Ez egy igaz történet, megfontolandó mindenki számára, aki a postával szállíttat. Az én kis történetem 2014.11.06-án kezdődött. Feladtam a féltve őrzött etetőhajómat szervízelésre, mert rádiózavarok léptek fel nála. Egy nagyon kedves ismerősöm elvállalta, hogy megcsinálja. Ami a lényeg KÖTÖTTEM rá biztosítást, mivel nagy értékről van szó 120.000 Ft értékben, ez tartalmazza a szállítással való sérülést, eltűnést stb.
Másnap meg is érkezett a csomag, átvették, kibontják és a hajón sérülések vannak az oldalán, kormánylapát kitörve stb (meg kell jegyeznem levegős fóliával körbe volt bélelve). Egyből vissza is vitettem az ismerősömmel a postára, hogy jegyzőkönyvezzék, mivel van biztosítás. A kivizsgálási idő 30 nap után közlik, hogy nem fizetnek semmit, mivel még pluszban nem kötöttem rá törékeny biztosítást, és a doboz sem sérült kívülről. A mai napig semmilyen dokumentációt pl. fényképet nem kaptam.
Mentem ügyvédhez, újabb levél, újabb 30 nap. Második körben is ugyanaz. Most már nem bírtam tovább cérnával felhívtam Pesten az ügyintézőt aki elmondta, csak abban az esetben fizetett volna a posta kártérítést, ha mind a három feltétel meg lett volna, vagyis a biztosítás 5000 Ft, ami megvolt, plusz a törékenyre a biztosítás, plusz ami a legfontosabb nekik, hogy a doboz kívülről sérüljön. Ha a háromból valamelyik nincs, nem fizetnek. Én kérdeztem tőle hányszor dobjak be neki egy dobozt úgy egy kocsiba, hogy nem fog a doboz kívülről sérülni? A dobozon mindenféle nemzetközi jelzés már gyárilag fel volt tüntetve , ez direkt egy ilyen doboz volt, amit még az óvodások is felismernek (felfelé nyíl,ernyő stb). Erre azt válaszolták, hogy hiába, mert nem a posta jelzéseit használtam. A posta teljesen elzárkózik mindentől, úgy látom nem is érdekli a postát, csak az a lényeg, hogy fizessen a „paraszt” minél több pénzt, ha bármi is történik, ők úgysem fizetnek, tehát felelősséget sem is vállalnak semmiért.
Azt viszont nem tudom, ha ők kapnának egy törött becsomagolt dolgot hogy tetszene nekik, ők is csak elkönyvelné magukban hogy így jártam és kész? Az a baj, hogy senkinek semmilyen joga nincs, és a panasszal sehova nem lehet fordulni. A posta ügyvédjei addig csűrik, csavarják a dolgot, hogy ne kelljen nekik fizeti. Most még az ügyvéddel a fogyasztóvédelem felé is írunk levelet és a médiában minél több helyre el fogom juttatni a levelem. A végsőkig fogok küzdeni az igazamért. Ez a kis kaland 80.000 forintba fájt nekem, ami még a mai napig is nagyon fáj.
Másnap meg is érkezett a csomag, átvették, kibontják és a hajón sérülések vannak az oldalán, kormánylapát kitörve stb (meg kell jegyeznem levegős fóliával körbe volt bélelve). Egyből vissza is vitettem az ismerősömmel a postára, hogy jegyzőkönyvezzék, mivel van biztosítás. A kivizsgálási idő 30 nap után közlik, hogy nem fizetnek semmit, mivel még pluszban nem kötöttem rá törékeny biztosítást, és a doboz sem sérült kívülről. A mai napig semmilyen dokumentációt pl. fényképet nem kaptam.
Mentem ügyvédhez, újabb levél, újabb 30 nap. Második körben is ugyanaz. Most már nem bírtam tovább cérnával felhívtam Pesten az ügyintézőt aki elmondta, csak abban az esetben fizetett volna a posta kártérítést, ha mind a három feltétel meg lett volna, vagyis a biztosítás 5000 Ft, ami megvolt, plusz a törékenyre a biztosítás, plusz ami a legfontosabb nekik, hogy a doboz kívülről sérüljön. Ha a háromból valamelyik nincs, nem fizetnek. Én kérdeztem tőle hányszor dobjak be neki egy dobozt úgy egy kocsiba, hogy nem fog a doboz kívülről sérülni? A dobozon mindenféle nemzetközi jelzés már gyárilag fel volt tüntetve , ez direkt egy ilyen doboz volt, amit még az óvodások is felismernek (felfelé nyíl,ernyő stb). Erre azt válaszolták, hogy hiába, mert nem a posta jelzéseit használtam. A posta teljesen elzárkózik mindentől, úgy látom nem is érdekli a postát, csak az a lényeg, hogy fizessen a „paraszt” minél több pénzt, ha bármi is történik, ők úgysem fizetnek, tehát felelősséget sem is vállalnak semmiért.
Azt viszont nem tudom, ha ők kapnának egy törött becsomagolt dolgot hogy tetszene nekik, ők is csak elkönyvelné magukban hogy így jártam és kész? Az a baj, hogy senkinek semmilyen joga nincs, és a panasszal sehova nem lehet fordulni. A posta ügyvédjei addig csűrik, csavarják a dolgot, hogy ne kelljen nekik fizeti. Most még az ügyvéddel a fogyasztóvédelem felé is írunk levelet és a médiában minél több helyre el fogom juttatni a levelem. A végsőkig fogok küzdeni az igazamért. Ez a kis kaland 80.000 forintba fájt nekem, ami még a mai napig is nagyon fáj.
Lados Csaba
(A kép illusztráció)