Az M4-es gyorsforgalmi út Cegléd és Abony közötti 17,6 kilométeres szakaszának kivitelezésére írt ki nyílt közbeszerzési pályázatot a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. Az ajánlattételi felhívás szerint a nyertes pályázónak kétszer két sávos gyorsforgalmi utat kell építenie 3,75 méter széles forgalmi sávokkal, 26,60 méter koronaszélességgel, stabilizált (azaz nem burkolt) leállósávval. Az útszakaszon óránként legfeljebb 130 kilométeres sebességgel haladhatnak majd a járművek. Ezen belül a meglévő kétszer két sávos nyomvonalat hat kilométer hosszon át kell építeni, a kétszer egy sávos utat 11 kilométeren négysávossá kell bővíteni. Emellett két csomópont, nyolc alul- és felüljáró, egy pár pihenő és 1700 méternyi zajárnyékoló fal létesítése a nyertes pályázó feladata.
Április óta zajlik a kivitelezés az M4-es gyorsforgalmi út M0-s és Cegléd közötti szakaszán, a beruházás a tervek szerint 2018 utolsó negyedévében ér véget. Az M0-s és Cegléd közötti szakasz megépítése két projektben valósul meg, Üllő és Albertirsa között közel 30 kilométer hosszúságban új nyomvonalon, illetve Albertirsa és Cegléd között 14,3 kilométeren a régi út bővítésével. Az első szakaszban új nyomvonalú út épül Gyömrő, Péteri, Gomba, Monor, Monorierdő és Pilis elkerülése érdekében. A második szakaszon, Albertirsán túl a már meglévő szakaszt kétszer két sávosra bővítik, ez jelenleg is elkerüli az ottani településeket. Az M4-es és az M0-s találkozásánál a Vecsés és Üllő térségében levő, a két település elkerülését biztosító mintegy 10 kilométeres szakasz már korábban elkészült.
Forrás: magyarepitok.hu, magyaridok.hu