2.5 C
Cegléd
2024. november 25. hétfő
spot_img

120 év – 120 diák – Farkas Albert

Farkas Albert 1993-ban érettségizett a Ceglédi Kossuth Lajos Gimnáziumban. A Szolnoki Tisza Honvéd színeiben már gimnazista korában az NB I-ben szerepelt.

– Miért választottad a gimit nyolcadik után?

A gimnáziumot szüleim javaslatára választottam, hiszen édesapám és a nővérem is itt végzett.

– Milyen volt az osztályod, mire emlékszel vissza szívesen azokból az évekből?

Az akkori 4. b Véber Ferenc vezetésével sok maradandó élményt adott a számomra, melyekre szívesen gondolok vissza. Ilyenek voltak: a lovagló tábor Kiskunmajsán, vízi tábor a Tiszán, és természetesen az osztálykirándulások.

– Aktív sportolóként nyilván adódott, hogy majd később is a sporttal szeretnél foglalkozni. Mikor döntöttél a pályaválasztást illetően?

A Gimnázium utolsó évében körvonalazódott számomra, hogy testnevelő tanár szeretnék lenni, ennek érdekében egy felkészítő tanfolyamon vettem részt a Pécsi Tudományegyetem szervezésben egy éven keresztül, amely nagyban hozzásegített a sikeres felvételihez.

– Hol tanultál végül tovább, utána hol kezdtél dolgozni?

A tanári diplomámat az akkori Janus Pannonius Tudományegyetem Nappali tagozatán szereztem, mint Középiskolai Testnevelő Tanár. Az első évben Nyársapáton kezdtem el tanítani, majd lehetőségem nyílt a Ceglédi Táncsics Mihály Általános Iskolában elhelyezkedni, itt közel 12 évet töltöttem.

– Kis időre eltávolodtál ugyan az iskola világától, de végleg elszakadni nem tudtál.

A tanári pályámat megszakítva vállalkozó lettem, és munkaerő-kölcsönzéssel foglalkoztam, amit jelenleg is folytatok, bár ezt már csak távoli irányítással, hiszen újra visszakerültem a tanítás világába, mert hiányoztak a gyerekek. Jelenleg a Ceglédi Dózsa György Kollégium Intézményvezetője vagyok, amit nagy szeretettel, és kedvvel csinálok. Az itt tanuló diákok számára próbálunk nevelő társaimmal együtt második otthont teremteni és biztosítani a tanuláshoz való megfelelő körülményeket.

– Miért váltottál? Tanítás helyett vezetés…?

A vállalkozást egyértelműen a jobb anyagi helyzet megszerzése miatt választottam és választanám újra, bár sok nehézséggel jár.

– Már egészen fiatalon sikeres sportoló voltál. Miért éppen a ping-pongot választottad?

Miért éppen ping-pong? Édesapám is ezt a sportot űzte, és vitt magával. Elég hamar, már hat éves koromban elkezdtem edzésekre járni. Jó érzésekkel emlékszem vissza azokra az időkre. Sok lemondással járt, hétköznap edzés, hétvégén versenyek, de megérte. Aranyjelvényes NBI-es sportoló lettem, ezért az eredményért 5 pontot kaptam a felvételi során, ami nagy segítséget adott a megfelelő felvételi pontszám eléréséhez.

– Cegléden akkoriban (is) komoly ping-pongos élet folyt. Az egyesületen kívül a gimnázium színeiben is versenyeztél?

A Gimnáziumot képviselve Diákolimpián is részt vettünk, szép sikereket értünk el Plutzer Ferenccel, akivel egy évfolyamra jártunk. Feri a CVSE sportolója volt, én a Szolnoki Tisza Honvéd csapatában játszottam akkor.

– Van-e még kapcsolatod a sporttal?

A sport részévé vált az életemnek. Rendszeresen futok, és úszom. Gyermekeim is folytatták a hagyományt. Gréta lányom vízilabdázik, Petra lányom pedig a Fitt Kid csapatot erősíti, és a hét minden napján járnak edzésre. Feleségem is a gimnáziumban végzett, de sajnos nem ott ismerkedtünk meg, így csak 18 éve vagyunk házasok. Ő is a vállalkozásunkat erősíti, mint Munkaügyi Vezető.

Köszönöm a beszélgetést.

Volter Etelka

Hasonló hírek

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

Friss híreink

Ceglédi elismerés a Szent Erzsébet-díjak átadásán

November 16-án, a váci Nagyboldogasszony-székesegyház ünnepi szentmiséjén adták át...

Az ipari mennyezeti lámpák szerepe a mindennapokban

  Az ipari mennyezeti lámpák, vagy más néven csarnokvilágítók, elengedhetetlen...

Szükségük van-e a vállalkozóknak céges lakásbiztosításra?

  A válasz egyértelműen az, hogy igen. De térjünk ki...

Kia Picanto – A kisvárosi cirkáló

A Kia Picanto minden városi autós számára ismert, aki...

Az elmúlt száz esztendő legnagyobb vasútépítési fejlesztése

Az elmúlt száz év legnagyobb vasútépítési fejlesztése valósul meg...