Naponta több száz hír záporozik ránk, amelyek közül nehéz kiszűrni, melyik valós és melyik nem. Melyekről jó, ha tudunk, és melyeket érdemesebb inkább kerülni. Nos, a rendelkezésre álló információk közötti válogatás nemcsak a híráradatban, de a marketingben is kiemelten fontos.
A FunnelFlow oldalnak hála most megtudhatjuk, mit is jelent a szegmentálás, és hogyan lehet automatizálni egy erre alkalmas szoftver segítségével!
A szegmentálás fogalma
A szegmens egy olyan csoportot jelent, amelyet hasonló keresleti tulajdonságok jellemeznek. Az ügyfelek különböző szegmensekbe sorolása kiemelt figyelmet érdemel a marketing szempontjából, a FunnelFlow szoftverének funkciói között pedig erre is találunk lehetőséget.
Ha eltérő szempontok – például demográfiai adatok, vásárlási szokások – szerint rendezzük szegmensekbe az ügyfeleket, személyre szabott ajánlatokkal kereshetjük őket. Igényeik megfelelő kezelésével pedig a marketingkampányaink is kétségtelenül sikeresebbek lesznek.
Mi alapján történhet a szegmentálás?
A szegmentálás számos ismérv szerint lehetséges. A demográfiai jellemzők közé tartozik például a nem, a kor, a vallási hovatartozás, a családi állapot, a család nagysága, szokásai. Ha a társadalmi-gazdasági ismérveket helyezzük előtérbe, akkor pedig az iskolai végzettségre, a foglalkozásra vagy a jövedelem nagyságára kell gondolni.
A földrajzi adottságok sem elhanyagolhatóak egy szegmens jellemzői szempontjából. Ide sorolható például a tájegység, a domborzati viszonyok, az éghajlat, a lakóhely típusa vagy a település mérete. Meghatározóak a pszichológiai ismérvek is, például a személyiségtípus, a tanulási hajlandóság, a világkép vagy az énkép.
A szegmentálás ugyanakkor történhet a fogyasztók magatartása alapján is. Ebben az esetben azt vesszük figyelembe, hogy milyen okból vásárolnak, milyen gyakran használják az adott oldalt, mennyire hűek a márkához, és milyen vásárlói attitűddel rendelkeznek.
Ezért hasznos a vállalkozások számára
Most, hogy már tudjuk, mit is jelent a szegmentálás, nézzük meg egy példán keresztül, miért is hasznos a vállalkozások számára. Szinte minden kis- és középvállalkozás marketingstratégiájában bérelt hellyel rendelkeznek az e-mail kampányok. Az automatizáltan zajló szegmentálás lehetővé teszi, hogy a különböző szegmenseknek e-mailt küldjünk a felhasználói adatok vagy a viselkedés alapján.
Például azoknak, akik nem vásároltak vagy nem nyitották meg a korábban küldött e-maileket, más típusú levelet küld a rendszer, mint azoknak, akik nemrég ténylegesen vásároltak. Utóbbiak adott esetben személyre szabott ajánlatot kapnak, míg előbbiek egy kedvezményekről szóló levelet.
A szegmentálás lehetővé teszi, hogy a különböző csoportoknak egyénre szabott ajánlatokat küldjünk. Ez nemcsak a kampányokat teszi sikeresebbé, de a vásárlások számát is növelni fogja.