Néhány napja, Abonyi látogatásakor beszélt arról Völner Pál a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára, hogy a tervek alapján 2020-2022-re épülhet meg az M4-es autópálya Ceglédet Budapesttel összekötő szakasza. Talán éppen a személyes látogatás hatására, de a dátum tegnap módosult.
Földi László polgármester, parlamenti képviselő honlapja is közli a Magyar Hírlapban megjelent hírt, a tervek szerint már 2016-ban megkezdik az M4-es sztráda Pest megyei szakaszának építését. A Magyar Hírlap úgy tudja, az előkészítés máris zajlik, és a már épülő részekkel együtt a fővárostól – Ceglédet érintve – egészen Fegyvernekig lehet majd autópályán haladni. A beruházást lebonyolító Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. a lappal közölte: a fejlesztés két szakaszban történik maja, az M0-ás és Cegléd között 48,3 kilométeren, illetve Cegléd és Abony között 17,8 kilométeren épül majd meg az új M4-es.
Bár a közlekedési infrastruktúra fejlesztése, ezen belül a hazai autópálya-építések zömében az Európai Unió hathatós támogatásával zajlanak, az M4-es sztráda Budapest-Cegléd-Abony közötti szakaszát hazai forrásból kell megvalósítani. Ennek legfőbb indoka, hogy a központi régió, Pest megye fejlettségéből adódóan hátrányba kerül a 2014-2020 közötti uniós források elosztásánál, így az út megvalósítása is hátrányba került.
A NIF tájékoztatása szerint a következőnek Albertirsa és Cegléd között a meglévő 2×1 és a négy kilométer hosszú, 2×2 sávos szakaszok épülnek át autópályává. Mindkét szakasz rendelkezik környezetvédelmi engedéllyel. Az M0–Cegléd közötti rész főpályájára építési engedély is van, a kiviteli tervek pedig 2014 második fél évére elkészülnek. A területszerzést és a régészeti munkálatokat követően a kivitelezés az M0 és Cegléd között legkorábban 2016-ban indulhat.
A fejlesztés tervezett költségei még nem ismertek, annyi azonban bizonyosan tudható, hogy műszakilag lényegesen egyszerűbb lesz, mint a már épülő Abony-Fegyvernek szakasz. Utóbbi harminc kilométer hosszú és 111 milliárd forintba kerül, a beruházást leginkább az bonyolítja, hogy a Tisza árterén épül a nyomvonal.
Forrás: foldilaszlo.hu