HIVATALOS – A MAGYARORSZÁG HALÁLÚTJA CÍMET ÚJRA A 4-ES FŐÚT “NYERTE MEG” (A HALÁLOS BALESETEK SZÁMA FOLYAMATOSAN NŐ)
A 4-es főút után két autópálya áll a sorban a képzeletbeli dobogón, amelyre egyáltalán nem lehetünk túl büszkék. Ráadásul nyílt titok, hogy Magyarország közútjain sajnos egyre rosszabb a helyzet. Jelentősen nőtt ugyanis a halálos tragédiák száma azon a 20 főúton és autópályán, amelyeken a legtöbb személyi sérüléssel járó baleset volt – derül ki a Vezess által kikért KSH-adatokból. A statisztikai hivatal jelenleg legfrissebb, 2017-es számai szerint 18 százalékkal több halálos baleset történt (133), mint egy évvel korábban (113).
A Vezess cikke feketén-fehéren levezeti miként írnak és közlik ők is évről évre a balesetszám szerinti sorrendet, amit rendre a 4-es főút vezet, egyre elkeserítőbb adatokkal. 2017-re megugrott a halálos tragédiák (22 vs. 13) száma a Budapestet Záhonnyal összekötő, 352 kilométeres úton, amelyen a súlyos balesetek száma (55 vs. 46) is érdemben emelkedett 2016-hoz képest. Sőt! Az ország északkeleti negyede eleve kiemelkedik a régiók közül: a 4-es fölött húzódó M3-as és a 3-as főút is rengeteg baleset helyszíne.
Az autópályák sokkal biztonságosabbak a közvetlen szembeforgalmat bonyolító átlagos közutaknál – ismeri mindenki a számos külföldi statisztikával egyébként simán alátámasztható állítást. Elgondolkodtató, hogy Magyarországon más a helyzet, a feketelista dobogóján két hazai sztrádát látunk. Világszerte rengeteg országban ez elképzelhetetlen lenne. 2017-ben 16 489 személyi sérüléssel járó baleset volt az országban, ami az ORFK legfrissebb adatai szerint tavaly 16 916-ra emelkedett, azaz tovább romlott – tette hozzá a Vezess az előzőekhez.