1.2 C
Cegléd
2024. november 23. szombat
spot_img

Lakossági fórum a Cegléd elkerülő útról

Nagy érdeklődés mellett szeptember 11-én tartották a 441-es út Ceglédet keletről elkerülő szakaszának tervezéséről szóló tájékoztatót az érintett ingatlantulajdonosoknak a Városháza dísztermében. A tervezők bemutatták a tervet és a csomóponti vázlatokat. Az előző nyomvonalhoz képest, a Bedei városrészhez közelebb esik majd az út, mivel a Natura 2000 terület miatt módosítani kellett a tervet – hangzott el a tájékoztatón.

Az érintett ingatlantulajdonosok feltehették kérdéseiket és kérésekkel, javaslatokkal fordulhattak a tervezők felé.

A Cegléd elkerülő az M4 autópálya és a 441 út, (Vett úti leágazás) között épülne meg, mintegy 10.9 km hosszúságban, 2×1 forgalmi sávon. A keleti elkerülő megépítése a városon átmenő forgalmat csökkenteni fogja, így javul a város levegőminősége és zajterhelése. „A leágazások pontos helyétől függően Cegléd keleti kertvárosának pozícióját javítja. A jobb megközelíthetőség hosszútávon érezhetően hozzájárul majd az előző ciklusban általunk megkezdett Törteli úti rehabilitációhoz, amely a Szolnoki-Törteli út kereszteződéstől a volt EVIG ipartelepig tart. A legnagyobb haszonélvezője egy megfelelő országos közúti kapcsolatnak a régi EVIG gyár új befektetői lehetnek, valamint azok a telek/földtulajdonosok, akiknek a Törteli út mellett vannak ingatlanjaik.” – írta a beruházást elemezve Szebeni Dávid a Ceglédi Városfejlesztési Kft korábbi igazgatója.

Grafika: Ceglédi Panoráma / Google

Hozzáteszi: „az elkerülő út megépülésének kevés hatása lesz a belvárosi csúcsórai zsúfoltságra a Ceglédi Városfejlesztési Kft.-nél végzett korábbi modellezéseink szerint, mivel nem segít azon, hogy stagnáló lakosság mellett csak a Cegléden birtokolt személyautók száma 2010 óta 12 ezerről majdnem 17 ezerre nőtt. (…) Az út igazi veszélye azonban, ha a jelenlegi tervezett nyomvonalon a Bürgeház dűlőt keresztezve úgy csatlakozik majd be a Külső-Jászberényi útba, hogy kettévágja a Szűcstelep-Bürgeház dűlő-M4-Külső-Jászberényi út által határolt területet. Ezt látjátok a képen. Miért veszélyes ez? Ez az egyetlen olyan tartalékterület, amely a város felől folytatólagosan közművesíthető, autópálya kapcsolattal rendelkezik és kellően nagy méretű ahhoz, hogy egy nagy, számos beszállítót is letelepítő beruházó számára is értelmezhető méretű legyen a későbbi bővítésekhez. Ennek a területnek a kettévágásával a város lemond egy ilyen, akár az Infineonnál egy nagyságrenddel nagyobb beruházás jövőbeli lehetőségéről.”

A tervezett nyomvonal megtekinthető itt https://terinformatika.cegled.hu/

 

Hasonló hírek

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

Friss híreink

Ceglédi elismerés a Szent Erzsébet-díjak átadásán

November 16-án, a váci Nagyboldogasszony-székesegyház ünnepi szentmiséjén adták át...

Az ipari mennyezeti lámpák szerepe a mindennapokban

  Az ipari mennyezeti lámpák, vagy más néven csarnokvilágítók, elengedhetetlen...

Szükségük van-e a vállalkozóknak céges lakásbiztosításra?

  A válasz egyértelműen az, hogy igen. De térjünk ki...

Kia Picanto – A kisvárosi cirkáló

A Kia Picanto minden városi autós számára ismert, aki...

Az elmúlt száz esztendő legnagyobb vasútépítési fejlesztése

Az elmúlt száz év legnagyobb vasútépítési fejlesztése valósul meg...