Olvasói levelet kapott szerkesztőségünk, melyben a Ceglédi Okmányirodában tapasztaltakról ír egy kedves olvasónk:
„Tisztelt Ceglédi Panoráma! A minap kis városunk okmányirodájában kellett ügyet intéznem. Szerdai nap lévén este 8-ig van ügyfélfogadás, úgy gondoltam, – kis naiv – hogy nem kérek online időpontot megyek időben és korán végzek. Ez 15 óra magasságában volt.
Első lépés sorszámhúzás! Na kérem, 1 és 1/2 óra vagyis másfél óra után kaptam sorszámot. Igen ám, de magam és még 3 személynek intézkedtem, azaz 4 sorszámot kellett volna húznom, ami az addig is több mint egy óra leforgása alatt sikerült, akkor is csak egyet köpött ki a masina magából. Nem vagyok türelmetlen ember, de nem is voltam egyedül, a többi embertársam is tobzódott, hiszen sorszám sehol. Már feladtam volna, mikor több mint 2 órás várakozás után bejutottam másodmagammal a lányommal!
Elképesztő, hogy öt ügyintéző-asztal munkáját, három igazán kedves, megértő hölgy vitte! Sőt, a hölgy, akihez bejutottunk sűrű elnézéskérés közepette tette a dolgát. Kedves Önkormányzat, illetve az illetékes Budapesti Kormányhivatal: miért nincs több ügyintéző?! Főleg, ha már estig van ügyfélfogadás!?
Én próbáltam viccesen kezelni a helyzetet, de voltak, akik inkább egy közeli településre mentek ügyet intézni. Egy pozitívumot viszont megemlítenék, ami ritka: az ügyintéző hölgy, Szatmári Katalin higgadt, udvarias, kedves gyors kiszolgálását, munkáját! Bár a többi hölgyről sem mondhatok semmi negatívumot, hiszen egy ügyintéző legalább két ablak munkáját intézte.
Felháborítónak tartom, hogy egy ekkora városban nem lehet gyorsan elintézni bármilyen okmánnyal kapcsolatos ügyet. Abonyban vagy Nagykőrösön miért és hogyan tudják ezt elintézni? Vagy ezentúl inkább odamenjünk?! Bár én nem szeretnék…. De sokan ezen a napon inkább ezt a lehetőséget választották.
Köszönöm, hogy levelem elolvasták. Tiszteletem: TME”
A panaszokkal megkerestük Dr. Wetzelné dr. Terbe-Szabó Csilla járási hivatalvezetőt. A hivatalvezető asszony az alábbi választ küldte meg lapunknak: „Hivatkozva a 2017. február 23-án érkezett megkeresésükre az okmányirodai sorszámhúzással és a várakozási idővel kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatom: Az Osztályon elhelyezett sorszámkiadó készülék (totem) úgy működik, hogy az automata egy kalkulátorral van ellátva, mely az adott napon foglalt időpontok és a már lehúzott sorszámok alapján ad csak ki további jegyeket.
A gép abban az esetben nem ad ki jegyet, ha az adott időpontban a lehúzott sorszámok és a lefoglalt időpontok száma alapján számolt teljes ügyintézési idő meghaladja az adott napi ügyfélfogadási idő végét. Ebben az esetben az ügyfél az automatán a “Sajnáljuk, de a kiválasztott ügytípusra ma már nem adható ki több jegy!” üzenettel találkozik.
Tekintettel arra, hogy az automata folyamatosan kalkulál, ha az ügyintéző az előre megadott ügyintézési időnél gyorsabban intézi az ügyfelek ügyeit – ami az Olvasó esetében is történt – a gép újabb sorszámot fog kiadni.
Sajnos, arra nem vagyunk befolyással hogy egy időpontban egyszerre több ügyfél érkezik ugyanazon ügytípus intézése céljából. Ilyen esetekben elkerülhetetlen a hosszabb várakozási idő. Ezért szoktuk tanácsolni az ügyfeleknek az időpontfoglalás lehetőségét, melyet mind személyesen az információs pultnál, mind online is igénybe tudnak venni. Tapasztalataink szerint egyre több ügyfél veszi igénybe ezt a lehetőséget. Továbbá javasoljuk azon ügyfelek számára, akik hasonló szituációban találják magukat, mint a levél írója, hogy minden esetben forduljanak bizalommal az ügyintézőkhöz további információkért.”
