8.8 C
Cegléd
2025. október 29. szerda
spot_img

Előbbre hozták az M4-es beruházást

Néhány napja, Abonyi látogatásakor beszélt arról Völner Pál a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára, hogy a tervek alapján 2020-2022-re épülhet meg az M4-es autópálya Ceglédet Budapesttel összekötő szakasza. Talán éppen a személyes látogatás hatására, de a dátum tegnap módosult.
Földi László polgármester, parlamenti képviselő honlapja is közli a Magyar Hírlapban megjelent hírt, a tervek szerint már 2016-ban megkezdik az M4-es sztráda Pest megyei szakaszának építését. A Magyar Hírlap úgy tudja, az előkészítés máris zajlik, és a már épülő részekkel együtt a fővárostól – Ceglédet érintve – egészen Fegyvernekig lehet majd autópályán haladni. A beruházást lebonyolító Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. a lappal közölte: a fejlesztés két szakaszban történik maja, az M0-ás és Cegléd között 48,3 kilométeren, illetve Cegléd és Abony között 17,8 kilométeren épül majd meg az új M4-es.
Bár a közlekedési infrastruktúra fejlesztése, ezen belül a hazai autópálya-építések zömében az Európai Unió hathatós támogatásával zajlanak, az M4-es sztráda Budapest-Cegléd-Abony közötti szakaszát hazai forrásból kell megvalósítani. Ennek legfőbb indoka, hogy a központi régió, Pest megye fejlettségéből adódóan hátrányba kerül a 2014-2020 közötti uniós források elosztásánál, így az út megvalósítása is hátrányba került.
A NIF tájékoztatása szerint a következőnek Albertirsa és Cegléd között a meglévő 2×1 és a négy kilométer hosszú, 2×2 sávos szakaszok épülnek át autópályává. Mindkét szakasz rendelkezik környezetvédelmi engedéllyel. Az M0–Cegléd közötti rész főpályájára építési engedély is van, a kiviteli tervek pedig 2014 második fél évére elkészülnek. A területszerzést és a régészeti munkálatokat követően a kivitelezés az M0 és Cegléd között legkorábban 2016-ban indulhat.
A fejlesztés tervezett költségei még nem ismertek, annyi azonban bizonyosan tudható, hogy műszakilag lényegesen egyszerűbb lesz, mint a már épülő Abony-Fegyvernek szakasz. Utóbbi harminc kilométer hosszú és 111 milliárd forintba kerül, a beruházást leginkább az bonyolítja, hogy a Tisza árterén épül a nyomvonal.
Forrás: foldilaszlo.hu

Hasonló hírek

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

Friss híreink

Te is mindig fáradtan ébredsz?

Gondoltál már arra, hogy nem az alvás mennyisége a...

Hogyan biztosíthatjuk szivattyúrendszereink hosszú távú hatékonyságát?

Gondolt már arra, milyen költséges lehet, ha egy medence...

Hőlégballonozás: a céges rendezvények új dimenziója

Sok vállalat számára kihívást jelent olyan programokat találni, amik...

Megszületett Ungvári Miklós és Demeter Dóra gyermeke

Örömteli hírt osztott meg vasárnap Ungvári Miklós olimpiai ezüstérmes...

A Lifemed várólista nélküli, új és megújuló szolgáltatásai

Pacemaker ambulancia Szakrendelésünk a pacemakerrel és ICD-vel élők számára nyújt...