5.1 C
Cegléd
2024. november 21. csütörtök
spot_img

Pedagógia határok nélkül – Erasmus+a GIMIBEN

Mindannyian tapasztaljuk, milyen nagy jelentősége van a mindennapokban az idegen nyelvek ismeretének, ráadásul rövidesen a továbbtanulás feltétele is egy középfokú nyelvvizsga sikeres teljesítése. A Kossuth Gimnázium 15 tanára a nyáron 1-2 hetes külföldi tanulmányokat folytathat – köszönhetően a TEMPUS Közalapítvány pályázatán való sikeres szereplésnek. Ennek részleteiről kérdeztük Gulyás Zoltán igazgatót és Királyné Túri Andrea szakmai vezetőt:
– Miért fontos az iskolában a nyelvoktatás további fejlesztése? – kérdeztük Gulyás Zoltán igazgatót.
– Egyértelmű a válasz: „egy nyelvnél több a kettő, kettőnél pedig több a három”, nálunk az angol, francia és német közül lehet választani. Elértük azt a szintet, hogy már természetes legalább egy középfokú nyelvvizsga megszerzése, ezt végzőseink 85 %-a teljesíti is. Így 2020-tól nem lesz probléma a felsőoktatásba való jelentkezés, ám a felvételi eljárásban plusz pontot csak a 2-3. idegen nyelvből tett minimum középfokú nyelvvizsgáért fognak kapni a tanítványaink, és erre fel kell készíteni őket. Több éves, tudatos munka hozott idén szép eredményeket: ősszel az ELTE – Origo Nyelvi Centrum I. referenciaiskolája lettünk, most pedig 15 tanár 1-2 hetes külföldi, angol és francia nyelvű szakmai tovább-képzésére nyertünk anyagi támogatást.
– Mi is az Erasmus+ program?
– Az Erasmus+ az Európai Unió oktatást, képzést, ifjúságügyet és sportot támogató programja, általa intézmények szakmai fejlesztési céljaik elérése érdekében mobilitási és partnerségi projektek megvalósításához kapnak támogatást. Ezek a projektek tulajdonképpen intézményi tanulási formák, melyekben számos tanulási alkalom azonosítható. Mi mobilitási vonalon pályáztunk, ennek célja a tanárok intézményi igényekre épülő szakmai fejlődésének támogatása nemzetközi környezetben.
– Miért nagy siker az ebben való részvétel?
– Idén 99 intézmény nyert támogatást, közöttük lenni óriási eredmény. Az elnyert összeget tekintve csak 10-en előznek meg bennünket, tehát nagyon jó programot sikerült összeállítani, amelyet az Unió is támogatandónak tartott. Erőssége a pályázatunknak, hogy a kiutazó kollégák többsége nem idegennyelv-tanár, hanem egyéb szakos, mondjuk testnevelő vagy kémiás. Tanáraink a nyelvgyakorlás mellett a pedagógia, a módszertan területén szereznek majd rengeteg tapasztalatot, új ismereteket, így (itthon) hatékonyabb lesz a munkájuk, ez a legnagyobb nyereség.
____________________________

– Hogyan kezdődött a pályázat? Mik voltak az első teendőik? 

– 2018 telén határoztuk el, hogy indulunk a TEMPUS pályázatán, – tájékoztatott Királyné Túri Andrea – és egy intenzív munka kezdődött, amelynek eredményeként megszületett a bő 90.000 karakteres „Innovatív út a multikulturalizmus felé” című projekt. Ennek részeként például európai fejlesztési tervet kellett készítenünk, meghatároztuk a célkitűzéseinket az európai mobilitások és együttműködések terén. Jó ötlet volt, hogy már az elején elhatároztuk: nemcsak a nyelvtanárok csatlakozhatnak, hanem más szakosok is, ez lett az egyik erősségünk.
– Milyen intézményi fejlesztési célokat szeretnének a programmal megvalósítani?
– Két fő területet jelöltünk ki: egyrészt nemzetközi kapcsolatainkat szeretnénk bővíteni, és az együttműködés során szerzett tudást és tapasztalatot szeretnénk pedagógiai munkánkba beépíteni; másrészt célunk, hogy innovatív pedagógiai módszerek alkalmazásával egy korszerű, tanulóközpontú oktatási modellt valósítsunk meg.
– Miért lesz ez hasznos az iskolának, a tanároknak és a diákoknak?
– Iskolánk pedagógiai programjában kiemelt helyet foglal el az idegen nyelvek tanítása. A nyelvek ismerete lehetőséget teremt arra, hogy tanulóink más népek kultúráját, értékeit közvetlenül megismerjék. Az iskolánk által szervezett külföldi diákcserék, tanulmányutak segítségével tanulóinkat a magyartól eltérő kultúrák tiszteletére és elfogadására neveljük, elmélyítjük interkulturális érzékenységüket. Ezek a mobilitások azonban eddig csak diák-jaink szűk körét érték el, és a tanári kar kis része kapcsolódott be a programokba. Ezen a téren változást szeretnénk elérni, amivel diákjaiknak is hiteles példát mutatnánk, ezzel növelve az idegen nyelvek tanulása iránti motivációt.

 

____________________________

Hasonló hírek

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

Friss híreink

Az elmúlt száz esztendő legnagyobb vasútépítési fejlesztése

Az elmúlt száz év legnagyobb vasútépítési fejlesztése valósul meg...

Ápolóra támadt egy nő Nagykőrösön

A Kecskeméti Járási Ügyészség közfeladatot ellátó személy elleni erőszak,...

Válogatott sikerek

A Ceglédi VSE fitkid versenyzői kiemelkedő eredményeket értek el...

16 lopás 15 évesen

A ceglédi zsaruk fogták el a fiatal tolvajt, aki...

Három fiú eltűnését jelentették Nagykőrösön

Három, 10 és 12 év közötti kisfiú eltűnését jelentették...