13.4 C
2024. március 28. csütörtök
spot_img

Nagy utazás

Ettől kezdve négynapnyi londoni élmény várt ránk: Greenwich, a speciális földrajzi helyzetéről híres Old Royal Observatory múzeummal és a Tengerészeti Múzeummal. Tower, talán a leglátványosabb darabjaival: a királyi koronázási ékszerekkel és a Tower híddal. Madame Tussaud’s panoptikuma, a hírességek viaszszobraival. A London Eye, melyről madártávlatból is láttuk a nyüzsgő nagyvárost. A Westminster negyed az összes nevezetességeivel: a parlamenttel, Big Bennel, apátsággal, St. James Parkkal, a Trafalgar térrel és persze a Buckingham Patotával.
No meg a múzeumok! Ez első olvasatra nem egy nagy program: múzeumlátogatás. Mégis az volt. Láttuk a Natural History Múzeumban a természeti és őslénytani kiállítást (egyik teremben egy életnagyságú dínó mozgott, üvöltött a látogatókra). A Science Múzeum főleg a fiúkat kötötte le a sok technikai dologgal és az interaktív játékokkal. A British Múzeumban pedig -többek között- az egyiptomi múmiák vártak ránk. Érdekes volt látni a londoni iskoláscsoportokat is a különböző egyenruhákban, ahogy önállóan, vagy kisebb csoportokban jegyzeteltek, rajzoltak.
A sok komoly uticél mellett volt időnk egy kis lazításra is, egy délutánt az Oxford Streeten, a világ egyik leghíresebb bevásárló utcájában töltöttünk. Kipróbáltuk az angol órán tanult, de így élőben sokkal érdekesebb és izgalmasabb helyzeteket: köszönést, érdeklődést és valódi vásárlást. Leküzdöttük az angol aprópénz buktatóit – minél kisebb az érme, annál többet ér. A londoni tartózkodás gyorsan eltelt, de fájdalomdíjként még izgalmas hazaút várt ránk. Hazaúton megtekintettük Canterbury katedrálisát és rövid sétát tettünk a középkori hangulatú városkában, valamint Rochester régi várromjával búcsúztunk Angliától. A komp újra visszahozott bennünket a csatornán és éjjel értünk Párizsba. A kivilágított fővárosban egy rövid buszos városnézést tartottunk, lefotóztuk az Eiffel-tornyot és gyorsan ágyba bújtunk, mert egy izgalmas uticél még másnap várt ránk. Az egész szombatot Disneylandben töltöttük. Kipróbáltuk mindent: szellemvasutat, rakétakilövést, fejre állós hullámvasutat és nyugalmas hajókázást, ki-ki vérmérséklete szerint. Úgy elrepült a nap, mintha csak 1-2 óra lett volna.
Rengeteg élménnyel lettünk gazdagabbak és alig várjuk a következő mega-kirándulást.

Hasonló hírek

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

spot_img

Friss híreink

Kilenc bajnoki meccs

A Ceglédi KK SE Kék Cápák hat korosztálya et...

Csáky András újabb csapata

Bemutatta jelöltjeit a Ceglédi Lokálpatrióta Klub Egyesület is, melynek...

Nagykőrösi szélhálmos

Egyelőre nem tudni, milyen ítélet várhat arra a nagykőrösi...

Jubiláló munkatársait köszöntötte az Infineon Technologies Bipoláris Kft.

A vállalat az elmúlt évek hagyományaihoz hűen március 21-én...

Hogyan lehetsz személy- és vagyonőr?

Az egyik legkeresettebb szakma manapság a személy- és vagyonőr....