9.6 C
Cegléd
2024. november 25. hétfő
spot_img

Az új útalap REMIX technológiával készül

A Budai út építési munkálataival kapcsolatban több olvasói megkeresést is kaptunk. Az egyik a közlekedési forgalmi változások kapcsán tesz észrevételeket.

„A 2018. július 13.-án megjelent szám 17. oldalán található, a Budai út útépítési munkálataival kapcsolatos cikk írja, továbbá az olvasó is említi, hogy Budai út/Ceglédbercel felé bármilyen járművel lehet közlekedni, de Cegléd felé a félpályás útlezárások helyén „Behajtani tilos” tábla van kihelyezve. (Ez látszik a cikkhez mellékelt képen is.) Így az út személygépjárművek számára tulajdonképpen csak Budai út/Ceglédbercel felé járható, elméletben. Gyakorlatban tapasztaltam én is, hogy az autósok nem veszik figyelembe a kihelyezett „Behajtani tilos” táblákat. Ezt kényszerhelyzetből teszik, mivel nincs jelölve, milyen útvonalon tudnak (tudnának) közlekedni.

Nekem alábbi problémám/észrevételem van a dologgal kapcsolatban:

1.) Hogyan biztosítják a 46125-ös útról elérhető lakott területek Cegléd irányából való elérhetőségét? Gondolok itt arra, hogy mindkét irányból (Cegléd felől, illetve Cegléd felé is) megközelíthető legyen a terület. Jelen forgalmi rendi szabályok szerint Cegléd felé nem volna szabad haladni.

2.) Bizonyos utcák ugyan a Nagyközép út-Közép út; Gőz dűlő; Fehér akác utca valamint Fürdő út útvonalakon át a 40-es útra – alternatív útvonalként – el lehet jutni, ezek azonban időben hosszabb elérhetőséget biztosítanak Ceglédről.

3.) Ceglédbercelnél, a 40-es és 46124-es, valamint a 46124-es és 46125-ös út csomópontjánál jelezve van-e, hogy a 46125-ös út Cegléd felé csak az autóbuszok számára járható? Továbbá alternatív útvonal van-e kijelölve azok számára, akik a 46125-ös úton keresztül közlekednének az 1.-es pontban megnevezett indokkal?” – fogalmaz az olvasó.

Egy másik megkeresés az útalap építésével kapcsolatosan érkezett lapunkhoz. „A körzet képviselője Ferenczi Norbert arról tájékoztatta lapjukban az olvasókat, hogy azért szórtak a régi útra sódert, hogy utána azt bedarálják és abból készítenek új alapot majd a Budai útnak. A napokban láttam, hogy a fürdő felől már megkezdték az aszfaltozást: úgy, hogy a sóderre rakták az aszfaltot. Az is kérdéses, hogy lehet a régi földdel szennyezett burkolatot belekeverni az útalapba! Így még 5 évet se bír majd ki az út, újra lehet csinálni! Talán éppen a mostani kivitelezőnek… Megint a lakosság fog rosszul járni, mert nem lesz megcsinálva normálisan a Budai út. De az is problémát jelent majd, hogy láthatóan megemelték az út szintjét és be fog folyni a víz az ingatlanokba.”

Új alap készül a Budai útnak! címmel írt cikkünkben néhány napja többen kritikájukat fejezték ki, hogy a régi úttestre sódert terítettek a kivitelezők, ebből arra következtettek, hogy nem készül új útalap.

Az olvasói megkeresésekkel kapcsolatban megkerestük a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Kommunikációs osztályát. A válaszlevélben kifejtik, hogy június 7-én a munkálatok hivatalos kezdésekor és július 6-án az egyirányúsítás kezdetén is küldtek tájékoztatást a munkálatok menetéről az önkormányzatnak. Amint fogalmaznak:„Mindkét esetben az önkormányzat sajtó osztálya viszontválaszban biztosított bennünket arról, hogy a tájékoztatást továbbítják a helyi média munkatársainak, valamint az önkormányzat összes felületén (városi honlap, televízió, stb.) közzéteszik. A fentieknek megfelelően jelent meg a tájékoztatás.

A helyszínen mi is tapasztaltuk, hogy a személygépjárművel érkezők nem veszik figyelembe a kihelyezett tiltó táblákat és behajtanak a munkaterületre, megnehezítve ezzel a munkálatok folyamatos végzését, valamint veszélyeztetve az úton dolgozó embereket és a szabályosan szemből közlekedő autósokat.

A 4 sz. és a 40 sz. főutakon halad a tranzitforgalom, a 46125 j. úton a helyi lakosok közlekednek. Tekintettel arra, hogy a 4 sz. főúton és a 40 sz. főúton egyaránt megközelíthető a terület, illetve ezek minden esetben biztosítják a terelő utat is, ezeken kívül, más terelő út kijelölését nem tartjuk indokoltnak. A forgalombiztonság és az építés technológiája miatt szükséges a forgalomkorlátozás. Ráadásul gyorsabb munkavégzést tesz lehetővé az egyirányúsítás, a munkálatokat előbb be tudja fejezni a kivitelező. Társaságunk, illetve a kivitelező is mindent megtesz annak érdekében, hogy kizárólag a legszükségesebb munkafolyamatok során vezessen be a forgalomkorlátozást. A forgalomkorlátozások, valamint a munkálatok befejezéséig kérjük a lakosok szíves türelmét és megértését.

Dr. Ferenczi Norbert képviselő úr válaszában szakszerűen és pontosan mutatta be az új útalap készítésének technológiáját. Az új útalap REMIX technológiával készül, melynek lényege, hogy az út felső aszfaltos részét helyszínen lemarják, majd újrahasznosítják. Ezt a mart aszfaltot vegyítik cementtel és homokos kaviccsal, majd visszaterítik az útra, tömörítik, ezáltal egy új szilárd, mintegy betonos útalap jön létre. Erre az új behengerelt útalapra száradás, illetve szilárdulás után – melyek megfelelőségét mérésekkel ellenőrizzük – terítenek rá két réteg aszfaltot.

Az út a jelenlegi szintjéhez képest kb. 15 centimétert fog emelkedni. A kivitelező az árkokat, valamint a vízelvezetési rendszert is felújítja. Emiatt, illetve mivel az ingatlanok jóval magasabban találhatóak, mint az út jelenlegi vagy jövőbeni szintje, így az ingatlanokra nem fog befolyni a víz. Üdvözlettel:

Magyar Közút Nonprofit Zrt. Kommunikációs osztály”

Hasonló hírek

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

Friss híreink

Miért fontos a klíma szakszerű tisztítása?

    Ha egy minőségi klímát választunk, amit szakértők szerelnek be,...

Elegáns női blúzok: melyek a legkelendőbb változatok, hogyan viseljük őket?

    A női blúzok egyértelműen az elegáns ruhatár alapdarabjai közé...

A digitalizáció határai: Megmenthetik a digitális ikrek az iparágakat?

      Az "Internet of Things" (IoT) eszközök száma óriási növekedés...

Ceglédi elismerés a Szent Erzsébet-díjak átadásán

November 16-án, a váci Nagyboldogasszony-székesegyház ünnepi szentmiséjén adták át...

Az ipari mennyezeti lámpák szerepe a mindennapokban

  Az ipari mennyezeti lámpák, vagy más néven csarnokvilágítók, elengedhetetlen...