Mert mi történt ezután?
A kormány rendeletben július elején ripsz–ropsz megváltoztatta, illetve 2016. január 1-jére halasztotta azt az előírást, hogy a 80, illetve 60 literesnél nagyobb kukát milyen feltétellel ajánlja fel a szemétszállító. Nem volt tiszta számomra, hogy ezek után az általam aláírt szerződésmódosítás érvényes-e, ezért e-mailban kértem választ az ÖKOVÍZ ügyfélszolgálatától, melyre az alábbi választ kaptam:
„A 2015. 06. 25-én kötött érvényes Hulladékgazdálkodási Közszolgáltatási szerződés aláírása és postázása folyamatban. Kérjük szíves türelmét. Az új matrica 2016. 02. 15-ig érvényes. A 120 l/hétre módosított hulladékdíjról készült számlát szeptemberben postázzuk.”
A válasz alapján több kérdés merült fel bennem, de azt hiszem, ez minden ceglédit érdekel:
– Törvényes-e a szerződésmódosítás ezek után, mit hajlandó tenni ennek érdekében az ÖKOVÍZ?
– Aki új (használt) kukát vásárolt a szerződésmódosítás után és lehet, hogy nem lesz rá szüksége a módosított kukarendelet 2016.01.01. után, mit csináljon vele? Visszaveszik?
– Miért kell annak többet fizetni, ha a szerződését csak azért változtatta meg, mert a rendelet módosításra került, de a kormányrendelet csak 2016.01.01. hatállyal lép életbe?
– Módosításra kerül–e a Hulladékgazdálkodási Közszolgáltatásról szóló 34/2013(XII.23.) Önkormányzati Rendelet?
– A 2016. 01.01-től érvénybe lépő kormányrendelet csak a kötelezően felajánlandó 60, ill. 80 literes kukáról beszél, mi lesz az ennél nagyobb edényekkel?
– Egy átlagos háztartásban, mivel szelektíven is gyűjtünk, általában még 80 liter hulladék sem keletkezik hetente, akkor miért kell akár fél kukáért is telit fizetni?
Egy–egy utcát megnézve egyre kevesebb sárga zsákot látni kitéve havonta. Ez sajnos azt jelenti, hogy egyre kevesebben veszik a fáradságot a szelektív gyűjtésre, úgy vannak vele, hogy ha már tele kukáért kell fizetnem, akkor abba hajítani mindent sokkal egyszerűbb. Mi lesz akkor a természetvédelemmel?
– Miért szűnt meg az eddigi átlagos háztartásokban használatos űrmérték?
– Hova kell az ingatlan tulajdonosának tenni a háza előtt lévő zöld hulladékot és az árok takarításából eredő szemetet, amit kötelező neki takarítani?
És akkor még nem is beszéltünk az ez ügyben feleslegesen eltöltött időnkről, az esetleg kivett szabadságról, az energiánkról és főleg az idegeskedésünkről.
Jó lenne, ha az Ökovíz Nonprofit Kft. és az Önkormányzat illetékes ügyintézője válaszolna az újság hasábjain ezekre a mindenkit foglalkoztató kérdésekre, hogy a lakosság egy kicsit képbe legyen…
Mészáros Iván
VÁLASZ
A Hulladékgazdálkodási Közszolgáltatás végzésének feltételeiről szóló 385/2014 (XII.31) Korm. Rendelet hatályba lépésének időpontja 2015.07.01 volt, ez alapján került ez év áprilisában módosításra a 34/2013 (XII.23) Önkormányzati Rendelet. Hatályos jogszabályi rendelkezések maradéktalan betartásával járt el az Önkormányzat és a Közszolgáltató. Az Önkormányzati Rendelet módosítása és a Közszolgáltatóval kötött szerződések jogszerűek és törvényesek. A fenti Korm. Rendelet hatályba lépésének módosítása a felhasználók részéről nem von maga után teendőket.
Az ÖKOVÍZ Nonprofit Kft. felkészülten várta ügyfeleit, hogy kezelni tudja a tömeges szerződésmódosítást és feladatán túl használt edényzet vásárlására is biztosított lehetőséget. Az ügyintézés minőségéről, gyorsaságáról megelégedett visszajelzést kaptunk ügyfeleinktől, köszönjük megértő hozzáállásukat. A hétvégi napok beiktatásával illetve jól szervezett ügymenettel igyekeztünk biztosítani, hogy legkevesebb időbe és energiába kerüljön az ügyintézés.
Az Önkormányzati Rendelet az edényzet méreteinek és igénybe vételének változásán túl a zöld hulladék hatszori elszállításáról, illetve – törvényi előírás szerinti kötelező egy alkalommal szemben – kétszeri lomtalanításról is rendelkezik.
ÖKOVÍZ Nonprofit Kft.