Immár 2 éve, hogy a Bácsvíz Zrt. végzi Cegléden az ivóvíz- és csatornaszolgáltatást. Kurdi Viktor, a BÁCSVÍZ Zrt. elnök-vezérigazgatója beszámolt az aktualitásokról és a következő év terveiről.
– Hogyan értékelné a Bácsvíz Zrt. 2016-os évét?
– Cegléddel együtt összesen 55 településen szolgáltatunk, és cégszinten arról számolhatok be, hogy egy kiegyensúlyozott, stabil év van mögöttünk, sok műszaki fejlesztéssel. Örülök annak, hogy Cegléden is stabilizálódott a helyzetünk, hiszen ez már a második évünk volt a város víz- és csatornaszolgáltatási feladatainak ellátásában. Az első évet javarészt kitöltötte a változások és új gyakorlatok bevezetése, a helyismeret megszerzése, a jövőbeni stratégiák kialakítása, és építkezésbe is kezdtünk Cegléden. A második évben végre megnyitotta kapuit a saját ügyfélszolgálati irodánk a Pesti út 25. szám alatt. Az építkezést még nem fejeztük be, az önkormányzattól sikerült megvásárolnunk az egyik szomszédos ingatlant, amely a Dorottya utcára biztosít majd kijáratot.
– Az ügyfélszolgálat telefonos elérhetőséget is jelent. Megtudhatnak arról belső információkat a lakosok, hogyan működik telefonos ügyfélszolgálatuk? Úgy hallom vannak lakossági panaszok…
– Való igaz, vannak észrevételek, és én örülök nekik, hiszen azokból kiindulva tudunk fejleszteni. Leggyakrabban akkor kapunk elégedetlen ügyfelektől negatív visszajelzést, amikor egy-egy nagy zápor, felhőszakadás után megszaporodnak a hívások, sokan szeretnének segítséget kapni egyszerre. Ők úgy érzékelik, hogy nem vesszük fel a telefont, holott inkább arról van szó, hogy a kapacitásaink ilyenkor túlterheltek és csak később tudunk egy-egy hívást fogadni. Ezúton is kérjük Tisztelt Ügyfeleink megértését és türelmét ilyen esetekben, és mi amint lehet, rendelkezésre fogunk állni és haladéktalanul megkezdjük a hiba elhárítását.
– Cegléd tekintetében sem fiatal a csatornahálózat. Mennyire kihívás városunk a cég számára?
– A csatornahálózat üzemeltetése nem jelent extrém kihívást, olyan, mint más, hasonló nagyságrendű városokban. Sokkal időszerűbb lenne a következő időszakban az ivóvízminőséget javító projekt indítása Cegléden. Más településeken, ahol már befejeződtek tavaly az ilyen célú beruházások, sikerült minőségbeli javulást elérni, az új művek esetében emellett pedig az üzemeltetés is hatékonyabb, és ez együtt jár az üzembiztonság növekedésével is.
– A lakosságnak már tavaly óta lehetősége van e-számlára váltani a víziközmű díjak fizetése kapcsán, igaz?
– Igen, 2016-ban akciót is indítottunk ennek népszerűsítésére. Aki e-számlára vált, 1.000.- Ft + áfa egyszeri jóváírásban részesül a folyószámláján, amennyiben vállalja, hogy 1 évig nem fog visszaváltani papír alapú számlára. A felhasználó ezt követően e-mailben kapja meg a számláit, amiket kiegyenlíthet csoportos beszedéssel, átutalással, mobiltelefonon keresztül, illetve honlapunkon keresztül, ahol elérhető a bankkártyás fizetés lehetősége is. Igyekszünk minél több ügyfelünket az elektronikus csatornák felé terelni. Számunkra ez költségmegtakarítást jelenthet, az ügyfél számára kényelmi funkciókat biztosíthat.
– Az évváltás sok esetben szolgáltatási díj változását is jelenti. A Bácsvíz-nél is így van ez?
– Magyarországon a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal javaslatára, a fejlesztési miniszter hirdetheti ki a lakossági árszabást, nincs tudomásunk díjváltozásról. A vízművek rá vannak kényszerítve arra, hogy ebben a megváltozott gazdálkodási környezetben igyekezzenek helytállni és működtetni a rendszereket. Mi erre azt a megoldást választottuk, hogy elkezdtünk keresni olyan vállalkozási munkákat, amelyeknél a szakembereinkkel, eszközeinkkel hatékonyan meg tudunk valósítani víz- és csatornaépítési feladatokat. Cégünknél körülbelül 1 milliárd forint lesz a vállalkozási árbevétel az idei esztendőben. Cegléden külön aktualitása van az M4-es autópálya építésének, amely nyilvánvalóan érinteni fogja a víz- és csatornaközmű csatlakozások áttelepítését, kiváltását, felújítását is. Bízunk benne, hogy ezeket a munkákat majd mi végezhetjük el, és ezáltal is olyan árbevételre tehetünk szert, ami segíti a kiegyensúlyozott működésünket.
(Az cikk a Ceglédi Városi Televízió interjúja alapján készült.)
Nagyon jó cikk, mindenre kiterjed. Azonban az e-számlával kapcsolatos megállapítás híven közli a szomorú valóságot: míg a Bácsvíz Zrt-nél költségmegtakarítást jelent, ügyféloldalon csak kényelmet, s plusz költségterhet. Holott az ügyfél is költségmegtakarításra törekszik. A sárga csekk csak egyszeri költség, amikor befizeti az ember, azonban egy bankszámlát fenntartani csak a szolgáltatóknak, elég költséges és felesleges mulatság. De ez nem csak a Bácsvíz Zrt-t érinti, hanem minden más szolgáltatót. Nagyon szívesen átváltanék e-számlára, ha továbbra is sárga csekken fizethetném be a számla összegét. Egyszerűbb lenne tárolni is.