2.2 C
Cegléd
2024. december 24. kedd
spot_img

2020-2022-re várható az M4-es

– A tervek alapján 2020-2022-re épülhet meg az M4-es autópálya Ceglédet Budapesttel összekötő szakasza, amelyet várhatóan saját költségvetéséből kell majd finanszíroznia a magyar államnak. – erről Völner Pál beszélt kedden Abonyban, a Lila Akác étteremben tartott sajtótájékoztatón. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára hangsúlyozta: a 111 milliárd forintból Abony és Fegyvernek között mintegy 30 kilométer hosszon kezdődő kivitelezés mellett az M4-es autópálya további részének előkészítését is folytatja a kormány. Jelezte: előbbi beruházásnál elképzelhető, hogy a közelmúltban bejelentett vizsgálatot követően az eredetinél alacsonyabb támogatási intenzitást állapít meg az Európai Unió, ám ez nem lesz akadálya a projekt megvalósításának. 
– Nem a Fidesz- KDNP „summantotta” el ezt az autópálya építést – nyilatkozta a házigazda Földi László (Fidesz-KDNP) országgyűlési képviselő-jelölt. Elmondta, korábban dr. Czinege Imre azzal kampányolt, hogy az M4-es meg fog épülni. Ennek a költségvetése 46,5 milliárd forint volt akkor. Földi szerint azonban a pályázatot az MSZP kormányzása idején rosszul küldték el Brüsszelbe, nem voltak hozzá megfelelő okmányok, így például nem készültek környezetvédelmi hatástanulmányok sem, ezért utasította el azt Brüsszel. Aztán arról volt szó, hogy a 46,5 milliárdot átcsoportosítják Pest megye közútfejlesztésére, de ez nem történt meg. „A pénz szőrén, szálán eltűnt!” – fogalmazott Földi László. Tehát szerinte nem igaz, hogy ezt a projektet a Fidesz tette volna lapátra.
A sajtótájékoztatón részt vett Romhányiné dr. Balogh Edit, Abony polgármestere, a baloldali „Összefogás” országgyűlési képviselő-jelöltje, aki megköszönte az Újszász- Abony út megépítését, majd megkérdezte, milyen ütemezés szerint épül meg az M4-es és az M8-as autópálya. Ugyanis ezen utak megépítése a munkahelyteremtés miatt is nagyon fontos. Völner Pál a kérdésekre válaszolva elmondta, az M4-eshez valóban először meg kell teremteni a pénzügyi fedezetet, és amit említett, az ütemezéssel kapcsolatban, az „szakmai”. Amit biztosan tud ígérni az az volt, hogy az M4-es, M8-as csomópont 2015 májusáig megépül. Szó volt a Kecskemét- Szolnok autópályáról is, mely kétségtelenül gazdaságélénkítő hatású lenne, jelenleg azt vizsgálják, hogy a két város gazdasági együttműködési lehetőségeit hogyan tudják erősíteni.
Völner Pál a sajtótájékoztatón arra is rámutatott: az M4-es autópálya építésének kérdésével 2010 óta küzd a kormány. A Ceglédet Budapesttel összekötő szakasz megépítését nehezíti, hogy a közép-magyarországi régióhoz tartozó Pest megye hátrányban van az uniós pályázati támogatások elosztásánál – közölte az államtitkár, aki szerint az M4-esnek ezt a részét várhatóan tisztán állami forrásból kell megépíteni. A térséget érintő további gyorsforgalmi úthálózat-fejlesztésekről szólva kifejtette: 2015 végéig elkészül az leendő M4-M8 autópályák abonyi csomópontja, míg az M8-as kecskeméti elkerülőjének megvalósítása már folyamatban van, és jövőre ugyancsak befejeződik. 

Földi László és Völner Pál kedd este Nagykőrösre mentek át, ahol lakossági fórumot tartottak Védjük meg a rezsicsökkentést!” címmel. Földi László az eseményen mutatkozott be, mint a térség Fidesz-KDNP-s országgyűlési képviselő-jelöltje. 

 
A fórumot megelőző sajtótájékoztatón Földi László úgy fogalmazott, az érdeklődők most első kézből kaphatnak információt a rezsicsökkentésről, ami fontos téma, hiszen ez az intézkedés valódi segítséget, megtakarítási lehetőséget jelent az embereknek. A kormány átalakította az egészségügyet, az oktatást, a közigazgatást, de a négyéves munkát legjobban a rezsicsökkentés szimbolizálja – mondta Völner Pál államtitkár. Kedvezni sokféleképpen lehet a választóknak. Lehet úgy, hogy az állam közvetlenül ad, de ezzel megterheli a költségvetést, vagy úgy, hogy talál egy olyan területet, ahol nem állami kiadásokat generálnak, hanem valós értékviszonyokat teremtenek. Fontos megemlíteni – mondta az államtitkár, hogy a Magyarországon privatizáló szolgáltatók a fejlesztési költségeiket jó előre beépítették az árba, ám azt nem minden esetben forgatták vissza a rendszerbe. 
Újságírói kérdésre Völner Pál elmondta: amennyiben a szolgáltatók nem tudják betartani az új szabályokat, nem muszáj a magyar piacon tevékenykedniük, az állam készséggel felvásárolja a cégeket. A rezsicsökkentés mellett épületenergetikai korszerűsítésre is lesznek majd pályázatok. Ezek mögé olyan banki hitelkonstrukciókat szeretnének, ami megoldja az utófinanszírozásból adódó problémákat. 
Földi László arra emlékeztetett: annak idején a Horn kormány garantálta a szolgáltatók hasznát. Most arra törekszik a kormány, hogy a közszolgáltatók nonprofittá váljanak. 
 

MTI / Miabonyunk.hu Fotó:Lőrinczy Veronika

Hasonló hírek

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

spot_img

Friss híreink

500 családot látogat meg

Idén karácsonykor sem tétlenkedett Cegléden a Roma Nemzetiségi Önkormányzat:...

Polgármester zsebre tett kézzel

Nagy vita kerekedett a napokban a Ceglédi Panoráma Fórumán,...

Hegesport Egyesület képviselte hazánkat

Hege László, korábbi magyar bajnok, a ceglédi Hegesport Egyesület...

Lőrincz Tamás az olimpiai márványtáblán

December 19-én, a Magyar Olimpiai Bizottság 129. születésnapja alkalmából...

Nagykőrösön találkozott a Világ Mikulása és az ország legfiatalabb Mikulása

A Baon.hu adot részletes beszámolót róla, Nagykőrösön találkozott a...