6.5 C
Cegléd
2025. október 27. hétfő
spot_img

Sebességkorlátozás Budai úton?

Legyen 60-as vagy 70-es tábla a Budai úton? – a kérdést Dr. Ferenczi Norbert önkormányzati képviselő tette fel a kérdést a Budai út körzet lakói számára, de a kérdés az utat használó minden városlakót érinti. A képviselő azért interjúvolta meg „járványkompatibilisen” a lakosságot, mert korábban ezügyben megkeresték, és a közvéleménykutatással megalapozottan kívánta továbbítani az igényeket a Magyar Közút felé.

Több csoportban sokan véleményezték a kérdést. „Én a Budai utat használom teljes hosszában naponta többször. Személy szerint nagyon nem örülnék neki ha a sok ki-/lehajtó és lassú jármű mellett még 90 alatti sebességkorlátozás is lenne.” – írta az egyik hozzászóló. Más szerint viszont elkelne a 70-es tábla az úton, mert bár ez külterület, a nyomtáv elég keskeny a 90 km/órás sebességhez és a mellékutakról ki-be forduló többi jármű szempontjából is csökkentené a balesetveszélyt, viszont ez a mértékű korlátozás még nem akadályozná a forgalom haladását.

Az önkormányzati képviselő végül összefoglalta a „közvélemény-kutatás” eredményét:

„Több csoportban is foglalkoztak a Budai úton esetleg elhelyezhető sebességkorlátozó táblákkal. Cegléden egy ilyen téma mellett nem lehet szó nélkül elmenni.

A képek a csoportokban meghirdetett szavazások eredményeit mutatják. Minél közelebbről érint valakit az ügy, annál inkább szeretné a korlátozást, az áthaladók pedig tempózni szeretnének. Ez világos. Mindkét álláspont érthető. Korábbi ígéretemhez híven a többség megjelenő véleményét tolmácsoltam a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-nek.  Ahogyan látszik a többség mindent összevetve elutasító, amit le is írtam, ugyanakkor a kisebbség védelmében javasoltam, hogy a képeken szintén látható, nem túl hosszú szakaszon (Csókás József utcától befelé) vegyék le a sebességhatárt 70 km/h-ra.

Ez a megoldás nem járna túlzott mennyiségű tábla elhelyezésével, ugyanakkor:

– figyelemfelhívó hatása lenne,

– a Csókás József utcai vegyesbolthoz való gyakori lekanyarodást biztonságosabbá tenné,

– a fokozatosság elve alapján segítené az autóst abban, hogy még kevésbé hirtelenül fékezzen vissza a lakott területen előírt 50 km/h-ra,

– az út legnagyobb részén a megengedett legnagyobb sebesség 90 km/h maradna.

Természetesen az út kezelője javaslatomat elutasíthatja. Válaszukat közzé fogom tenni.

Lakossági megkeresés kapcsán szintén megkérdeztem két csoportot, hogy esetleg veszélyesnek tartják-e a Budai úti vasúti megálló utcájából balra való felkanyarodást. (Repcés utca) A többség a kanyarodást tiltó tábla ellenében foglalt állást, illetve érdektelen maradt. Ezért ebben a tárgyban semmilyen kérést nem fogalmaztam meg.”

Hasonló hírek

5 HOZZÁSZÓLÁS

  1. Tudomásul kell venni, hogy közlekedés veszélyes üzem. Többször közlekedem a Budai úton. Nem tartom szükségesnek a sebességkorlátozást. Mindannyiunknak figyelmesen, a közlekedési szabályokat betartva kell közlekednünk.
    Nem értem, hogy ez a probléma miért vetődött fel? A 441-es út szerintem sokkal veszélyesebb, még kerékpárút sincs, mégsem jut senkinek eszébe hogy „lépésben”haladjunk.

  2. Szerintem egy adott útvonal sebesség kategóriába sorolása nem közkívánat, hanem közlekedés szakmai kérdés !
    Ráadásul mint megtanulhatták volna már, korlátozásokat hozhatnak bármennyit, felesleges ha képtelenek betartatni!

  3. Már rég ki kellett volna vinni a Cegléd vége táblát a Cegléd-Budai út vége tábla helyére, csak ez a „derék” illetékes elvtársaknak nem jutott „eszébe”! Gusztustalan az is, hogy a mostani Cegléd tábla után zártkerti övezet van, építési tilalommal, míg a girbe-gurba dűlők, zsákutcák rendezése, szabályozása sohasem érte el a zilletékes elvtársak ingerküszöbét, bisztosan azért mert, valami ilyen hely eza zeurópa! Aki a város mellett házat épít, azt megbüntetik, míg a táblától 5 km-re utcák tucatjai vannak, víz, villany, gáz, sőt sok helyen csatorna, de az, hogy ez is Cegléd, nem jut eszébe a sok ingyenélő nagypofájú, önérdek érvényesítésben jeleskedő senkiházinak!

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

Friss híreink

Te is mindig fáradtan ébredsz?

Gondoltál már arra, hogy nem az alvás mennyisége a...

Hogyan biztosíthatjuk szivattyúrendszereink hosszú távú hatékonyságát?

Gondolt már arra, milyen költséges lehet, ha egy medence...

Hőlégballonozás: a céges rendezvények új dimenziója

Sok vállalat számára kihívást jelent olyan programokat találni, amik...

Megszületett Ungvári Miklós és Demeter Dóra gyermeke

Örömteli hírt osztott meg vasárnap Ungvári Miklós olimpiai ezüstérmes...

A Lifemed várólista nélküli, új és megújuló szolgáltatásai

Pacemaker ambulancia Szakrendelésünk a pacemakerrel és ICD-vel élők számára nyújt...