Szenzáció volt, hogy láthattuk a Babetta (akkori Csehszlovák kismotor) új 210-es Jawa modelljét. (Ezekből még ma is lehet viszonylag jó állapotúakat találni az utakon.) A Forma 1-ben még a brazil Nelson Piquet (fia ma szintén autóversenyző), az osztrák Niki Lauda, a francia Alan Prost, az angol Nigel Mansell, vagy a szimpatikus finn pilóta Keke Rosberg voltak a sztárok. A használtautó árak a Merkur által közzétett lista szerint a következőképpen alakultak (kiemelve néhány példát): 1975-ös évjáratú Lada 1200 54.000 forint, 1981-es Wartburg 353 94.000 Forint, vagy a jelentős értékvesztéssel bíró, szintén egy évesen eladásra kínált Zaporozsec 968, amelyet 38.000 Forintért árultak.
Az ősz hírei között több oldalas beszámoló található a párizsi autószalon újdonságairól, ahol egy átalakított Lada Niva Pick Up aratott osztatlan sikert. Az akkori év „szenzációs tragédiája” volt Grace Kelly monacói hercegnő és filmsztár halálos balesete. Az őszi lipcsei vásár képein az új Trabant műszerfal mellett láthatjuk a kombihoz gyártott vadonatúj teleszkópos hátsó ajtó kitámasztót. A hazai ipart sem hagyom ki a felsorolásból, mert arról is lehet olvasni, hogy a Lenti lakókocsigyár milyen színvonalas termékeket tud gyártani. A Közlekedéstudományi Intézet által kidolgozott utak melletti zajvédő falat kísérleti jelleggel már sikeresen alkalmazzák és közzéteszik a közúti balesetek statisztikáit. Ezek szerint 1975 és 1980 között éves átlagban 1.819 ember vesztette életét közútjainkon.
Az új James Bond filmről eszembe jut egy régi főszereplő, azaz Roger Moore, aki egy Lotus sportkocsi gépháztetejéről mosolyog ránk. Több oldalas összeállítást találtam a Lotus gépkocsik történetéről, amelyek a Forma 1-ben is szerepeltek. Természetesen hosszú oldalakon keresztül lehetne felsorolni az érdekes korabeli híreket 1982-ből. Csemegézés közben egy nem teljesen ide kapcsolódó – de áttételesen talán mégis – hírre is bukkantam. 1982. május 6-án vették fel Magyarországot a Nemzetközi Valutaalapba, ismertebb nevén az IMF-be…