6.9 C
Cegléd
2024. november 25. hétfő
spot_img

„Nyitott, innovatív szolgáltató vagyunk”

– Gondolom, azért a folyamatnak vannak negatív hatásai is. Cegléden mire kell felkészülni a fogyasztóknak és hogyan zajlott le a munkatársak átvétele, kellett-e elbocsátani munkavállalókat?

– A fogyasztó szempontjából lényeges hátrány nincs. Inkább a régi, megszokott gyakorlattól való eltérés és az új gyakorlatok megszokása okozhat kisebb kényelmetlenséget. Az emberek nem szeretik a változásokat, pedig az átadás-átvételek kapcsán sokszor van változás, például a számlázási rendszerekben. Ezeket némi türelemmel meg lehet szokni, és tapasztalataink szerint később belátják a fogyasztók az újítások ésszerűségét és értékelik hasznosságát.

Az integrációs folyamat legkritikusabb pontja mindig az, hogyan tudja az új szolgáltató a munkahelyek megőrzését biztosítani. Nem nehéz belátni, hogy ha 5 éve 400 szolgáltató volt, annak pedig 400 igazgatója, most pedig van 46, akkor nem biztos, hogy mindenkinek adatott megfelelő munkakör.  Nagy kihívást jelent, hogy ne kelljen elbocsátani a munkatársakat. Eddig azonban az volt a tapasztalatom, hogy – bár nagy volt az érdekképviseletek aggodalma – nagyon kevés munkahely szűnt meg. Kialakult az a gyakorlat, hogy a cégek, az önkormányzatok elvárásához, javaslatához igazodva, minden üzemeltetésben foglalkoztatott munkatársat átvesznek, majd a későbbi tapasztalatok birtokában kiderül, ki az, aki hosszútávon megmarad, vagy végül inkább más munkát választ. 

Cegléd vonatkozásában is a kezdetektől világosan kifejezésre juttatta az önkormányzat azt az elvárást, hogy minél több munkavállalót vegyünk át. December végén már meg is állapodtunk az összes olyan munkavállalóval (szám szerint 74-gyel), akik a hét településen víz-  és csatornaszolgáltatásban dolgoznak: ők a hibaelhárítók, vízműgépészek, csatornamű kezelők és a hozzájuk tartozó műszaki irányítás. Ezen túlmenően láttuk azt is, hogy az Ökovíznél komolyan felkészült, elkötelezett szakemberek vannak, akik viszont nem tartoztak a közvetlen üzemeltetést ellátók körébe, de közülük is 8 munkatársat átvettünk, akik a továbbiakban cégünk központi irányításában dolgoznak majd.  Úgy érzem, segítőkész hozzáállásunkat pozitívan értékelte a városvezetés, ugyanakkor értékes, elkötelezett munkatársakat is nyertünk cégünknek. Pozitívak a tapasztalataim a ceglédi munkatársakkal kapcsolatban: a január 6-án megtartott évnyitó értekezletünkön köszöntöttük őket a csapatban, válaszoltunk minden felmerülő kérdésre és az ott ismertetett céljainkat is pozitívan fogadták. Megértették, hogy ahhoz, hogy bérüket, juttatásukat fenn tudjuk tartani, ahhoz nekünk közösen kell megtermelni ennek fedezetét. 

– Az Ökovíz Nonprofit Kft. néhány év alatt több százmilliós veszteséget halmozott fel. A BÁCSVÍZ Zrt. milyen stratégiát követ, hogy ez ne ismétlődjön meg?

– Mi úgy látjuk, hogy a két céget ugyanazok a terhek érintik – gondolok itt a rezsicsökkentés révén elmaradt bevételekre és a közműszolgáltatókat terhelő különböző adókra. 2013-14-ben nekünk is komoly nehézségeink voltak, mígnem megtaláltuk a választ az új kihívásokra, így elkerültük a veszteséget és tudtunk egy úgymond nonprofit jellegű működést produkálni. Cegléd vonatkozásában is azt várjuk, hogy az új üzemmérnökség, mint működési egység, alkalmas lesz a nonprofit jellegű működésre.  Sok vízminőség javító és csatorna fejlesztési program zajlik a működési területünkön, amelyek összértéke meghaladja a 20 milliárd forintot. Ezekből a munkákból alvállalkozóként saját embereinkkel, eszközeinkkel 250-300 millió forint árbevételt szeretnénk elérni. Ezzel tudjuk az egyéb negatív hatásokat kompenzálni és év végére nullára kihozni az eredményeket. 

– Az ügyfelek milyen változásokkal szembesülnek majd a következő hetekben? Melyek a legfontosabb tudnivalók?

