Néhány éve a Béke téren hasonló módon javították a kerékpárutat. Akkor hideg idő volt, fagypont körül. A kihűlt aszfaltot nem simították el tisztességesen, már frissen hepehupás, rázós volt az út. A széli részek azóta megrepedeztek. Az út Lövész utcai végén esős időben 4-5 cm mélyen víz borítja az aszfaltot.
A kerékpárutak állapota gyalázatos. A legrosszabb a Kőrösi és az Alszegi úton. Itt a kerékpáros lelkét kirázza az út. Jó a Pesti út kerékpárútja és tűrhető a Széchenyi úté.
Kérdés: ki ellenőrzi, hogy munka közben betartják-e a technológiát? Ha ellenőrzi valaki, akkor igen rossz munkát végez. Ha pedig a lakosság érdekeit szem előtt tartó képviselő ellenőrzi, akkor „politizál”. Ki veszi át az elkészült kerékpárutat, és hogyan? Szerintem az átvétel része kellene legyen, hogy kerékpárral végigmegy valaki az úton. Rögtön kiderülne, hogy gyatra a kivitelezés.
Nem jobb minőségűek az úttestek sem. Ahol a csatornázás miatt néhány éve megbontották az utat, rosszul tömörítették visszatemetéskor, és van, ahol 1-2 cm-t is süllyedt a javított rész (pl. Vadász utca, Kőrösi út). Miért nem kötelezik a hiba kijavítására kivitelezőt? A csatornázás után teljesen újra burkolt úttestek (pl. Szolnoki út, Bercsényi utca) burkolata is repedezik. (Szóban és írásban is jeleztem az önkormányzatnál: szóbeli bejelentésemre az volt a válasz, hogy ezt már mások is mondták, az írásbelire nem kaptam választ.)
Ha egy vállalat nem tud vagy nem akar tisztességes munkát végezni, nem lehetne más kivitelezőt keresni? Silány munkára kár pénzt kiadni.
A Kossuth tér ésszerűtlen közlekedési rendjét miért nem rendezik végre? Nem csoda, ha egy idetévedő idegen megzavarodik. Nem volt elég egy halálos baleset? Még egy zebrát sem festettek fel. Ejh, ráérünk arra még? Majd a következő baleset után? Még sorolhatnám, de falra hányt borsó, ezért abbahagyom.
Tisztelettel: Jójárt György