– Tehát nem csupán a „fióknak” íródtak ezek az ötletek…
– A pályázatra érkezett 110 javaslatból választották ki azt a 25-öt, amelyeket az ötletgazdákszakértők közreműködésével teljes megvalósíthatósági tanulmánnyá fejlesztettek, így ezek már alkalmasak arra, hogy a jövőben akár beépüljenek a hatóság működésébe.
– Ejtsünk pár szót a másik javaslatodról is!
– Mivel egy személy nem csak egy ötletet adhatott be, így én is több anyaggal pályáztam. A háromból kettő került a legjobb 25 közé. A „Kerti mesék”,amellyel a 9.helyen végeztem, egy olyan mesesorozat ötlete, amelynek szereplői a hazai zöldségek és gyümölcsök. A mesék által az óvodás korú gyermekek megismerhetik ezeket a fontos energia- és vitaminforrásokat és a történetek segítségével pozitív érzelmeket kapcsolhatnak egy-egy szereplőhöz.
Ezeknek az ötleteknek a lényege ugyanaz, ami a jelenlegi fő elfoglaltságom, a „Zöld Matek” alapja is: a gyerekeknek a környezet- és egészségtudatosság, a fenntarthatóság értékeit akkor tudjuk igazán közvetíteni, ha ezekkel az ismeretekkel a mindennapjaikban találkoznak. Úgy lehet a leghatékonyabban elmélyíteni az ökoszemléletet, ha az minden iskolai tantárgyban jelen van. Mivel mindig a matematika állt hozzám a legközelebb, így ehhez kapcsolódva kezdem egy évvel ezelőtt olyan tartalmat készíteni, ami lehetővé teszi, hogy a gyerekek a matek gyakorlása közben a fenntarthatóság és a környezetvédelem összefüggéseit kutassák és felfedezzék a környezettudatos életmód értékeit.
– Azt hiszem, ez is megérdemelne egy beszélgetést! Gratulálok az elért eredményhez!