Ezév elejétől Cegléden megváltozott a lakossági lomok elszállításának rendszere. Az eddigi körzetekre bontott lomtalanítási járatok helyett évi két alkalommal előzetes igénylés és időpontegyeztetés után házhoz jön az Ökovíz Nonprofit Kft szállítókocsija. A változtatás okairól és az igénylés menetéről kérdeztük az illetékeseket.
Mi indokolta a házhoz menő lomtalanítás bevezetését?
-A törvényi szabályozással, valamint a hulladékgazdálkodási szolgáltatási rendszer magasabb szintre emelésével összhangban 2017-től a lomtalanítást évente ingatlanonként két alkalommal házhoz menő rendszerrel végezzük. A lomtalanítás e módon történő biztosítása a lakosság számára is kényelmes, figyelembe véve, hogy nem kell egy meghatározott időponthoz igazodni.
Az eddigi gyakorlattal ellentétben, az új rendszer több szempontból is kedvezőbb és magasabb színvonalú szolgáltatást nyújt. Egyrészt az ügyfél maga választhatja meg a számára legmegfelelőbb időpontot a lomtalanításra, a közszolgáltató ezáltal igyekszik az ügyfél igényeihez igazodni. Emellett ellenőrizhetőbb a kihelyezett hulladék, a hulladéknak az átvétel időpontjáig „van gazdája”. A közterület ezáltal tisztábban tartható, mert az a tapasztalat, hogy a korábbi gyakorlatnál a lomtalanítás alkalmával városképet romboló állapotok uralkodtak. Végül elkerülhető a „lomozók” megjelenése.
Hogyan működik az igénylés a gyakorlatban?
-Igénylés menetének első lépése, hogy az ügyfél felhívja Társaságunk ügyfélszolgálatát az 53/500-152 telefonszámon. Ezután munkatársunk azonosítja az ügyfelet, mint szerződéses és díjhátralékkal nem rendelkező ügyfelét, majd közösen – az ügyfél igényeinek és a kapacitáskihasználtság figyelembevételével – egyeztetik a lomtalanítás napját és részleteit. Az egyeztetett napon reggel 7 óráig ki kell helyeznie az ingatlana elé a lom hulladékot, amit társaságunk rendszeres hulladékszállító vagy speciális lomtalanító gépjárműve elszállít.
Az eddigi tapasztalatok birtokában, milyen fontos információt osztanának még meg a lakossággal?
-A lomtalanítás alkalmával a háztartásban feleslegessé vált használati tárgyakat, eszközöket, bútorokat szállítjuk el.
A nagydarabos lom (pl. bútor) kivételével a kisebb méretű anyagok a hatékonyabb elszállítás és szétszóródás megakadályozása érdekében kizárólag bezsákolva, kötegelve kerülnek elszállításra.
Nem tartoznak a lomtalanítás körébe, így nem kerülnek elszállításra:
- gally, salak, trágya, szalma, egyéb növényi és állati hulladék
- építési hulladék, egyéb ipari hulladék;
- veszélyes elektromos, elektronikai készülékek (pl. TV-készülék, hűtőgép…);
- veszélyes hulladékok, (pl.: gumiabroncs, akkumulátor, festékes dobozok, kátrány származékok…);
- heti hulladékszállítás körébe tartozó háztartási, valamint gazdálkodói tevékenységből származó hulladék.
Szeretném megkérdezni, mi legyen a gyerekek által kinőtt selejt biciklikkel, a ház felújításkor kicserélt rozsdás vascsövekkel?
Mi tegyünk a lakásfestésnél megmaradt festékes dobozokkal, ill. vödrökkel,
rossz tévével, mosógéppel,tűzhellyel, ezek a gépek, már úgy készülnek, hogy 5 évente cserélni kell?