Akkor ez hogy is van? Fizessünk, mert más nem végezte el a dolgát? Ha megteszem, kapok egy igazolást, amitől a nyilvántartás nem változik meg és 30 napig érvényes. Esetleg 31 nap múlva újra lesz egy ügyem, akkor kezdhetem elölről a kálváriát? Miért nincs legalább a házon belül rend, hiszen csak egy emelet a köztük lévő távolság? Kevés az idő? Igaz ötven év nem sok, de azért valami.
Szeretném megtudni, kinek a feladata a várostérképet az aktuális állapotba hozni? Ha kapok választ megköszönöm, ha nem legalább másik is megtudják mi történhet ügyintézés közben. Köszönöm, hogy elolvasták a levelem.
Tisztelettel: Kecskeméti Istvánné / Kis-Összekötő u. 4 vagy Összekötő u. 23.?
Válasz
Lapunk megkereste a Pest Megyei Kormányhivatal Ceglédi Járási Hivatal vezetőjét dr. Terbe-Szabó Csillát a levéllel, aki a következő választ adta:
„A polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény 28/A. § (1) bekezdése értelmében: „A nyilvántartás szervei a lakcímbejelentés feltételeinek vizsgálata, a szállásadónak a lakcímbejelentéssel összefüggő jogosultságai érvényesítésének biztosítása, valamint a címhez kapcsolódó állami feladatellátás szervezésének megkönnyítése céljából kezelik a települési önkormányzatok jegyzői által megállapított és nyilvántartásba vett települési címek, valamint a lakcímbejelentéssel összefüggő szállásadói nyilatkozatok nyilvántartását.”
2013. január 1-től a jegyzői és az államigazgatási hatáskörök szétválasztásával a járási hivatalok részeként működő okmányirodák a lakcímbejelentés során a szállásadó hozzájáruló nyilatkozatának bejegyzésekor minden esetben kötelesek vizsgálni, hogy a címre vonatkozóan nyilatkozatot tevő szállásadó nyilatkozattételi jogosultsága fennáll-e. Ezt csak az ingatlan-nyilvántartásba történő betekintéssel ellenőrizheti.
A címnyilvántartás sok esetben eltér az ügyfél által megadott adatoktól. Amennyiben a lakcímbejelentő lapon feltüntetett adatok alapján nem sikerül a nyilvántartásban a lekérdezést teljesítenünk, csak abban az esetben kérjük a helyrajzi számot is az ügyfelektől.
Tekintettel arra, hogy a címnyilvántartást a jegyző kezelheti, illetve a hozzá tartozó Építéshatósági Iroda igazolhatja az adott ingatlanhoz tartozó lakcímadatokat, így – bár egy épületen belül található mindkét iroda – más szerv részeként működnek.
Az önkormányzat nevében nyilatkozattételi jogosultsággal nem rendelkezem – ez Jegyző Asszony hatásköre – de Hivatalunk már jelezte azt az ügyfelek által jogosan felvetett problémát, hogy a címnyilvántartás eltérései miatt őket ezekben az esetekben anyagi hátrány éri. Egyeztetést kezdeményeztünk Aljegyző Úrral annak érdekében, hogy ilyen esetekben ne az ügyfeleknek kelljen hatósági bizonyítvány kiállítását kezdeményeznie a Közös Önkormányzati Hivatal Építésügyi Irodáján, hanem hivatalunk megkeresésére – amennyiben nem az ügyfél hibájából adódik az eltérés – részünkre a tájékoztatást soron kívül továbbítsák a lakcímbejelentési kérelmek mielőbbi teljesítése érdekében.”
Fotó: Google Street View