-0.1 C
Cegléd
2024. december 26. csütörtök
spot_img

Robotok a Gimiben

A Ceglédi Kossuth Lajos Gimnázium informatikai fejlesztéseinek új fejezete kezdődött március végén: a Tankerület finanszírozásában új nyelvi labort avattak fel, a Kossuth Gimnáziumért Alapítvány támogatásával pedig LEGO Mindstorms EV3-as robotokat kapott az informatika szakkör. Ez utóbbiról kérdeztük Hamar László tanár urat, a gimnázium informatikatanárát:
– Milyen robotokról van szó és mire képesek?
– A készletben 17 robotkonstrukció megépítéséhez alkalmas elemek vannak, megalkothatunk például humanoid robotot, lőni képes skorpiót, versenykamiont vagy lépegető dinoszauruszt. Ha a diákok megtanulják a használatát, akkor nemcsak építeni tudják „teremtményeiket”, hanem utasítani is, hiszen a programozható elemek, motorok, érzékelők segítségével olyan alkotásokat hozhatnak létre, amelyek járnak, beszélnek, fognak, lőnek és szinte bármit megtesznek, amit csak el tudnak képzelni!
– Hogyan tudják ezeket a robotokat az oktatás szolgálatába állítani?
– Az új lehetőséggel a diákok játékosan tudják fejleszteni programozási készségeiket, nagyon jól fejleszti az algoritmikus gondolkodást. Ami újdonság, hogy a diákok a gyakorlatban, teljesen új dimenzióban láthatják viszont programozásuk eredményét. Hatalmas előnye a klasszikus módszerekhez képest, hogy a rendszer gyermekbarát grafikai elemekből álló programnyelven használható. Mi a középiskolások számára kifejlesztett Mindstorms robotokat kaptuk meg, ezeket kb. 100 középiskola használja, és most már a ceglédi gimi is ezek között van.
– Miért hasznos a gyerekek számára, ha az órákon találkozhatnak a robotokkal?
– Az eszköz lehetőségei arra ösztönzik a tanulókat, hogy egy adott problémának a megoldást ötletrohamok révén keressék és találják meg, folyamatos tervezés, fejlesztés, tesztelés és értékelés révén. Szinte maguktól jutnak el a fejlesztés minden fázisába, miközben észrevétlenül rengeteget tanulnak. A fejlesztés közben természetesen fontos az együttműködés, hiszen egy-egy megvalósítandó projekt igen sokrétű, így megvalósításuk közben a diákok egymást is korrigálják, ellenőrzik és tanítják. Megtanulnak együttműködni. Másik előnye a rendszernek, hogy a gyárakban, üzemekben jelenleg is dolgozó automatizált rendszerek, a tulajdonképpeni ipari robotok ugyanezt a programnyelvet használják. Mire a diákjaink odakerülnek, valószínűleg nagy kereslet lesz az olyan munkaerő iránt, akik valóban képesek a robotok programozására.

Hasonló hírek

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

spot_img

Friss híreink

Mit nyerhetnek az építészek és mérnökök a 3D lézerszkenneléssel?

Az építőipar és a mérnöki tervezés folyamatosan fejlődő megoldásai...

Ezek a legjobb hordozható hegesztőgépek!

    A hegesztés ma már nem csupán az ipari és...

Feszesebb arcbőr hialuronsavas feltöltéssel – a fiatalos megjelenés titka

A hialuronsavas arcfeltöltések napjainkban az egyik legnépszerűbb esztétikai beavatkozások...

Túlélőcsomag különféle rendezvények megszervezéséhez 

Céges rendezvényt szervezni egyben örvendetes, egyben pedig komplikált és...

Miért kiváló immunerősítő a méz és minden méhészeti termék?

Az senki számára nem lehet kérdés, hogy a hagyományos...