Augusztusban adták át a forgalomnak az M4-es gyorsforgalmi út Cegléd és Albertirsa közötti mintegy 8 kilométeres szakaszát, ekkor vehették birtokba a közlekedők a Külső Budai útnál lévő felhajtót is. A környéken élők azonban úgy látják, nem volt körültekintő a tervezés.
– Naponta járok a Budai úton, ahol a vasúti átjáró után az M4-es felhajtója van. – kereste meg lapunkat B. Károly Kökény utcai lakos, aki vezetőtervező és műszaki szakértő volt korábban. – Abban a csomópontban van az iskola, ahol a szülők reggel kiteszik, délután várják a gyerekeket. És itt van egy buszmegálló is. Felfestve, kitáblázva semmi nincs. Nem tudom, hogy gondolta az út tervezője, hogy ez így biztonságos lenne és képes ez a csomópont ekkora forgalmat lebonyolítani. Valószínűleg át kellene gondolni a buszmegálló áthelyezését a csomóponttól Ceglédbercel felé.
Lapunk megkereste Dr. Ferenczi Norbert önkormányzati képviselőt a panaszokkal, aki az alábbi választ küldte meg: „A buszmegálló Ceglédbercel irányába történő áthelyezése valóban fontos, de csak a Ceglédről Ceglédbercel felé vezető oldalon lesz rá szükség és ott is elég lesz néhány méterrel feljebb helyezni. A buszmegálló szegélyének kiemelése az iskola oldalán már megtörtént. A felfestések azért hiányoztak, mert a levélírás pillanatában zajlik a burkolat felújítása és ezt követően lesz életszerű ezzel törődni.
Stratégiai szempontból én is jobban örültem volna, ha közvetlenül a Fürdő utcával szemben kerül kialakításra a bekötő út, de ez újabb vasúti átkelő kialakításával járt volna, amire költséghatékonysági okok miatt nem került sor. Az egyébként megígért figyelmeztető táblák kihelyezését a felújítási munkákkal párhuzamosan nyomon fogom követni, ha szükséges kezdeményezést is intézek a közútkezelő irányába.
A forgalom nagysága önmagában nem ok az aggodalomra, persze a szükséges intézkedéseket meg kell tenni. Cegléden a Bem iskola és a Várkonyi iskola is a legforgalmasabb lehajtó kivezető útja mellett van.”