Az általam használt típusban nincsenek fejtámlák, amelyek plusz védelmet és kényelmet nyújthatnának. Így nemcsak kényelmetlen, hanem veszélyes is lehet ott ülniük. Az övet természetesen mindig bekötik, de ennek a magassága nem állítható. (Elöl a legtöbb autóban állítható a biztonsági övek magassága.) Ha egy új típusba ülök, addig soha nem indulok el, amíg az övet, ülést, kormányt, tükröket be nem állítom a saját igényeim, kényelmem, nem utolsósorban a biztonságom szerint. Miért rejt veszélyeket a fix magasságú öv? Mert ha nem a váll fölött húzódik, akkor ütközés esetén súlyos sérüléseket okozhat. Tavaly eldöntöttem, hogy lecserélem a járgányt egy másikra. Felállítottam egy általam elképzelt „követelményrendszert”, amelynek meg kell/ene felelnie. Ezek egyike a hátsó övek magasságának állítási lehetősége. Rájöttem, hogy már itt elbukik a rendszer, mert a legtöbb típusban – a vadonatújakban sem -, nincs erre lehetőség. Szerencsére fejtámlák vannak mindegyikben. Mindezek ellenére hiába van telepakolva légzsákokkal az adott márka, adott típusa, nem túl kényelmes/biztonságos bekötött övekkel utazni. Ezt, mint felnőtt is tapasztalom, ha ritkán hátra kell ülnöm. Természetesen mindezek ellenére senkit sem beszélek le az övek használatáról, sőt éppen ellenkezőleg! Amit nem értek, hogy a gyártók miért nem gondolnak ilyen apróságokra.
A legtöbb karosszériaváltozat ezt lehetővé tenné, akár szedán, akár ötajtós, akár kombiról van szó. A „C” oszlopot kitűnően és egyszerűen lehetne erre a célra használni, ahogy ezt már jóval korábban alkalmazták. A miértre nem tudom a választ, de csak remélni merem, hogy nem spórolásból, akarom mondani költséghatékony gyártási szempontból marad ki egy egyszerű, de annál nagyobb jelentőségű megoldás. Kíváncsi vagyok olvasóink véleményére, ezúton kérem őket, hogy alkossanak véleményt a témáról a www.cegledipanorama Kerék rovatában reagálva.