15.6 C
Cegléd
2025. október 31. péntek
spot_img

Munkába állt az új vasútépítő nagygép

Munkába állt a MÁV FKG új vasútépítő nagygépe a Budapest-Cegléd-Szolnok vasútvonalon felújítás alatt lévő Vecsés térségében – közölte a vasúttársaság.

Az MÁV leányvállalata, a MÁV FKG június 17. és július 10. között végez felújítás Vecsés állomás és térségében. A közleményben felidézik, hogy a MÁV leányvállalata 25,2 millió euró összegben rendelt négy új vasútépítő nagygépet 2020-ban közbeszerzésen nyertes két vállalattól, ezek közül az első, az RM 85-750 típusú ágyazatrostálógép most állt munkába.

A Budapest-Cegléd-Szolnok vasútvonal a főváros agglomerációjának legnagyobb forgalmú pályája, naponta több mint 200 személyszállító és 50 tehervonat közlekedik. Ezt a szakaszt évente több mint 3,5 millióan, a távolsági közlekedéssel együtt pedig mintegy 11 millióan veszik igénybe.

A vonal felújítása 2020-ban kezdődött a Nyugati pályaudvar és a Városligeti elágazás között, a vasúttársaság mintegy 4 milliárd forintot csoportosított át saját forrásból a szakasz felújítására. Majd 2021-ben 20 milliárd forintos kormányzati támogatással a Vecsés-Üllő és az Üllő-Monor szakasz felújítása valósult meg – közölte a MÁV.

A közleményben Pafféri Zoltán, a MÁV elnök-vezérigazgatója a Budapest-Cegléd-Szolnok vasútvonal felújítása kapcsán kiemelte, a folyamatban lévő munka az elmúlt években megkezdett felújítás folytatása. Célja, hogy ezen a szakaszon is megbízhatóbbá és stabilabbá váljon a közlekedés, csökkenjen a meghibásodások száma.

A vasúttársaság több mint 7000 kilométeres vágányhálózattal rendelkezik, ennek folyamatos karbantartása elengedhetetlen. Az új munkagépek beszerzésével lehetőség nyílik önköltségen, cégcsoporton belül jelentős kapacitásnövelésre, mindezt jelentős költségmegtakarítás mellett – tette hozzá Pafféri Zoltán.

A MÁV közölte, az új, Magyarországon egyedülálló nagyteljesítményű ágyazatrostáló gép fontos szerepet tölt be a megfelelő vasúti ágyazat minőségének kialakításában, rostálás során a vasúti ágyazatból eltávolítják az elaprózódott, szennyezett, eliszapolódott ágyazati elemeket. Ez a technológia az ágyazat tisztítását, állékonyságát és vízelvezető képességét állítja vissza, így stabilizálja a vasúti pálya alapját, rendszeres rostálással a nagyobb pályafelújítások jelentős része megelőzhető.

Hasonló hírek

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

Friss híreink

Esküvői nyílt nappal debütál a Páva Kúria Rendezvényház

A Páva Kúria Cegléd egyik legkülönlegesebb és legújabb rendezvényhelyszíne...

A csóknál nem a technika a lényeg, hanem az érzések

A randizás egyik legizgalmasabb része mindig az, amikor elérkezik...

Céginformációs oldalak: melyik a megbízható forrás?

A mai üzleti világban a megfelelő információ megszerzése kulcsfontosságú...

Te is mindig fáradtan ébredsz?

Gondoltál már arra, hogy nem az alvás mennyisége a...

Hogyan biztosíthatjuk szivattyúrendszereink hosszú távú hatékonyságát?

Gondolt már arra, milyen költséges lehet, ha egy medence...