A cégeknek fel kell mérniük, hogyan tudnak kialakítani hosszú távú kapcsolatot az ügyfelekkel. Egyre fontosabb szerepet kap a perszonalizált marketing, hiszen a vásárlók azokat a márkákat értékelik a leginkább, amelyek képesek megérteni a szükségleteiket. A legjobb, ha egyénre szabott szinten lehet létrehozni a kapcsolatot.
Fontos hangsúlyozni, hogy a vásárlók már megszokták, sőt el is várják a személyre szabott tartalmakat. Ehhez pedig a márkáknak meg kell érteniük a vásárlóik szükségleteit. Olvass tovább, ha szeretnél többet megtudni az erős vásárlói elköteleződésről a Konverzió Mester által!
Az elvárások megismerése
A lehető legkényelmesebbé kell tenni a vásárlási élményt, hiszen ezáltal a vásárlók egyszerűen megtalálják és megveszik a kívánt terméket. A webáruházaknak mélyen meg kell ismerniük az egyes vásárlók szükségleteit. Pontosan tudniuk kell, hogy mit kedvelnek és mit nem. Ha rendelkezel webáruházzal, erre érdemes kiemelt figyelmet fordítanod.
A lean megközelítésű online marketing esetében a teljes folyamat optimalizálásra kerül, hogy eltávolíthatóak legyenek azok a tevékenységek, amelyek nem nyújtanak a vásárlók számára értéket. Rugalmas stratégia kerül kialakításra, amely arra fókuszál, ami a vevő számára valóban fontos, ezzel pedig rengeteg költséget és időt lehet megtakarítani.
A személyre szabott kommunikáció létrehozásához ismerni kell a vásárlói adatokat, a viselkedési mintákat és trendeket. Továbbá a stratégiának, valamint a tartalomnak egyaránt alkalmazkodnia kell ahhoz, hogy a szokások változnak.
Ügyféladat platformok
Bizonyára te is hallottál már arról, hogy a marketing aranybányájává váltak a vásárlói adatok. A Customer Data Platformok (CDP-k) képesek adatokat gyűjteni a fogyasztók viselkedéséről és aktivitásáról, valamint személyre szabott tartalmat és kommunikációt tudnak létrehozni. Így teljes körű vásárlói profilokat lehet kialakítani.
Tehát a webáruházak egyik legfontosabb célja kell, hogy legyen a vásárlói elköteleződés kialakítása. Kizárólag személyre szabott tartalommal lehet kiemelkedni a tömegből. Ehhez pedig mindenképpen meg kell érteni a vásárlók konkrét igényeit. A lean megközelítésű marketing stratégia nyújt támogatást, amelyhez az ügyféladat platformok (CDP-k) nyitnak meg új ajtókat.
A perszonalizáció lehetőségei
Amennyiben webshop tulajdonosként nem használod ki a perszonalizáció lehetőségeit, akkor a márkád lemarad. Ez azért alakul így, mert az ügyfelek nem kapnak személyre szabott élményt Tőled.
A témával kapcsolatban további hasznos információk a Konverzió Mester oldalán olvashatóak. Ráadásul egy teljesen költség- és kötelezettségmentes online konzultációra is lehet jelentkezni, amelynek köszönhetően növelni lehet a konverziót és a bevételeket.