0 C
Cegléd
2025. november 23. vasárnap
spot_img

Páratlan páros

Itt nem a gyorsaság, hanem a pontos, precíz munka az, aminek eredményeképpen hamarosan a két német kétkerekű elkészül. Az NSU egyhengeres, kétütemű, 198 köbcentis motorja 9 lóerős és ezzel a teljesítménnyel 3,1 literes átlagfogyasztás mellett túllépte a 100km/órás sebességet. Mindezt a 4 sebességes váltón kapcsolgatva lehetett elérni ennek a járműnek a nyergében. Szó szerint, ugyanis közvetlenül a benzintank mögé felfüggesztett, ma már csak a kerékpárokhoz hasonlítható ülésben foglalt helyet a motoros. 1951 és 1956 között gyártották a németországi Neckarsulmban, ahol közel 80 ezer darab készült belőle. Itt egyébként 1873-ban, kötőgépek gyártásával kezdődött a gépgyártás történelme, majd 1901-től motorkerékpárok, 1905-től pedig gépkocsik készültek. Talán kevesen tudják, hogy 1969-ben megszűnt az NSU, de egyben megszületett az Audi márka, amikor a Volkswagen megvásárolta a céget. (ettől függetlenül még az NSU márkanév több éven keresztül élt tovább.) A BMW történetéről korábban már írtam, így most „csak” az R25/3-as modellt emelném ki, amely szintén egyhengeres 247 köbcentis 4ütemű motorral már 13 lóerő teljesítménnyel rendelkezik. A váltómű ennél is négysebességes, valamint a végsebesség és a fogyasztás hasonlóképpen alakul, mint az NSU-nál. A forma szerintem nagyon eltalált és időtálló, szerintem a mai világban is megállná a helyét ez a kétkerekű. Bár még csak egy szerelőállványon lehetett megnézni, de lenyűgözött az együléses (szintén lengőnyerges) építésmód a hátsó sárvédővel, a két masszív lengéscsillapítóval. 

Nekem hátulról tetszett a legjobban, szívesen nézegetnék ilyen motorkerékpárokat a közutakon. Másképpen működött a világ és másképpen működtek az emberek hatvan évvel ezelőtt. Az ember és gép viszonya teljesen más volt, de hála ennek a lelkes csapatnak, a ma élő generációk ízelítőt kaphatnak ebből a korszakból. Nemcsak a már elkészült, gyári állapotú járműveket csodálhatjuk itt meg, hanem bepillanthatunk a folyamatba, amíg egy kosár alkatrészből egy teljesen kész gép áll össze. Köszönet Kővári Pálnak, Fekete Bélának és a szalon minden munkatársának.

Hasonló hírek

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

Friss híreink

Összevesztek a TISZA jelöltjei?

A napokban váltak ismertté a TISZA választókerületi képviselőjelölt-jelöltjei. Meglepetést...

Digitális marketing stratégiák az egészségügyben

Manapság aligha lehet alábecsülni a digitális marketing fontosságát, különösen...

Tartós homlokzati megoldások építkezéshez és felújításhoz

Az épületek külső felületének kialakítása hosszú évekre meghatározza egy...

Mennyi ideig bírja egy elektromos autó akkumulátora?

Az elektromos autók akkumulátorai sok járműtulajdonos figyelmét lekötik, mivel...

Hárommilliárdos állami forrásból fejlesztik a ceglédi kórházat is

A kormány több mint hárommilliárd forintot biztosít hazai egészségügyi...