– Budapestiként miért pályázott éppen a ceglédi református iskolába?
A fenntartó testület határozott úgy, hogy meghívás útján, tehát nem pályázattal kívánja betölteni az intézményvezető pozícióját. Aztán a keresgélés közben jutottak el hozzám. Valóban megnehezítette számomra is döntést, hogy budapesti vagyok, de azt hiszem, hogy ha nyitott az ember, akkor ezen gyorsan túljutunk majd, és kellő helyi ismeretségre teszek szert. Az igazgatótanács tagjaival való beszélgetések is igazolták számomra, hogy itt a helyem. Református egyházi kötődésem következtében régóta szerettem volna egyházi intézményben dolgozni, olyan keresztyén értékeket képviselni, amelyekre az állami intézmény nem mindig ad lehetőséget.
– Nyilván az intézményt és életét nem ismerhette meg még alaposan, de mit tart kiemelt feladatnak, milyen változásokra készül?
A vezetői programomban megfogalmazott céljaim, a gyermekek értelmi, testi és – mint református intézmény, kiemelten – lelki fejlődésének sokoldalú támogatása, és inspiráló és biztonságot nyújtó intézményi keret és háttér megteremtése a nevelőtestület számára.
A változásokra térve alapként a törvényes és minden szempontból egyre eredményesebb működés biztosítására törekszem, a keresztyén értékrend közvetítésére, valamint a fenntartó kifejezett kérésére külső és belső fejlesztésre: a tornaterem mielőbbi megépítésére és a lelki élet fellendítésére helyezem a hangsúlyt. A változtatás ennek megfelelően elsősorban a hozzáállásban, példamutatásban, a korrekt és szerető hangvételű kommunikációban, de ugyanakkor a következetes elvárásban és értékelésben jelenik meg. A tantestületben kiváló pedagógusok dolgoznak. Bízom benne, hogy megnyugszanak a váltás miatti bizonytalanság érzése után, számítok a színvonalas munkájukra.
A hit útja, a hitben való fejlődés egy egész életet igényel. Ehhez az élethosszig való tanuláshoz szeretnénk óvodáinkban és iskoláinkban a kellő alapot átadni a gyermekeknek. Ebben pedig, mint általában a tanuláshoz, munkához való hozzáállásban, legfontosabbnak tartom a példamutatást. És ez vonatkozik az órákon, foglalkozásokon tapasztalható pedagógusi munkára, de vonatkozik a vezetői munkára is!
Az intézmény egyes tagintézményei iránt jelentős érdeklődés van, és ez elődöm, Arany Zsolt vezetői-menedzseri munkájának eredménye is. Az én feladatom a tartalmat megerősíteni, az intézményben dolgozók és tanulók hitéletének kibontakozását a fenntartó gyülekezetekkel együttműködve elősegíteni. Zárógondolatként: a Református Általános Iskola és Óvoda legyen az az intézmény, ahol „bölcsesség költözik szívedbe, és az ismeret gyönyörködteti lelked.” (Péld. 2,10)