0.3 C
Cegléd
2024. november 26. kedd
spot_img
spot_img

Folyamatos torlódás a Pesti úton

A Pesti út és Szent Imre herceg utca kereszteződésében gyakran torlódnak az autók, mert a lámpa kevés autót enged át a belváros felé. – erről  írt olvasói levelet Huszár Zoltán.
„Én csak azt szeretném megkérdezni, hogy ki az, aki erre tudja a pontos választ, vagy megoldást: Helyszín: Cegléd Szent Imre herceg utca- Pesti út kereszteződés.
Hogy van az, hogy én kb. 14 nap alatt (két hét hétfőtől vasárnapig napi egyszer legalább áthaladok a fent nevezett kereszteződésen) és 12-szer pirosat kapok. Elvileg 50% esélyem lenne, hogy zöldet kapjak, ha a sárgát nem számolom, de ez legalább 85% a pirosnak.
Fotó: Huszár Zoltán

Egyik nap kimentem gyalog és utánajártam mi lehet ennek az oka. Stopper órával lemértem az autósok és a gyalogosok zöldjét és pirosát, mind a három irányba. És az az érdekes eredmény született, hogy a Pesti úton a városból kifelé menő autóknak 25-35 mp-ig volt piros a lámpa és 20-25 mp-ig zöld. A Szent Imre herceg utcán 20-35 mp-ig volt piros a lámpa és 11 mp-ig zöld. És a Pesti úton a városba vezető út lámpája 70 mp-ig volt piros és 10-12 mp-ig zöld. (Ennyi idő alatt reggelente akár 8-10 kocsi is fel tud egymás mögé sorakozni, ha nem áll busz a sorba. Viszont 4-5 autó tud csak áthaladni 10 mp alatt. Összehasonlításként a Széchenyi úton, ami egy kicsit nagyobb kereszteződés ott 60 mp a piros.)
Szerintem ez lehet az oka, hogy majdnem mindig pirosat kapok.
De már többször ki tudtam használni a jó oldalát is ennek a hosszú pirosnak. Egyszer kényelmesen kiszálltam és bedobtam egy levelet a közeli postaládába és visszaültem a kocsiba és maradt még időm bekapcsolni a biztonsági övet is. Vagy egy másik reggelen kiszálltam és átadtam a feleségemnek a volánt, hogy ne kések el a munkahelyemről. A kérdés még egyszer: Miért ilyen hosszú ideig van piros a befelé haladóknak?”


A cikk sok véleményt indukált lapunk facebook-ján. Többen egyetértenek az olvasó véleményével és hasonló tapasztalatokról számolnak be, volt aki, egyenesen azt írta: „A lámpák óta kerülöm ezt a kereszteződést.” Mások megkérdőjelezik kellett-e egyáltalán a lámpa: „Azelőtt másodpercek alatt átjutottam bármelyik irányba, most meg ott pöfögnek üresben az autók hosszú, tömött sorokban. Zseniális húzás, bezzeg a Széchenyin most sem lehet átjutni a Rákóczi úton, sem a Köztársaságon.” „Amit nyertünk a körforgalommal – kicsi, de mégis gyorsítja a közlekedést – elveszítjük a Pesti úti lámpákkal… szükség van a Pesti úton a lámpákra?”
K. Péter olvasónk válasza szerint szükség volt rá: „Azért a Szent Imre herceg utcáról nem volt könnyű kijutni, még úgy sem, hogy egyirányú volt, ergo két sávba oszlott a forgalom. Lámpa nélkül nem lehetett volna visszaállítani a kétirányú forgalmat.”
A megoldás K. Péter szerint a következő lenne: „Nézzük matematikai oldalról. Három irány van (szerencsére csak). Tegyük fel, hogy egy irányba 20 mp-ig zöld a lámpa, és még rászámolunk 10 mp-et, a sárga, narancssárga, sötét narancssárga jelzés idejére, amikor úgyis lesz még, aki áthajt. Tehát, ha minden irányból egyforma ideig zöld, akkor egy adott irányból 2*30, azaz 60 mp-ig lesz piros. Nyilván, lehet forgalombecslést és -számlálást végezni, illetve kalkulálni azt, hogy melyik irányban nem torlódhat fel számottevő sor, mert akkor halmozódó zavarokat okozna, és minimális mértékben lehet eltolni az arányokat, tehát az még belefér, ha egyik irányban csak 15 mp a zöld, és 65 mp a piros jelzés tartama.
Alternatíva nem nagyon van, a hely szűk, nem átlátható, így nincs hely kanyarodó sávoknak és telezöld jelzés sem lehet egy tengelyen korlátlanul.
A megoldás talán az lehetne, hogy kisajátítanák a kereszteződésben néhány ingatlant, majd lebontanák a rajtuk álló épületeket, és így lenne hely Ceglédbercel irányából három sávot kiépíteni, egyet a balra kanyarodóknak, egyet az egyenesen haladóknak, egyet a jobbra kanyarodóknak és máris nem lenne fennakadás, nem 4-5 autó haladna át, hanem legalább 8-10. Ugyanígy épületbontás esetén a Szent Imre herceg utcán is lenne helye külön jobbra kanyarodó sávnak. Egyik épület sem bír jelentős történelmi, építészeti jelentőséggel…”

