A kormányt izomból kell tekerni, a féket pedig keményen taposni, de éppen ez nyújt egyfajta élvezetet. Kivételes érzés uralni a nagy vasat, amelyben bőven van anyag, nemcsak a karosszériában, hanem a motorban is. Utóbbiban csak képletesen értve, itt a nyomaték, az erő, de nem utolsósorban a hanghatás az, amely lenyűgözi a vezetőt. Egy 2.700 köbcentis V6-os motor hangja mindig különleges és gyönyörű, de elsősorban az utca népe és nem maga sofőr az, aki ezt megtapasztalhatja. Persze ha leengedjük az ablakokat…
Belül egyszerűek a kapcsolók, semmi formai bravúr, vagy különlegesség, de mégis nyújt valami pluszt. Ilyenek a fehér számlapos (mérföldben is mérő kilométeróra) műszerek, a műszerfal tetejének mintázata, a jókora átmérőjű kormány, amit két kézzel kell tekerni, valamint a lábbal taposható rögzítőfék. Elöl, hátul kényelmesen el lehet férni, de hátul ülve az ajtóformának köszönhetően egyfajta bunkerszerű, biztonságérzetet ad. Nemcsak ez, hanem az is, hogy mindig azt éreztem, igen van alattam lóerő és nyomaték, uralni tudom a feltöltött bárányt. Ha már bárány, akkor ez jó értelemben véve volt fekete, szerintem nagyon jól áll ez a szín a formához. Ez egyáltalán nem mindegy, mert nagyon sok múlik ezen. Elölről van benne egy kis agresszió és morcosság, oldalról a nagy kerékjáratok, az ehhez mérten hatalmas felnik tűnnek fel. Hátul talán semmi különleges, nekem mégis tetszett a magas, masszív far. Nagy motor, nagy karosszéria, ennek ellenére a súlya 1,8 tonna, ami a mai viszonyok közepette nem számít soknak.
Mint ahogyan a fogyasztás sem, hiszen a már említett lökettérfogathoz képest barátinak tűnik az átlagban 11-14 liter közötti átlagfogyasztás. De ha ennél többet fogyasztana, akkor sem mondanék mást, ugyanis valamit valamiért. Ha mind a megjelenésben, mind a teljesítményben, mind a menettulajdonságokban olyat kapok, ami nem mindennapi, akkor ez egyáltalán nem számít. Olcsón élvezni az életet pedig nem lehet, ezt már tudjuk régóta. Aki egy ilyen autóval jár, az tisztában van ezzel. Azzal is, hogy ritka és egyedi az, amiben ül, amit mi sem bizonyít jobban, mint hogy az egyik legnagyobb magyarországi használtautós oldalon mindössze két darab található ebből a típusból. Köszönöm szépen kedves ismerősöm szíves segítségét, hogy Dodge Chargert közelebbről megismerhettem, vezethettem. (Több fotó a www.cegledipanorama.hu oldalon!)