10.7 C
2024. április 19. péntek
spot_img

Boldogulás ösvényei

A napokban már csillagászati szempontból is beköszönt az ősz, de az időjárás kegyes hozzánk és nem engedi elfelejtenünk azt a sok programot, amit a nyáron tettünk mi cserkészek.

A nyár elején Ceglédre látogattak két vajdasági csapat, és két felvidéki cserkészcsapat vezetőségei, hogy megbeszéljék hol és milyen körülmények, programok között szervezik meg a nyári táborukat. Megkértek minket hogy segítsünk nekik főleg szállást keresni. Mivel cserkészek vagyunk szívesen segítettünk nekik. A Bugaci Cserkészházban szállásoltuk el őket és ott adtunk nekik még maradandó élményeket, mint például paintballoztunk, íjászkodtunk, paracord karkötőt készítettünk. Zárás képen pedig vasárnap az 5 cserkészcsapat képviselői részt vettek a szentmisén, ahol szintén jelen voltak a Vác- Alsóvárosból érkező családközösség tagjai is, akiknek pedig csütörtök este adtunk segítséget egy meseerdő megszervezésében az erdei iskola szomszédságában. Utána pedig közösen megebédeltünk és útjukra bocsátottuk őket, hogy még időben hazaérjenek.

A július már a szokásos csapattáborral folytatódott, amit Pilisszentlászlótól nem messze az erdő közepén egy patak mellett töltöttünk. 10 nap a természetben, kizárva a telefonokat, számítógépeket és a városi rohanást, amit részben az előbb felsorolt eszközök okoznak. A fiatalok sátorban aludtak, túráztak, kézműveskedtek, tűzet raktak, éjszaka csillagokat figyeltek és még sorolhatnánk tovább. Vagy például táncoltak hisz a tábor keretmeséje Mátyás királyról szól, így egy kis reneszánsz tánc is belefért. De ellátogattunk Szentendrére a Skanzenbe, valamint nem maradhatott el a vasárnapi templom látogatás sem. Kétnapos túra keretében szemerkélő esőben elindultunk a Rám-szakadék felé és az éjszakát a szabad ég alatt töltöttük Dobogó- kőtől nem messze egy szép kilátóhelyen. Ahol hajnalban egy pár cserkész még a napfelkeltéhez is felkelt, a Dunával, a hegyekkel, kiegészítve egy szép kép tárulkozott elénk.

A csapattábor után nem sok idejük volt a segédtiszt jelölteknek, hisz a tábor utolsó napjáról már el kellett jönniük, hogy újabb 10 napot töltsenek cserkészek között, de most már, mint vezetők. Ott elsajátítják, hogyan lehetnek jó napostisztek, vagy, hogy tudnak egy rajt, vagy csapatot vezetni a későbbiekben, de még sok egyéb hasznos feladatot is.

Augusztus elején pedig a 9 őrsvezető vetette be magát a bugaci ősborókásba, ahol 10 napig azt gyakorolták, hogyan kell a cserkész jelölteknek megtanítani, megmutatni, azt, amit egy cserkésznek tenni, tudni kell.

Augusztus végén pedig összeült a csapatvezetőség, hogy új évnek nézzünk elébe. Új csapatparancsnokot választottunk és új őrsök alakulását beszéltük meg.

És elkezdődött a szeptember a toborzás. Végigjárták az iskolákat a vezetők, hogy újabb fiatalok csatlakozzanak a csapathoz. Volt már kincskeresés az egyik hétvégén, volt gyakorlati feladatok ismertetése, Kossuth toborzón játszhattak velünk a gyerekek és szeptember 28-án egy Nyárzáró tábortűzzel zártuk hivatalosan a nyarat és kezdtük el az új cserkész évet.

Vószem

Hasonló hírek

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

spot_img

Friss híreink

Ápolókat díjaztak

A Magyar Ápolók Napja kapcsán február 17-én Budapesten a...

Autót rongált és rabolt

A Nagykőrösi Járási Ügyészség vádat emelt egy férfi ellen,...

Nemzetiségi választási konferencia

Sztojka Attila, roma kapcsolatokért felelős kormánybiztos volt a vendége...

“Ceglédé a legbizarrabb EU-pénzes sztori”

Az országos sajtó is felkapta a hírt, miszerint Ceglédé...

Lámpákat lopnak

Márciusban még örömmel jelentette be Klément György önkormányzati képviselő,...