14.2 C
2024. október 18. péntek
spot_img

Egy hét Ausztriában

A Várkonyi István Általános Iskola 46 diákja szeptemberben egy hetet töltött a festői szépségű Salzkammergutban.
Vasárnap reggel vágtunk neki az útnak. Hat óra tájban gördült be buszunk a csupán 25 km hosszú völgyben elterülő, bájos kis településre, Gosauba. Egy ifjúsági szállón (Jugendherberge) laktunk. Izgalommal foglaltuk el szobáinkat.
Délelőttönként túráztunk, ismerkedtünk Salzkammergut természeti csodáival, délutánonként pedig játékos, német illetve angol nyelvű órákon vehettünk részt.

Hétfőn a Gosau-tavat sétáltuk körbe. Megcsodáltuk a tó mélyzöld, kristálytiszta vizét. Testközelből drukkolhattunk a Via Ferrata szerelmeseinek. Kedden a dachsteini Eishöhle (jégbarlang) meghódítása várt ránk. A meredeken emelkedő kötélpálya izgalmai után egy 20 perces embert próbáló túraúttal értük el az Eishöhle bejáratát. A hatalmas termek színes fénnyel megvilágított jégoszlopai, megfagyott vízesései különleges látványt nyújtottak. A tárlat végén sejtelmesen, kék fénybe burkolózva húzódott meg egy függőhíd. Beethoven: Örömóda című művére kelhettek át rajta a legbátrabbak. Felemelő érzés volt! Szerdán Stájerország legnagyobb taván, a 6 km hosszú Grundlseen hajókáztunk. A tóról megcsodáltuk a festői környezetbe mesésen illeszkedő hófehér házakat, a tó fölé magasodó hegyek látványát. Csütörtökön a világörökséghez méltán tartozó Hallstatt volt az úti célunk. A kisváros hegyoldalba épült színes házikói, romantikus, szűk utcácskái, a kereskedők portékáinak színkavalkádja gyorsan belopták magukat a szívünkbe. A Salzbergwerk pedig igazi csodákat tartogatott a Salzbergbahnnal, a bányában lévő 90 m hosszú csúszdával, a filmvetítésekkel, a speciális védőruhákról nem is beszélve. Pénteken Salzburg nevezetességeivel ismerkedtünk. A sikló felvitt a Festunghoz (Erődítmény). A teraszról az óváros látképében gyönyörködtünk. Megnéztük a Vármúzeumot, sétáltunk a Mirabellgartenben, megcsodáltuk a Getreidegasse míves cégéreit, elvegyültünk a turisták forgatagában.
Délután Bad Ischlben tanultunk. Tanáraink játékos, izgalmas feladatokkal készültek. A legjobban nekünk a város központjának felfedezése tetszett. Két teljes órát kaptunk, hogy megismerkedjünk a nevezetességekkel. Hány oroszlán van a belvárosban, hol áll Ferenc József szobra, milyen címer díszíti a Zauner Cukrászda bonbonjait…? Rendkívül élveztük az interaktív felfedezőutat!
Nagyon jól sikerült ez a hat nap. Szomorúak voltunk, mert haza kellett jönnünk. Reméljük, mindenkinek, aki velünk volt, egy életre szóló élményt jelentett ez az egy hét.

Bata Melinda
Móricz Lelle
Zsámberger Dóra

A Várkonyi István Általános Iskola 7.i osztályos tanulói

Hasonló hírek

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

Friss híreink

Migránsok bukkantak fel Csemőben

Csemő Önkormányzata oldalán október 17-én késő délután felhívás jelent...

Lopássorozat Abonyban

Lopás miatt kell felelnie annak a 19 éves abonyi...

Ungvári Miklós a rádióban

A Nemzeti Sportrádió Hazafutás című műsorának vendége Ungvári Miklós,...

Aranyérem a rendőrnek

Ismét győzött a Ceglédi Rendőrkapitányság közlekedésrendésze Békési Norbert. A...

Emberek vagy állatok?

„A modern kori nézetek szerint az állatok és emberek...