14 vasútvonalat érint a Budapest elővárosi kötöttpályás közeledés fejlesztése, ahol egyébként a teljes vasúti személyforgalom több mint 70 százaléka zajlik, és innen folyik be a vasúti személyszállítási árbevétel több mint 80 százaléka – mondta a közösségi közlekedés átalakításáért Fónagy János felelős kormánybiztos kedden újságíróknak. Meg kell oldani azt a kérdést, hogyan lehetne az elővárosban egységes jegyrendszert bevezetni, azaz egy jeggyel utazni a MÁV, a Volán és a BKV-járatain Budapesten és az elővárosokban. Jelenleg ugyanis különböző szolgáltatók több tarifarendszere működik. A kormánybiztos szerint hamarosan rövid távú intézkedési tervet dolgoznak ki az egységes jegyrendszer bevezetéséről. Az “elővárosi határt” Budapest körül mintegy 60 kilométeres körben húznák meg, melybe bele tartozna Dunaújváros, Esztergom, Vác, Szob, Pusztaszabolcs, Székesfehérvár, Tatabánya mellett Cegléd is. Teljes írás itt olvasható…