2.9 C
Cegléd
2024. november 25. hétfő
spot_img

Postások panasza

Nem bírják a munkatempót, amit a főnökeik és a lakosok is elvárnak – állítják a karácsonyi rohamban megfeszített hajszában dolgozó ceglédi postások. A létszámhiány talán a legfőbb ok, ami miatt a levelek, küldemények itt sem érkeznek időben a címzetthez: Cegléden ugyanis régen 25 körzet volt, mindegyik főállású postással, most 19 körzet van, de csak 15 főállású dolgozó. Ugyerben például 4 éve nincs állandó postás, hanem egy másik körzet postása jár ki hetente néhányszor kézbesíteni. Körzetenként 850-1000 közötti címhely van Cegléden! Ezt kellene 8 óra alatt a postásoknak bejárni, ami gyakorlatilag lehetetlen, így maradnak a túlórák, az időnkénti rokoni besegítések – és az elmaradások…

Gyakori panasz, hogy a nyolcórás munkaidőt lehetetlen tartani azért is, mert kora reggel még a válogatást is a postásoknak kell végezni. Ráadásul már nem Ceglédre érkeznek a levelek vasúton, hanem Szolnokra és onnan hozzák tovább postásautóval közúton. Ha baleset van a 4-esen – ami nem ritka -, akkor akár egy órát is késhetnek a levelek, amiket még ezután kell szortírozni és csak utána lehet elindulni a körzetbe.

A karácsony előtti káoszban ráadásul az ilyenkor egyébként is megnövekedő levélforgalom mellett még egy viszonylag új jelenséggel is meg kell küzdenie a postásoknak: a mostanában dívó levélküldeményként – főként Kínából – érkező csomagok tömkelegével. Néhány vaskosabb ajánlott csomaggal tele van a postástáska, így nem marad hely a „sima leveleknek”. Tovább lassítja a küldemények postázását, hogy országszerte 2,7 millió nyugdíjasnak ki kell vinni a kormány ajándék Erzsébet-utalványait is. Az utalványok egy részét még mindig gyártják ugyan, de a felét múlt hét közepéig már kipostázták. 

Nagy a teher a dolgozókon, és a várakozási idők is megnőttek karácsony előtt – mindezt elismerte a Magyar Posta is, miután egy dolgozójuk rejtett tévékamera előtt azt mondta, csak az értesítőket dobják be a postások, nem viszik már ki a küldeményeket, annyira sok a munkájuk. A botrány kirobbanása után a Posta tagadta, hogy ilyen utasítás született volna. Cegléden egyelőre nem hallottunk ilyen esetről, a ceglédi postások egyelőre még állják még a sarat. De egyre nagyobb az elégedetlenség körükben, az alacsony fizetések, elmaradt túlórapénzek miatt. Sokan a hét közepére ígért fizetésemelési tárgyalások eredményeire várnak és ettől teszik függővé, hogy felmondanak-e januárban.

Látják a posta vezetői is, hogy muszáj emelni a béreket, ha nem akarnak tömeges elvándorlást. – számolt be a hvg.hu. „A Postás Szakszervezet november közepén kapta meg a cégvezetés béremelési ajánlatát, a tárgyalásokról végeredményt december 14-ére ígértek, addig pedig a szakszervezet és a munkaadó abban maradt, hogy teljes lesz a hírzárlat. A cégvezetés tárgyalási alapként azt ajánlotta fel: a kifizetett bértömeg 12 százalékkal nőhet 2018-ban. Tavasszal, amikor a kormány bejelentette, hogy az állami cégeknél nőni fognak a fizetések, arról volt szó, hogy idén az alacsonyabb keresetű postások bére 14 százalékkal lesz magasabb, a többieké pedig legalább 10 százalékkal. Három év alatt összesen 32 százalékos emelést vállaltak, a Magyar Posta pedig még rá is tett egy lapáttal a kormány ígéretére, négymilliárd forintot hozzátett ahhoz a kerethez, amelyet az állam ajánlott fel a béremelésre. Van is miért: a szakszervezetek úgy számolnak, hogy az állami cégek közül arányaiban a postánál dolgozik a legtöbb alacsony fizetésű ember.”

(A kép illusztráció.)

Hasonló hírek

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

Friss híreink

Ceglédi elismerés a Szent Erzsébet-díjak átadásán

November 16-án, a váci Nagyboldogasszony-székesegyház ünnepi szentmiséjén adták át...

Az ipari mennyezeti lámpák szerepe a mindennapokban

  Az ipari mennyezeti lámpák, vagy más néven csarnokvilágítók, elengedhetetlen...

Szükségük van-e a vállalkozóknak céges lakásbiztosításra?

  A válasz egyértelműen az, hogy igen. De térjünk ki...

Kia Picanto – A kisvárosi cirkáló

A Kia Picanto minden városi autós számára ismert, aki...

Az elmúlt száz esztendő legnagyobb vasútépítési fejlesztése

Az elmúlt száz év legnagyobb vasútépítési fejlesztése valósul meg...