Az új Plug-in Hybrid különlegessége abban rejlik, hogy bármilyen, hagyományos konnektoron keresztül másfél óra alatt teljesen feltölthető az akkumulátor. Ezek után „elvileg” 25 kilométert képes megtenni tisztán elektromos üzemmódban. Kíváncsian vágtam neki a hazafelé útnak Budapestről egy esős, ködös, hideg téli délutánon. Egy 13 millió forintba kerülő autóban persze ülésfűtés is van, aminek jó hasznát vettem. Ezt azért emelem ki, mert amint bekapcsoltam a fűtést, azonnal beindult a benzinmotor. Mivel ki akartam élvezni a villanyhajtás nyújtotta előnyöket, így lemondtam a fűtésről, amíg kiértem a városból. Szépen egyenletesen és halkan gyorsult, persze nem rakéta módjára, de szerethető módon. Az elektromos fogyasztók bekapcsolása lerövidíti a hatótávot, hiszen már elinduláskor csak 17 kilométert ígért a digitális kijelző. Az utastér kellemes benyomást nyújtott, mind a színek, kárpitok minősége, mind az ergonómia, helykínálat terén. Ha már kényelem, érthetetlen, hogy egy ilyen drága autóban miért nincs elektromosan állítható ülés. Nyilván a súlycsökkentés végett, ami jótékony hatással van a fogyasztáscsökkentésre, hiszen ez a fő ütőkártyája az autónak.
Ha már ülés és a már említett ülésfűtés, a kapcsolókat úgy eldugták, hogy azt gondoltam kénytelen leszek „hidegen indulni”. A középkonzol, amely hídszerűen nyújtózkodik végig a könyöklőig, kettéosztja az első üléseket. Ez alatt van a két kapcsoló és egy elektromos csatlakozó aljzat. Az automatikus, fokozatmentes váltó kényelmessé teszi a vezetést, csak egy aprócska joystick található a „parancsnoki híd” tetején. Jó szolgálatot tett a tolatókamera, mert hátralátni gyakorlatilag lehetetlen. A karosszéria kupés jellege hátul túlzóan érvényesül, az ötödik ajtón kettéosztott üveg található, majdnem derékszöget bezárva egymással. A nagyobbik olyannyira meredek, hogy már majdnem vízszintesen áll, de legalább van rajta törlő-mosó berendezés. Az arasznyi, függőleges „lőrésen” csak fűtőszál van, de a nyálkás időben percek alatt bekoszolódott. A hajtáslánc persze tökéletesen működött, autópályán kellemesen lehetett haladni a benzinmotorral, amelynek teljesítménye 99 lóerő. Hasznos extra a távolságtartó tempomat, amely lassít vagy gyorsít a vezető helyett.
Örültem, hogy alkalom nyílt egy jövőbemutató technológia megismerésére, amely azonban még mindig nem elég arra, hogy hétköznapok részévé váljon. A magas ár, valamint az ígért alacsony üzemanyag-fogyasztás és károsanyag kibocsátás ellenére sem, de promóciós célokra, tudatformálásra kitűnően alkalmas.
Köszönet a Toyota Motor Hungary Kft.-nek, hogy megismerhettem a továbbfejlesztett, legújabb hibrid technológiát. (a fotók nem az általam kipróbált járműről készültek.)