Vajon eléggé törődünk a vállalati mobiltelefonokkal? Furcsán hangzik, de a legtöbb cég csak akkor figyel rájuk igazán, amikor már baj van. Pedig a mai üzleti környezetben egy telefon kiesése sokkal nagyobb veszteséget okozhat, mint gondolnánk – erről a hírekben is olvashatunk.
Túl az elsőre látható problémákon
Egy törött kijelző bosszantó, de ez csak a kezdet. Megdöbbentő, mennyi vállalkozás hagyja figyelmen kívül a telefonflotta rendszeres karbantartását, miközben az autóikra komoly szerviztervet dolgoznak ki. Valahogy a telefonok „láthatatlanok” maradnak, amíg működnek.
Az értékesítőknél az elérhetőség kulcskérdés – ha nem veszik fel a telefont, azonnal forgalom eshet ki. Nem ritka, hogy a Repairhub mobiltelefon, tablet szerviz szakemberei által végzett flottás javítás anyagilag is jobban megéri, mint a hivatalos márkaszerviznél várni hetekig a javításra.
Miért maradnak rejtve a valódi költségek?
A telefon lassú haldoklása sokszor észrevétlen folyamat. Eleinte csak lassabbá válik, aztán egyre gyorsabban merül az akkumulátor. A legtöbben csak legyintenek – majd lesz valahogy. De a jeleket érdemes komolyan venni.
Képzeljük el, ahogy egy fontos tárgyalás kellős közepén adja fel a telefon. Ilyenkor már késő azon gondolkodni, hogy előtte kellett volna foglalkozni a problémával. Az eszköz javítása sokkal kevesebbe kerül, mint az elszalasztott lehetőségek.
Ráadásul a vállalati adatok biztonsága sem elhanyagolható szempont. Mennyire védettek az elavult készülékeken tárolt céges információk? Sokszor ez csak akkor derül ki, amikor már baj van.
Előrelátó megoldások a gyakorlatban
Vannak cégek, ahol máshogy közelítik meg ezt a kérdést. Nem várják meg, amíg baj lesz, hanem inkább listázzák, milyen telefonjaik vannak, mikor vették őket, és ha látják, hogy öregszik a készülék, inkább lecserélik, mielőtt még elromlik a legrosszabb pillanatban.
A kritikus pozíciókban dolgozók számára egyenesen létfontosságú a tartalékeszköz. Egy vezető vagy kulcsfontosságú értékesítő kieső telefonja olyan bevételkiesést okozhat, ami többszöröse egy tartalék készülék árának.
A hatékony eszközkezelési protokoll kialakítása nem ördöngösség. Ki a felelős? Ki dönt a javításról? Ki kap átmeneti eszközt? Egyszerű kérdések, de sok fejfájástól kímélhetnek meg a válaszok.
A méret nem számít – vagy mégis?
A három-négyfős cégek még rosszabbul járnak ilyen esetekben. Ha egy kisvállalkozásnál meghibásodik a tulajdonos készüléke, akár napokra megállhat az élet. Ezért a vezetők gyakran jobban aggódnak a telefonjuk, mint a cégautójuk miatt – nem véletlenül. A telefon pótlása nemcsak az eszköz fizikai cseréjét jelenti, hanem az adatok, beállítások helyreállítását is.
A telefonok karbantartása nem luxus, hanem okos befektetés. A megtérülés pedig jelentős kevesebb leállás, gördülékenyebb kommunikáció és végső soron jobb ügyfélkiszolgálás formájában.