– Miért volt szükség az év közbeni motorcserére?
– 2006-tól 2011-ig élveztem a Kawasaki támogatását, amikor a válság és más tényezők miatt ez megszűnt. 2012-re szerettem volna másik motort megépíteni, de a Kawasaki-nál nem volt forrás a fejlesztéshez. Időközben a BMW- vel egyre jobb kapcsolatot sikerült kiépíteni. A mai napig is fejlesztjük a motort a Super Bike világbajnokságon résztvevő gyári, BMW Itália csapattól megszerzett alkatrészekkel.
– Az idén új lebonyolítási rend és versenykiírás szerint kell versenyezni. Mit lehet tudni erről?
– Hat forduló lesz, amin belül a Super Bike kategóriában, ahol én is érdekelt vagyok, a világbajnokság mintájára egy napon két futamot rendeznek, tehát összesen 12 futam lesz! Mivel a Magyar Szövetség önállóan nem tud egy magas színvonalú bajnokságot lebonyolítani, így néhány környező országgal közösen rendezik meg. Két forduló a Pannonia Ringen, egy a HungaroRingen, kettő Slovákia Ringen, egy pedig Csehországban Brnoban lesz.
– Volt néhány esésed és ezek miatti kórházi kezelésed. Hogyan állsz a sérülésekkel?
– Az előző évben egyet sem estem. Ez így első hallásra nagyon jó hírnek tűnik, de aki nem esik el az nem is megy gyorsan. Azt mondják, hogy az a normális, ha az ember egy évben néhányszor elesik. Talán az új motorral kicsit óvatosabban kezdtem ismerkedni, ennek tudható be a kevés bukás tavaly.
– Mit vársz a 2013-as évtől és milyen eredménnyel lennél elégedett?
– Nehéz erre válaszolni, mert nem ismerem a nemzetközi bajnokságban részt vevő csapatokat. Azt gondolom, ha összesítésben az első tízben végeznénk, azzal elégedett lehetnék. A Magyar Bajnokságban az első ötben a reális, de igazán a dobogó lenne a cél, aminek elérése nem lehetetlen, ha jól jön ki a lépés…