5.8 C
Cegléd
2024. november 25. hétfő
spot_img

Áramerős Opel

 

Az átlagosan négy órás töltést követően 40-80 kilométert képes megtenni az akkumulátorokban tárolt energiával. Mindezt akár nagyon dinamikusan gyorsulva is. Nagyon tetszett, hogy vadító motorhang nélkül is lehet ennyire élvezetesen haladni, nem mellékesen pedig óvni a levegőt a káros kipufogógázoktól. Az a 40-80 kilométeres hatótáv bőven megfelel a mindennapos nagyvárosi közlekedéshez, akár több napon keresztül. Amennyiben ennél hosszabb útra indulunk, akkor sincs baj, mert nem kell bajlódni sem a konnektor kereséssel, sem a töltéssel. Az autó orrában egy hagyományos 1,4-es 86 lóerős benzinmotor indul be ilyenkor, teljesen észrevétlenül. De akkor mi lesz az elektromos hajtással? Változatlan marad, ugyanis a benzinmotor ereje elektromos energiát termel, azaz generátorként működik. Mindezt csak a műszerfali visszajelzőből vesszük észre, ahol a kis „ceruzaelem” helyet cserél a „benzinkút” piktogrammal. 

Ha már műszerfal, akkor érdemes egy kicsit erre is kitérni. Két digitális kijelzővel rendelkezik, egyik a vezető előtt, a másik a középkonzol tetején. Amikor tavaly először láttam belülről, akkor a műszerfal tetszett a legkevésbé, de hamar megszokható és megszerethető. Annál inkább, mert minden fontos információról magyar nyelven (is) tájékoztatja a vezetőt. 

Egy ilyen autónál nem feltétlenül elsődleges a hangrendszer, de ha már nincs motorzaj, élvezzük a Bose hifi nyújtotta csúcsminőséget. A vezetőülést elfoglalva pilótának képzelhetjük magunkat a sok kijelző és gomb láttán, ami szintén jóleső érzéssel tölthet el bárkit. Sőt, olyan hanggal üdvözöl a fedélzeten, mint Han Solot az Ezeréves Sólyom (Millennium Falcon). Fénysebesség nincs, de van hangnélküli gyorsulás, ami legalább annyira élvezetes. A hangnélküli haladás veszélyessé teheti a gyalogosok számára, így van egy erre a célra hangolt „vadászkürt”, amit az index-kar végén lehet megnyomni. (ezt elneveztem vadriasztónak.) Végsebessége 161 km/óra, ami pont 31-el több mint amennyivel a jelenlegi KRESZ szerint büntetlenül hajthatunk hazai autópályáinkon. A többféle vezetési mód közül olyat is választhatunk, ahol megtarthatjuk az akkumulátorokban tárolt energiát a városi közlekedésre. Itt már tudatosan dönthetünk arról, hogy lakott területre érve csak az akkuk kapacitását használjuk a meghajtásra. Kívülről nézve nagyon szép és dinamikus az Ampera formája, már-már túlzottan sportosnak mondható. Az Ampera négyszemélyes, nem túl nagy csomagtérrel. Az utas és a csomagtér kisebb mérete az akkumulátorok elhelyezéséből fakad. 

Hátul inkább gyermekeknek vagy kisebb termetű felnőtteknek kényelmes, de ettől függetlenül nagyon ergonomikus beltérrel rendelkezik. A csomagtérben kulturált módon alakították ki a töltőkábel helyét, amely a jármű bal első sárvédőjének második „tanksapkanyílásán” át csatlakoztatható a hálózatba. 

Az Opel Ampera egyelőre nem túl olcsó ahhoz, hogy a mindennapokban elterjedjen, de tudatformálásra kitűnően alkalmas, különösen annak fényében, hogy megint kúszik fel szépen az üzemanyagok ára. (Külön köszönöm Koncz Gábor ügyvezető igazgatónak és Dános András PR igazgató uraknak a segítségét az Opel Magyarország részéről!)

Hasonló hírek

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

Friss híreink

Miért fontos a klíma szakszerű tisztítása?

    Ha egy minőségi klímát választunk, amit szakértők szerelnek be,...

Elegáns női blúzok: melyek a legkelendőbb változatok, hogyan viseljük őket?

    A női blúzok egyértelműen az elegáns ruhatár alapdarabjai közé...

A digitalizáció határai: Megmenthetik a digitális ikrek az iparágakat?

      Az "Internet of Things" (IoT) eszközök száma óriási növekedés...

Ceglédi elismerés a Szent Erzsébet-díjak átadásán

November 16-án, a váci Nagyboldogasszony-székesegyház ünnepi szentmiséjén adták át...

Az ipari mennyezeti lámpák szerepe a mindennapokban

  Az ipari mennyezeti lámpák, vagy más néven csarnokvilágítók, elengedhetetlen...