Hasonló hírek

7 HOZZÁSZÓLÁS

  1. Az, hogy a Széchenyi úton(Rákóczi út, Köztársaság út, a Nagykátai úti kereszteződés a beláthatatlan kanyar miatt IS életveszélyes) és a Déli út Nagykörösi úti kereszteződésénél IS lámpa kellene, azt az itt élők és a vakok is látják…, tapasztalják, kivéve városunk “bölcs” vezéreit…Az irányított tudatállapoti kapcsolójukon kellene beállítani azt a bizonyos valamit, vagy várhatunk rá, hogy az illetékes elvtárs mentora,kerüljön végre egy berosálós, bepippantós révülete után a kérdés megoldásához szükséges “tudat”állapotba…

  2. Egyébként Huszár Zoltán minden szava igaz: a Pesti úti kereszteződés “gyárilag” olyan, amilyen a rendszer kicsiben, nagyban: “valami van, de nem az igazi…Egyébként már az is hatalmas vívmány, hogy az ominózus helyen ARCCAL A VASÚT FELÉ IS lehet haladni…:
    immáron mindössze csak a képviselőinket és a Pesti úti lámpát kell “triggerelni”…:)

  3. Érdekes módon amíg nem volt lámpa, addig minimális fennakadás volt, azóta folyamatosak a sorok. Sikerült nagyon jól felmérni a lámpák hatását. Ekkora összköltségbe talán belefért volna…

    Látszik, hogy K. Péter “megoldásán” nem sokat gondolkozott. Bontsunk le mindent, aztán hátha jobb lesz… Ismét egy remek politikusi gondolat. Persze egy közlekedésmérnököt ciki lenne megkérdezni…

  4. A megoldás K. Péter szerint a következő lenne:
    “A megoldás talán az lehetne, hogy kisajátítanák a kereszteződésben néhány ingatlant, majd lebontanák a rajtuk álló épületeket, és így lenne hely Ceglédbercel irányából három sávot kiépíteni, egyet a balra kanyarodóknak, egyet az egyenesen haladóknak, egyet a jobbra kanyarodóknak és máris nem lenne fennakadás, nem 4-5 autó haladna át, hanem legalább 8-10.”

    Hát ja, a kerékpárút kedvéért akkor már csak a zsinagógát kellene lebontani…ráadásul az előtte lévő kis parkot is csodálatosan ki lehetne szélesíteni és ragyogóan felújítani…amiről a saját bevallása szerint negyedrészt érintett ESDÉ véleményét, “a rasszista Pesti úti kerékpárút” címén szeretném már csak hallani…:)

  5. Szomorú az érdektelenség és közöny városunkban, hiszen egy úr jelezte, hogy nagyszerűen felújították a Széchenyi úti lámpákat, “csak” a balrakanyarodási sávra nem “gondoltak”…Hol vannak ilyenkor a “képviselők”, miért hallgatnak? Sajnálatos, hogy minimális ésszerűségre már nem futotta, vagy éppen ezen “spóroltak”…bár ez innen úgy tűnik, csak genetika…vagy csak óh, egyszerű predesztináció…:)

  6. Ezek a narancsosok annyira “jobbosok”, hogy még a jelzőlámpánál is betartanak a balra kanyarodóknak…Jah, hogy ezzel is a negyedrészt sem magyarok profitálnak…:): Divide et impera!

  7. lámpa nélkül jobb volt miért kell változtatni ami jól működöt pénz pocséklás a körforgalommal együtt de valaki azt a pénzt zsebre tette

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

spot_img

Friss híreink

Miért fontos a klíma szakszerű tisztítása?

    Ha egy minőségi klímát választunk, amit szakértők szerelnek be,...

Elegáns női blúzok: melyek a legkelendőbb változatok, hogyan viseljük őket?

    A női blúzok egyértelműen az elegáns ruhatár alapdarabjai közé...

A digitalizáció határai: Megmenthetik a digitális ikrek az iparágakat?

      Az "Internet of Things" (IoT) eszközök száma óriási növekedés...

Ceglédi elismerés a Szent Erzsébet-díjak átadásán

November 16-án, a váci Nagyboldogasszony-székesegyház ünnepi szentmiséjén adták át...

Az ipari mennyezeti lámpák szerepe a mindennapokban

  Az ipari mennyezeti lámpák, vagy más néven csarnokvilágítók, elengedhetetlen...