– Eleget tud nyújtani néhány tematikus előadás akkor, amikor saját magának is ilyen magasra teszi a mércét?
– Nem magunk miatt tesszük magasra a mércét, hanem azért, mert pedagógus kollégáink, az intézményvezetők, tankerület munkatársai és az igazgatók ezt a színvonalat érdemlik. Megbecsüljük őket azzal, hogy a lehetőségekhez mérten a legjobbat nyújtjuk számukra.
– Sok az ilyen megoldásra váró probléma? Miként látja, jobban működik majd a köznevelési rendszer és benne a KLIK a 2014-2015-ös tanévben?
– A köznevelési rendszer eddig is megfelelően működött. Ugyanakkor kormányzati szándékon túl a közvélekedés számára is egyértelmű volt, hogy az oktatási intézményeket állami fenntartásba kell venni. Ennek a folyamata jelentős időt, energiát vett igénybe és komoly erőket mozgatott meg a jogalkotás és az intézményfenntartói kapacitások vonatkozásában is. Mindezek mellett azt gondolom, hogy a KLIK kinőtte a gyerekcipőjét és itt az ideje feladat-elosztás újragondolásának. Ezek az átalakítások – finomhangolások – a megyeközpont megerősödését vetítik előre. A döntési jogkörök újragondolása hatékonyabb működés esélyét hozza. Egyébként a rendszer új eleme a Nemzeti Pedagógus Kar is. Az ebben rejlő lehetőségekről Szakál Ferenc kollégámnak volt lehetősége beszámolni a konferencián. Bízom benne, hogy a későbbiekben még többet hallhatunk erről a témáról.
– Volt-e olyan közlendője az előadóknak, ami meglepte Önt vagy a résztvevőket.
– Örömteli meglepetés volt számomra Földi László polgármester úr most bejelentett, úszásoktatásra vonatkozó felajánlása. Jelentős összeget, egymillió forintot kíván biztosítani a jövőben erre a célra. Ugyanakkor a tanév rendjével kapcsolatosan meglepetésnek ilyenkor már nincs helye. Egy konferenciának a tapasztalatcseréről a meglévő ismeretek elmélyítéséről kell szólnia és bizton mondhatom, hogy ez sikerült.
– Ön is az előadók között volt. Mire fókuszálta mondanivalóját?
– A vezetői kompetenciák szerepéről beszéltem a KLIK-et érintő folyamatos változások tükrében. A jövőképről szólva a proaktivitást, az innovativvitást a kreativitást, és a rendszerszemléletet emeltem ki. A sok idegen szó mögött az az elvi megfontolás húzódik meg, hogy szeretném, ha a tankerületet – a jövő vonatkozásában – nem érné meglepetés. Ezért megpróbálok előre gondolkodni, és minden olyan döntést elő szeretnék készíteni, ami a látható változások irányába mutat. A tankerület munkatársai felkészült csapatot alkotnak, nagy teherbírású innovatívan gondolkodó közösség, akire rá lehet bízni 37 intézményt és 3000 pedagógust. Külső és belső képzéseket tervezünk, és szeretnénk folytatni az ilyenhez hasonló szakmai konferenciák sorát.