Főszereplőnk 1988-ból való, egyidős az új típus bevezetésével, ekkor jelent meg ugyanis az 5-ös széria harmadik generációja E 34 kódjellel. Az ősmodell 1972-től kezdődően kapta meg az elnevezést, innen eredeztethető a sorozat létrejötte, amelyet a mai napi gyártanak. Tulajdonosa nemrégiben költött rá majdnem egymillió forintot, hogy így – teljesen újszerű állapotban – nézzen ki. Bár még nem veteránkorú, de nem is tervezi, hogy oldtimer legyen belőle valamikor. Ez egyáltalán nem baj, mert így 24 évesen is gyönyörű! A felújítás során több alkatrész ki lett cserélve kívül-belül, valamint teljesen újra lett fényezve, a tetőlemez pedig kevlármintás dekormatricát kapott, amely szépen illik a grafitmetál színhez.
Nemcsak itt, de a kilincseknél és az ablaktörlőknél is visszaköszön ez a diszkrét minta, igaz itt már nem matricával, hanem festéssel alakították ki a fényezőműhelyben. A lemezek alatt egy 3,4 literes hathengeres benzinmotor dolgozik, a 211 lóerőt automataváltó küldi a hátsó kerekek felé. A BMW többek között az a gyártó, aki a mai napig előnyben részesíti a hátsókerék meghajtást. Maga a modell nagyon népszerű volt nemcsak nálunk, de otthon Németországban egyaránt. Aki emlékszik még a Derrick című krimisorozatra, az tudja, hogy a táskás szemű, de annál éberebb főfelügyelő hivatalos szolgálati autója mindig BMW volt. A magyar nézők/rendőrök irigyelték is ezért akkoriban.
Krisztián 11 évvel ezelőtt vásárolta, azóta annyira hozzánőtt, hogy nem szívesen válna meg tőle. A használtautó piacon nem sok, de főleg nem ilyen állapotú példány található. De ha el akarná adni, akkor sem térülne meg az a rengeteg energia, amit a hosszú évek alatt belefektetett. Így marad a „Bömös”, sőt újabb „kozmetikai kezeléseknek” néz elébe a későbbiekben. Csak az tudja igazán, akinek ez a szenvedélye, hogy mennyire nem egyszerű ilyen állapotba hozni és ilyen szinten fenntartani az egyre korosabbá váló négykerekűeket. Folyamatos törődést igényelnek, az alkatrészek pedig nem olcsók.
Az autóba ülve magával ragad a bajor elegancia, ami semmi mással nem összehasonlítható. Hamisítatlan BMW műszerfal, kapcsolók, amelyek sok éven keresztül megdobogtatták a szíveket. Nem kell a múlt idő, mert a vezető felé fordított középkonzol, a kényelmesen elérhető kezelőszervek a mai napig a kedvenceim közé tartoznak. Ma már retro, de így is stílusos és illik a képbe a beépített „zsinóros mobiltelefon”, ami még mindig működik. Nagyon szépek a bőrkárpitok, harmonizál velük a famintás műszerfal. Nemcsak szépek, hanem kényelmesek az ülések, hátul masszív könyöklővel ellátva. Ennek ellenére hamarosan „ráncfelvarrásnak” lesznek kitéve, ugyanis a háttámla betétek diszkrét bordó bőrözést kapnak majd. Ha BMW, akkor nem szabad megfeledkezni arról a külső stílusjegyről, amely a márkára már több mint 40 éve jellemző. Olyannyira, hogy más márkák szintén alkalmazták ezt a formai különlegességet. Hofmeisterknick-nek hívják a hátsó ablaknál található hokiütőszerű görbületet, a név pedig Wilhelm Hofmeistertől ered, aki 1955-től 1970-ig volt a gyár formatervezési igazgatója. A könnyűfém felniken szereplő családnév pedig Krisztián családnevét viseli, a gyönyörű felnik széles és alacsony profilú gumikon gördülnek majd tavasszal. Ha jön a jó idő, akkor ugyanis újra feléled majd ez a Dögös Ötös, hogy ne csak gazdája lelje benne kedvét, hanem mindenki, aki látja és hallja Bömöst. Ezúton köszönöm Nyíri Krisztián segítségét, aki autóját bemutatta, valamint hozzájárult ahhoz, hogy a lapban megjelenhessen az írás.