14 C
Cegléd
2024. április 20. szombat
spot_img

6:3, azaz döntetlen a Mazda javára

Bár az 5 ajtós forma nekem mindig jobban tetszik, ezúttal a szedánt is megkedveltem, mert jól sikerült a hátulja, sőt, talán még szebb így ebben a klasszikus formában. A vezetés kényelemre hangolt, sikerült viszonylag rövid időn belül beállítani a legkellemesebb üléspozíciót. Ez számomra nagyon fontos, mert egyúttal hozzátartozik a biztonságos közlekedéshez. A ma divatos „egérszerű” tekerentyű forgatásával, nyomogatásával, billegtetésével lehet a műszerfal közepén elhelyezett nagyméretű kijelző menüjében mozogni. Ez elsőre szokatlan, de megszokható, bár nem sokat barangoltam a (multi) média útvesztőiben, legfeljebb a rádió csatornáit váltogattam. Ha már nagy kijelző, akkor egy kis hiányosság. Bár parkolóradarral rendelkezett az autó (ami hasznos segítség, mert hátrafelé, mint a legtöbb divatos szép formájú modellben nem nagyon lehet tájékozódni), de szerintem egy tolatókamera belefért volna a csúcskivitelbe. Hasznosnak mondott, bár számomra teljesen felesleges extra az úgynevezett HUD (Head Up Display), ami egy kis plexi lapra vetíti a vezető elé a sebesség, a követési távolság, az utcaszintű navigáció információit. Ettől függetlenül a mai korszerű, vezetést segítő és biztonsági felszereltséggel rendelkezett az új 3-as. A teljesség igénye nélkül ebbe beletartozik a fékasszisztens, a sávváltást segítő, a sávelhagyásra figyelmeztető, az emelkedőn elindulást segítő rendszer, valamint a távolsági fényszóró vezérlés. Ez számomra először elég furcsa és talán még bosszantó volt, aztán nagyon megkedveltem, mert nagyon szépen tette a dolgát. 

Már a tompított fény is szépen világított, de ha a szembejövő elvakít a távolsági fényszórójával, akkor mivel lehet felhívni a figyelmét feledékenységére? Igen, felkapcsoltam (volna) én is a távolsági fényt, de „nem működött”. Azaz mégis, mert megjelent egy kis piktogram a műszerfalon, ami azt jelezte, hogy automata üzemmódban van a fényszóró. Amíg szembe jönnek az autók, vagy én vagyok a hátuk mögött, addig nem kapcsol be. Ha befolyásolhatnám az autógyártást, minden új autóban kötelező felszereltséggé tenném! A már említett vezetési élmény kitűnő volt, élvezet volt minden megtett kilométer, szó szerint, ugyanis nagyon sokan megnézték, vonzotta a tekinteteket bárhol jártam vele. Elölről és oldalról egészen a „C” oszlopig az ötajtósra hasonlít az emelkedő övvonallal, ami bár korlátozza a kilátást, de mégis egyfajta masszívságot, biztonságérzetet sugall. Jó tíz centivel hosszabb a négyajtós, ami 419 literes csomagteret eredményez, ez bőven elég lehet egy négytagú család számára. De minden érdeklődőnek felhívom a szíves figyelmét, hogy amennyiben egy új Mazda3-as modell vásárlásán töri a fejét, haladéktalanul keresse fel a ceglédi Mazda-Zakar kereskedést! Óriási ugyanis az érdeklődés (éppen amikor ott jártam, akkor is átadtak egy új 3-ast, új gazdájának), így aki nyaralást tervez egy új Mazdával, annak már most érdemes ezzel számolnia.  Több infó: www.zakartsa.hu -n és a márkakereskedésben.

Hasonló hírek

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

spot_img

Friss híreink

Ápolókat díjaztak

A Magyar Ápolók Napja kapcsán február 17-én Budapesten a...

Autót rongált és rabolt

A Nagykőrösi Járási Ügyészség vádat emelt egy férfi ellen,...

Nemzetiségi választási konferencia

Sztojka Attila, roma kapcsolatokért felelős kormánybiztos volt a vendége...

“Ceglédé a legbizarrabb EU-pénzes sztori”

Az országos sajtó is felkapta a hírt, miszerint Ceglédé...

Lámpákat lopnak

Márciusban még örömmel jelentette be Klément György önkormányzati képviselő,...