3.7 C
Cegléd
2024. november 24. vasárnap
spot_img

Vizsgálja a ceglédi vasúti baleset okát a Közlekedésbiztonsági Szervezet

Vizsgálja a Ceglédbercel-Cserő és Cegléd állomások között január 2-án, hétfő este történt vasúti baleset okát a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Közlekedésbiztonsági Szervezete (KBSZ). Honlapjukon részletesen közölték a vonatbaleset mozzanatait, közleményük az alábbiakban olvasható:

“Hétfőn, január 2-án 18 óra 55 perckor, a Budapest-Cegléd-Záhony fővonalon, Ceglédbercel-Cserő és Cegléd állomások között a nyílt pályán, a Záhonyba tartó 616 sz. InterCity vonat nekiütközött az előtte lévő, Ceglédig közlekedő 2846 sz. személyvonatnak. Az ütközés következtében egy személy súlyos, 4 személy könnyebb sérülést szenvedett, mindkét szerelvényben és az InterCity vonat mozdonyában jelentős anyagi kár keletkezett.

A Közlekedésbiztonsági Szervezet ügyeletére az eseményt a MÁV Zrt. jelentette be.

A több mint 4 órás helyszíni szemle, a helyszíni tanú meghallgatások, és a mozdonyok adatrögzítőiből kinyert adatok alapján a baleset lefolyása az alábbi volt.

A 2846 sz. vonat mozdonya Budai út megállóhelyen szolgálatképtelenné vált műszaki meghibásodás miatt. A forgalom lebonyolításáért felelős személyzet úgy döntött, hogy a személyvonat mögött közlekedő 616 sz. InterCity vonat fogja betolni a 6,5 kilométer távolságra lévő Cegléd állomásra a meghibásodott szerelvényt.

Az InterCity ráállt a személyvonat végére, a vonatbefolyásoló berendezést a mozdonyvezetők mindkét vonaton olyan üzemmódba kapcsolták, amely legfeljebb csak 40 km/ó sebességet enged meg. Az InterCity megkezdte a meghibásodott szerelvény tolását Cegléd felé. A vonatok közel 40 km/ó sebességre gyorsultak fel.

700 méter megtétele után az InterCity vonat mozdonyvezetője a tolást megszüntette, és kissé lemaradt a személyvonat mögött. A személyvonat mozdonyvezetője az enyhén lejtős pályán megpróbálta a sebességhatár alatt tartani a szerelvényét, a vonatbefolyásoló berendezés azonban a 40 km/ó sebesség elérését érzékelte, ezért automatikusan vészfékezést kezdeményezett. Az InterCity vonat mozdonyvezetője amikor észlelte az előtte lassuló vonatot, gyorsfékezést alkalmazott, de ennek ellenére 33 km/ó sebességgel nekiütközött a fékezés miatt már csak kb. 13 km/ó sebességgel haladó személyvonatnak.

A helyszíni szemlével párhuzamosan a KBSZ Vizsgálóbizottsága megkezdte a további adatgyűjtést is. Folyamatban van a vonatok személyzete és a forgalomirányító személyzet közötti beszélgetést rögzítő hangfelvételek, illetve Cegléd állomás biztosítóberendezése által rögzített adatok beszerzése. Ezek kiértékelése az elkövetkezendő napokban történik meg.

A Vizsgálóbizottság a továbbiakban adatgyűjtést és elemzést fog végezni arra vonatkozóan, hogy a vasúti utasításrendszer milyen előírásokat tartalmaz ilyen esetekre, a személyszállító vonatok utasainak menekítésére az eseményt követően milyen intézkedések születtek és, hogy milyen egyéb emberi és szervezeti tényezők járulhattak hozzá közvetlenül és közvetett módon a baleset bekövetkezéséhez.

A Közlekedésbiztonsági Szervezet megállapításai alapján, amennyiben azt szükségesnek látja, biztonsági ajánlásokat fog megfogalmazni a hasonló események bekövetkezésének megelőzése céljából.

A Közlekedésbiztonsági Szervezet a baleset sérültjeinek mielőbbi felépülést kíván!”

kbsz.hu

Hasonló hírek

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

Friss híreink

Ceglédi elismerés a Szent Erzsébet-díjak átadásán

November 16-án, a váci Nagyboldogasszony-székesegyház ünnepi szentmiséjén adták át...

Az ipari mennyezeti lámpák szerepe a mindennapokban

  Az ipari mennyezeti lámpák, vagy más néven csarnokvilágítók, elengedhetetlen...

Szükségük van-e a vállalkozóknak céges lakásbiztosításra?

  A válasz egyértelműen az, hogy igen. De térjünk ki...

Kia Picanto – A kisvárosi cirkáló

A Kia Picanto minden városi autós számára ismert, aki...

Az elmúlt száz esztendő legnagyobb vasútépítési fejlesztése

Az elmúlt száz év legnagyobb vasútépítési fejlesztése valósul meg...