– Fontos hangsúlyoznom, hogy az Ökovíz Nonprofit Kft. és a BÁCSVÍZ Zrt. között a kintlévőségek megvásárlására nem került sor. Tehát az eddigi vízszámla tartozásokat az Ökovíz Kft-vel kell rendezni. Amíg nem találunk saját ingatlant, addig az Ökovíz Mizsei úti telephelyének egy részét béreljük, valamint a Szolnoki úti irodaháznak is egy részét ügyfélszolgálatként, ahová várjuk az ügyfeleket víz- és csatornaügyeik intézésére.  Már megkaptuk az ügyfelek törzsadatait tartalmazó adatbázist, amelyet tisztítás és tesztek lefuttatása után a számlázási rendszerünkbe feltöltünk. Ebben szerepel egy átadási mérőállás is, ami egy képzett érték, amelyet a korábbi fogyasztási és számlázási adatokból kalkulált az előző szolgáltató. Ügyfeleink a január végi vízmérő leolvasásokat követően februárban kapják először kézhez a mi számláinkat. Személyes díjfizetés nálunk nincs, ehelyett igyekszünk az elektronikus számlázás és a csoportos beszedés vagy átutalás irányába terelni a díjfizetést. Sőt, ügyfeleink honlapunkon bankkártyás tranzakcióval is kiegyenlíthetik a számlát. Mi egy innovatív, az újításokban élenjáró cég szeretnénk lenni, de a konzervatívabb ügyfelek elégedettsége is fontos számunkra. Aki ragaszkodik a papíralapú számlához, arra is van lehetőség, hogy így kérje a számlázást. A csekkjeinken hamarosan lesz QR kód is, ami okostelefonos alkalmazásokkal ugyancsak megkönnyíti a díjfizetést. Rendelkezik a BÁCSVÍZ  Zrt. mobiltelefonos applikációval is, ami az ügyintézést segíti.  Azon ügyfeleink, akik a havi  diktálást választják,  azok az erre megjelölt időszakban – minden hó 25-től hat napon keresztül –  több formában is eljuttathatják az aktuális mérőállást: mobiltelefonon sms-ben, a honlapunkon keresztül, vagy központi telefonszámunkat hívva.  Ehhez szükséges, hogy az ügyfél regisztráljon honlapunkon. 

A társasházakat illetően fontos jogszabályi változások voltak, melyeket a szolgáltatók különböző módon reagáltak le. Ebben különbözik az Ökovíz és a BÁCSVÍZ gyakorlata. Arra kérjük a közös képviselőket, hogy igény esetén keressenek minket és kössenek velünk olyan megállapodást, amely biztosítja a mellékmérőkre történő számlázás lehetőségét. Ehhez az kell, hogy ezzel a gyakorlattal a társasházban valamennyi  felhasználó egyetértsen, hiteles legyen minden mérő, és hogy a közös képviselő vállalja határidőre ezen mérőadatok begyűjtését és bejelentését. A nyitott kérdések tisztázására fórumot szeretnénk rendezni a közeljövőben, amelyre minden közös képviselőt hívunk és várunk. Mi nyitottak vagyunk minden olyan előremutató, akár újító javaslatra is, amely nem ütközik a vonatkozó jogszabályokkal és amennyiben az mindkét fél érdekeit szolgálja, készek vagyunk akár új gyakorlatot is bevezetni. Ezzel is szeretnénk biztosítani ügyfeleinket, hogy a BÁCSVÍZ Zrt. nem önkényesen, hanem ügyfelei érdekeit a középpontba helyezve szeretne szolgáltatni Cegléden is. 


Névjegy

Kurdi Viktor, a BÁCSVÍZ Zrt. elnök-vezérigazgatója, 1974-ben született „vízműves családba”: édesapja épp születése évében lépett be a Vízmű Vállalathoz Kunszentmiklóson, ahol később rábízták az ivóvízellátás és csatornázás megszervezését.  „Már gyerekként sok élményt szereztem a vízműben, jelentősebb beruházásoknál jelen lehettem, például általános iskolásként már láthattam egy víztorony felállítását, mely életre szóló élmény volt.” – ad választ a szakmaválasztásra a vezérigazgató. Így aztán nem volt kérdés, hogy Dunaharasztiba, a vízügyi szakközépiskola felé vette az irányt, majd a bajai vízügyi főiskolára ment továbbtanulni, ahol 1996-ban szerzett építőmérnöki diplomát. „Első munkahelyes vízműves vagyok.” – vall arról, hogy a BÁCSVÍZ Zrt-nél kezdte pályafutását. Először két évig gyakornokként, majd változó beosztásokban több területét megismerte a cég munkájának, 2005-ben pedig a fejlesztési és informatikai osztály vezetője lett. 2007-től áll a cég élén – a Társaság utóbbi 50 éves történetének harmadik – vezérigazgatójaként. Emellett 2010-13. között a Magyar Víziközmű Szövetség elnökeként irányította az ágazat érdekérvényesítését is, jelenleg ugyanitt alelnöki tisztet tölt be. A 40 éves vezérigazgató Kecskemét mellett, Helvécián él feleségével és három gyermekével.

Hasonló hírek

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

Friss híreink

Miért fontos a klíma szakszerű tisztítása?

    Ha egy minőségi klímát választunk, amit szakértők szerelnek be,...

Elegáns női blúzok: melyek a legkelendőbb változatok, hogyan viseljük őket?

    A női blúzok egyértelműen az elegáns ruhatár alapdarabjai közé...

A digitalizáció határai: Megmenthetik a digitális ikrek az iparágakat?

      Az "Internet of Things" (IoT) eszközök száma óriási növekedés...

Ceglédi elismerés a Szent Erzsébet-díjak átadásán

November 16-án, a váci Nagyboldogasszony-székesegyház ünnepi szentmiséjén adták át...

Az ipari mennyezeti lámpák szerepe a mindennapokban

  Az ipari mennyezeti lámpák, vagy más néven csarnokvilágítók, elengedhetetlen...