Ez csak diplomatikus semmitmondó reagálás. Ez már több éves probléma! Ettől még nem oldódik meg a 2-3 órás várakozási idő. Nálam a “hosszabb” várakozás max fél óra! Erre senkinek nincs ideje. Elképesztő, hogy akár szabadnapot kell kivenni azért, hogy bármilyen ügyet elintézhessen az ember. Felháborító!!
Az a baj hogy ez már több éve így megy , és a vezetőség ebből semmit sem vesz észre !
Vagy tesz rá nagy ívben?
Romokban van a polgármesteri iroda. A járási hivatal. Néhány év alatt ismeretlenek teljesen szétverték. Semmit nem lehet elintézni csak nyögvenyelősen. Folyamatosak a visszaélések a korupcio. De nem szabad hibáztatni senkit. Ez országos szintű
Érdekes,Abonyban pörög minden úgy ahogy kell,pedig ott is sorszám van.
Úgy látom semmi változás a ceglédi hivatalban. Az alábbi eset 2016.november 18.-án történt: Felháborító és dühítő ami ma történt, ill. nem történt a CEGLÉDI OKMÁNYIRODÁBAN!! Ami nem történt meg, az a fennálló ügy elintézése. A sorszám húzása után 10:07 órától, még 13:00 órakor is ott ült az ügyfél, sőt 11:00 órától senkit sem hívtak be. Mindez olyan emberrel történt, akinek 14 órára dolgozni kellett mennie. Nem tudom mikor jutott be az ügyintézőhöz, mert mi felhívtuk a NAGYKŐRÖSI OKMÁNYIRODÁT és az ügyintéző, miután elmondtuk a problémánkat, kedvesen biztosított bennünket, hogy menjünk át és az ügy elintézésre kerül. Három órára értünk át, és 12 percen belül kezünkben voltak a papírok, ügyünk lerendeződött.
Azért írtam le a történetet, mert nem az első eset volt. Májusban, amíg a CEGLÉDI OKMÁNYIRODÁBA nem jutottunk be,- még és már nem lehetett sorszámot kapni,- addig a NAGYKŐRÖSI OKMÁNYIRODÁBAN rövid idő alatt, még aznap megújították a személyigazolványomat, ill. az unokáknak is elkészült az első igazolványuk.
Nem értem ezt a nagy különbséget! A ceglédi irodában visszaélnek az emberek szabadidejével, türelmével, sőt még a pénztárcájukba is belenyúlnak, pl. ha a személygépkocsi ideiglenes forgalomból való kivonását az adott nap nem sikerül lerendezni. Talán az a céljuk, hogy pl. a fenti esetben is kötbért, egyéb költségeket fizessenek az ügyfelek, mert – a hivatal hibájából -, nem sikerült lerendezni az ügyüket . Felmerült még egy kérdés is bennem, most a ceglédi okmányiroda ügyintézői vannak a ceglédiekért, vagy a ceglédiek értük? Egy biztos, a NAGYKŐRÖSI OKMÁNYIRODA AZ EMBEREK ÉRDEKEIT TARTJA SZEM ELŐTT! KÖSZÖNET MINDEN ÜGYINTÉZŐJÜKNEK!!! Gálné Ági
Kíváncsi vagyok, hol oktatják ezt a tudományt, az “értelmes, érthető kérdésre hogyan adjunk látszat, semmitmondó, kitérő, kamuválaszt” c. stúdiumot.
Tényleg azt gondolják hogy jó ez a program , és nem is tervezik a megváltoztatását mivel Ők a pult másik oldalon vannak ,de csak egyszer jönnek ki a másik oldalra ! Nem kell különleges alkalom mert ez már több mint két éve így működik ,sajna ! Nincs mit tenni át kell menni a szomszéd városba még az utazást is beleszámolva elöbb szabadulnak ! De hát ennek ez a rendje a vezetőség szerint és kész !!!!
Lázár János és csapatától tanulta
A megoldast miert nem keresi a tisztelt irodavezeto.
Mert a fizetését így is megkapja. Miért tenne többet, mint amit muszáj? Mert ez egy következmények nélküli ország. Miért félne bármitől is?
Akkor tehát a sorszámkiadó készülék (totem) a hibás!!!!!! elképesztő!!!!!!