– De honnan indult itt helyben a márka és milyen úton jutott el idáig?
– 1993-ban a Mazda-val indultunk, 1994-ben részben már a KIA-val is, de igazából 1995 volt az igazán teljes év a forgalmazás tekintetében. A két gyár története abban fonódik össze, hogy a Mazda 1990 körül eladta a KIA-nak korábbi gyártósorait, ami jó alapot adott a koreai gyártónak. Ez azt jelentette, hogy a motor, váltó és a padlólemez a japán cégtől, de a karosszéria formája már dél-koreai elgondolás szerint született.
A korai időszakban még legfőképpen kis-haszongépjárművekkel indult az értékesítés, mint például a Besta, ami gyakorlatilag teljesen megegyezett a Mazda E2200-as típussal. Ez eleinte 70-80 százalékos eladási arányt jelentett ennek a kategóriának a javára, de ezt követően az első generációs Sportage-el, Sepia, Carens modellekkel sikerrel tört be a személygépkocsi piacára is.
– Vannak még további tervek, ötletek a jövőre nézve?
– Tervekkel mindig tele vagyunk, és figyeljük ügyfeleink újabbnál újabb igényeit, és a piac egyéb rezdüléseit. Azt gondolom és a számok is ezt támasztják alá, hogy 2013-tól az autópiac fejlődő pályán van, és ez a fejlődést hosszabb távon fenntartható. Persze a konstrukciók az új autóhoz jutás esetében megváltoztak. Új konstrukcióként jelentek meg a nyílt végű pénzügyi lízing és a tartós bérleti konstrukciók, amelyek leginkább a céges vásárlókat érintik, de soha nem látott alacsony kamatszintek mellett juthatnak a magánszemélyek is új KIA-hoz, ha nem egyben, hanem részletfizetési konstrukciót választ az ügyfél.
– Mit lehet tudni a szerencsés háromezredik KIA tulajdonosról?
– Magánszemély, egy fiatalember, aki édesanyjával és testvérével vette át az autót, egyébként pedig kamionosként dolgozik a hétköznapokban. Hogy miért ezt a márkát és miért ezt a típust választotta? A mi ügyfeleink jellemzően márkahűek, mindezen túl a vásárló családjában már van két KIA, ezek közül az egyiket cserélték most le, annak éppen most telt le a 7 éves garanciája. Úgy gondolták, egy magasabb építésű, jobb felszereltségű, városi crossovert választanak újabb 7 esztendőre, megmaradva a már jól bevált és megbízható márkánál. – tette hozzá a cégvezető, aki az ügyfélnek ajándékkal is kedveskedett a jubileumi autóátadáson.
Nyíri Tibor