Személy szerint én azt tartom fontosnak, hogy a ceglédiek minél gyorsabban, minél hitelesebb információkhoz jussanak. Ezen a téren optimalizálódik a helyzet, nem tökéletes, lehet még rajta csiszolni, de véleményem szerint időben eljutnak mindenkihez az információk.
– A Hírmondó átalakulásával kapcsolatban milyenek a visszajelzések?
– A koncepció az volt, hogy ha már van lapja az önkormányzatnak az ne legyen túl „paragrafus szagú”, hanem érthető, könnyebben emészthető legyen az olvasóknak. Nyilván a jogszabályok közzétételére is szükség van, de azért próbáljuk a lapot olvasmányosabban megírni.
Amikor megkaptam a feladatot ennek szellemében próbáltuk modernizálni a kiadványt. Kialakítottunk egy szerkesztőséget, –amire a hivatalban nem volt kapacitás – így most újságírók írják. A visszajelzésekre térve:
kaptunk hideget-meleget, de általában jó a fogadtatás. Sokan megdicsérik, hogy megújult, frissült az újság, de a másik oldal éppen azt teszi szóvá, hogy miért bulvárosodik el, miért nem tartalmaz több jogszabályt. Véleményem szerint olyan lapot képtelenség létrehozni, ami mindenkinek egyformán tetszik, igyekszünk viszont a fontos hírek mellett az érdekeseket is megjelentetni.
– Beszéljünk egy kicsit arról is mi hír a tévé háza táján. Úgy hallottam a költözést tervezitek…
– Idén még biztosan nem. Évekkel ezelőtt vetődött fel a gondolat, hogy összeköltözhetne a mozi és a tévé. Mindkét ingatlan felújítása ugyanis túl nagy terhet jelentene a városnak. Úgy néz ki, hogy a nézőtér átalakításával kivitelezhető a gondolat, már folyik az előtervezés, készül a költségvetés, keressük a megfelelő pályázati lehetőséget. Hosszútávon terveink szerint így létrejönne az összeköltözés, akkor pedig felszabadulna a tévé székháza, ami egy központban található, szebb időket megélt épület. Ha ez sikerülne, akkor a moziban egy médiaoktatási kabinetet is kialakítanánk, mivel a nemzeti alaptantervben is benne van az audiovizuális oktatás, viszont az iskoláknak nincsenek médiakabinetjeik, ami egyenként 30-40 millióba kerülne kialakítani. Ezért gondoltuk ezt –amire a KLIK is nyitott -, hogy ott alakítanánk ki 2-3 médiaoktatási termet, ahová a diákok járhatnának médiaórára.
A moziba költözés terve, hosszú távú elképzelés, de mindezek előtt még vár ránk egy nagy kihívás. 20 év után most jutottunk el odáig, hogy a tavalyi évben elindítottunk egy műszaki fejlesztést a tévében. Ennek eredményeképpen teljesen megújul a televízió stúdiója, vezérlője, a nézők pedig sokkal jobb minőségű képet láthatnak majd, az adónk ehhez már digitálisan működik. Egy modern, full HD minőségű adást tudunk biztosítani a ceglédiek számára – remélhetőleg április végétől.
A fejlesztések itt nem értek véget. Több területen is érdekeltek vagyunk pályázatokban. A Híradóra minden második évben tudunk támogatást nyerni, 8-10 millió forintot, úgy, hogy mi magunk írtuk a pályázatokat. Ezen kívül nyertünk a Cseh Tamás programban ifjúsági tévéműsorra, amit már el is indítottunk januártól. Egyébként nyertünk pályázatot a mozira is, a Nemzeti Kulturális Alap és az EMMI pályázatainak keretében közönségkapcsolatra, műszaki fejlesztésre (például vászon, illetve izzócserére), ezek ugyan kisebb tételek, de összeadódnak.
– Említetted a mozit – ott milyen fejlemények vannak? Tudtátok növelni a látogatottságot?
– 2009-ben vettük át az Uránia Mozit, akkor az volt a helyzet, hogy vagy bezár, vagy valaki átveszi és átvállalja az 1-2 millió forintos veszteséget. A mozi sajátossága, hogy ha jó filmek vannak, akkor megy, most például decemberben rekordot döntöttünk: csak a Star Wars VII. előadását több mint háromezren látták Ceglédről. Egyébként azt tudom mondani, hogy 2009-hez képest, tavaly év végére megdupláztuk a bevételt. Persze még mindig nem az igazi a kihasználtság, tudom, hogy nem túl csinos maga az épület, kellene rá költeni, de ez óriási tétel. Egyelőre az átköltözéses tervünktől várom, hogy ez megoldódjon, de az elmúlt hat évben azt sikerült megoldanunk, hogy kicseréltük az összes vetítőgépet digitálisra és normális hangrendszer működik a teremben. Ahogy már említettem, amikor jó filmek vannak, akkor jól megy a mozink, amikor viszont hónapokig nincs komolyabb premier, akkor továbbra is ráfizetéses. Ettől függetlenül ez egy olyan „üzem”, amit fenn kell tartani egy ekkora városban, nem lenne szerencsés, ha nem lenne mozi Cegléden.
– Érdemes lenne még beszélnünk a kommunikáció kapcsát a város image-ról, az arculatról.
– Cegléd arculata kicsit avíttas, megkopott, ezért a különböző területeken dolgozó emberek bevonásával elkezdtünk gondolkodni azon, hogy melyek azok az értékeink, amelyeket jobban ki kellene hangsúlyozni. Mi lenne az, amit a külvilág számára szeretnénk üzenni Ceglédről, és mi az, amit a ceglédieknek akarunk üzenni a városukról. Elindult egy gondolkodás, és úgy néz ki, hogy idén lesz majd egy arculati váltás. Ez nem uniformizálódást fog jelenteni, például az intézményi logók esetében, sokkal inkább egységes harmonikus képet szeretnénk mutatni a városunkról.