Kevesen tudják, hogy Cegléden él és a környéken gyakorol a tereprally quad magyar bajnoka. Balog László profi szinten, de amatőrként versenyez. A Karai Motorsport versenyzője 2021-ben magyar bajnok lett tereprally kategóriában.
A ceglédi fuvarozó vállalkozó hobbiként kezdett quadozni néhány évvel ezelőtt, de azon kapta magát, hogy egyre több hétvégén járja az erdőt-mezőt, majd motocross pályán is kipróbálta magát. Felesége dr. Gyarmati Judit és barátja-sporttársa Karai Joci biztatására versenyezni kezdett – először quadcross kategóriában.
Az eredmények nem is maradtak el: 2017-ben mind a magyar, mind a szlovák bajnokságban 2. lett, és megnyerte a Hungarian Quad Challange-t. 2019-ben pedig a horvát bajnokságban lett kategóriájában ezüstérmes. 2018-19-ben a magyar válogatott tagja volt a csapat világbajnokságon. 2021-ben azonban kategóriát váltott.
– Tavaly vettem egy tereprally quadot és rengeteg hétvégi gyakorlás mellett edzőterembe is járni kezdtem. – meséli Balog László – A belefektetett energiával párhuzamosan megérkeztek az eredmények is: 2021-ben 6 futamból hármat megnyertem, kettőben második lettem, egyben harmadik – ezzel az eredménnyel lett az enyém a bajnoki trófea.
– Hogy kell elképzelni egy ilyen versenyt?
– Egy-egy versenysorozat 6 futamból áll, ezek egyenként 300-600 km hosszúságúak és az ország több pontján találhatók. A futamokat 2-3 nap alatt kell teljesíteni. A quadok 130-140-nel száguldanak a terepen, miközben térkép alapján kell navigálni – tehát ez nem egy veszélytelen sport! A szakaszok között szerelő nézi át és esetleg javítja a járművet. A gyakorlat érdekében minden hétvégén quadozok és a mentális és fizikai erőnlét is nagyon fontos, ezért heti 2-3 alkalmat az edzőteremben edzek.
– Milyen jövőbeli terveid vannak?
– Reálisan látom a helyzetem, tudom, hogy 7-8 évem van még ebben a sportban. A terveim között a Párizs-Dakar verseny szerepel, amelyhez támogatókat is keresek, mert a quad versenyzés nagyon költséges technikai sport. Az alkatrészek, a gumi, a benzin, a szerviz, a szerelő, az utazás, szállás, mind nagyon sokba kerül, ahogy a felkészítő versenyek is. A „Dakar” egy 7-8 ezer kilométeres stratégiai rally, előtte a Marokkó-rally a maga 2000 kilométerével a bemelegítés. Célom persze nem az, hogy megnyerjem ezt a versenyt, hanem hogy tisztességesen helytálljak és dicsőséget hozzak Ceglédnek és hazámnak. Megpróbálom és küzdök érte – ahogy az életben mindenért – a családom és a sporttársak támogatnak mindenben.