1.4 C
Cegléd
2024. november 24. vasárnap
spot_img

KIA Rio

A Rio-ról mint névről, sokaknak a brazil karnevál, vagy a tavalyi olimpia helyszíne, a fiatalabbaknak pedig az animációs film juthat eszébe. Nekem elsősorban egy autó, a KIA legújabb modellje, amely most teljesen megújult. Még vonzóbb és formásabb lett kívül-belül ez a vidám kisautó.

A vidámság nemcsak a piros színéről, hanem a napsütéses márciusi hétvégéről is eszembe jutott, örömmel kezdtem felfedezni a Rio-t. Az előző, kifutó típust nem volt módomban kipróbálni, ezért kíváncsian vettem szemügyre az újdonságot. Sokat csiszoltak rajta a tervezők, ez már negyedik generáció az 1999-ben bemutatott „őstípus” óta. Bár megmaradtak az előd arányai, mégis teljesen megújult kívül és az utastérben is. Először beülve kicsinek tűnt, de aztán beállítva az ülést és a kormányt rájöttem, hogy hosszabb távon sem kényelmetlen autóról van szó. Sőt, a „belül nagyobb, mint kívül”-érzés maximális, mert nemcsak a vezetőülésben, hanem hátul is jól elférni. Ha pedig felnyitjuk a csomagtartót, akkor egy nagyon jól (ki) használható, kényelmesen pakolható, több mint 300 literes térrel gazdálkodhatunk. A két napos használat után bátran ki merem jelenteni, hogy a Rio egy négytagú család számára kitűnő alternatíva lehet.

Bár a gyerekeim még nem felnőttek – viszont már felnőtt magassággal rendelkeznek -, de megfelelő kényelemben és biztonságban utazhattak. Utóbbiról nemcsak a hat légzsák és az elektronikai kiegészítők gondoskodnak (már az alapváltozatban megtalálható az ABS, ESC, HAC (Blokkolásgátló, Elektronikus menetstabilizáló, Visszagurulás gátló rendszer), hanem az 51 százalékban nagyszilárdságú acélt tartalmazó karosszéria. A kényelmet tovább fokozta az automatikus klímaberendezés, a két fűthető első ülés, valamint ebben a kategóriában ritka kormányfűtés. Szerencsére az utóbbi kettőre nem volt most szükség, de aki nem fűtött garázsban ül autójába a téli időszakban, annak nagyon jólesik az ilyenfajta kényeztetés. Az általam próbált modellben nem volt nagyméretű – a navigációt és a parkolókamera képét megjelenítő kijelző -, viszont parkolóradar igen, ami azért jó szolgálatot tesz, hiszen a mai, divatos és szép formájú modellekben nem könnyű a hátralátás. A fedélzeti rendszer része volt viszont egy Bluetooth-s kapcsolatra képes rádió, USB-csatlakozó, amellyel nagyszerűen lejátszhatjuk a pendrive-on tárolt zenéinket. Ezt a kényelmet tovább fokozza, hogy mindezt a kormányról vezérelhetjük, mint ahogy a sebességhatárolós tempomatot is, vagy lépkedhetünk a menüben, valamint kezelhetjük telefonhívásainkat. A motor 1,4 literes 100 lóereje nem képes nagyon fickós gyorsításokra, de a mindennapi használatra tökéletesen alkalmas.

Nagyrészt négy személlyel vegyesen, azaz városban és országúton használva az autót, nálam 6,5 liter/100 km jött ki, ami a klímahasználatot figyelembe véve nagyon jó értéknek számít. Igazán megszerettem a Rio-t, ami egy nagyon csinos, nagyon kényelmes, alacsony fogyasztású, akár családok számára kedvelt típus lehet. Ezt a döntést megkönnyítheti a márkára adott, továbbra is kiemelkedő 7 év garancia, a megbízhatóság és az alacsony fenntartási költségek. Természetesen, a ceglédi KIA-Zakar márkakereskedés szeretettel várja a leendő tulajdonosokat, nemcsak a Rio, hanem valamennyi KIA modell kínálatával. Köszönet Telek Zsoltnak a kereskedés értékesítőjének!

Nyíri Tibor

Hasonló hírek

1 hozzászólás

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

Friss híreink

Ceglédi elismerés a Szent Erzsébet-díjak átadásán

November 16-án, a váci Nagyboldogasszony-székesegyház ünnepi szentmiséjén adták át...

Az ipari mennyezeti lámpák szerepe a mindennapokban

  Az ipari mennyezeti lámpák, vagy más néven csarnokvilágítók, elengedhetetlen...

Szükségük van-e a vállalkozóknak céges lakásbiztosításra?

  A válasz egyértelműen az, hogy igen. De térjünk ki...

Kia Picanto – A kisvárosi cirkáló

A Kia Picanto minden városi autós számára ismert, aki...

Az elmúlt száz esztendő legnagyobb vasútépítési fejlesztése

Az elmúlt száz év legnagyobb vasútépítési fejlesztése valósul meg...