-0.7 C
Cegléd
2024. december 27. péntek
spot_img

Baleset-megelőzési fórum

Január 27-én tartották a Cegléd Városi Baleset-megelőzési Bizottság ülését a rendőrség épületében. Az idén januártól kibővült gréniumban a hatóságok képviselői, önkormányzati képviselők, szakemberek, közintézmények és civil szervezetek vezetői és a sajtó képviselői is helyet kaptak.

A közlekedésbiztonság témájában az elmúlt időszakban az egész ország felfigyelt bizonyos Cegléden történt eseményekre, folyamatokra. A 4-es út miatt is sok baleset történt az elmúlt években, és a kerékpáros közlekedés is jelentős a városban. Ha balesetek történnek, az utal arra, hogy a rendszer nem tökéletesen működik, amit fejleszteni kell egy társadalmi fórum keretében, ami nem biztos, hogy a szankcionálás kell, hogy legyen, inkább az önkéntes jogkövetés legyen az elsődleges. – mondta el köszöntőjében Török Csaba rendőrkapitány és hozzátette: igyekeztek az élet minden területéről meghívni a fórumra résztvevőket, hogy a városban található közlekedési problémákról minél szélesebb körben beszélgessenek és hogy a balesetmegelőzésben előre lépjen Cegléd.

A leggyakrabban balesetek a gyalogátkelők környékén következnek be, azok  beláthathatatlansága miatt, vagy azért, mert kevés a kijelölt gyalogátkelő. A gépjárművek tekintetében némely kereszteződésben az elsőbbségi szabályok nem egyértelműek a gépjárművezetők számára. Balesetveszélyt fokozó tényezők a nem megfelelően parkoló járművek e kereszteződések környékén, pl. a Várkonyi iskolánál a gyorsítósávon vagy a Széchenyi út – Alszegi út kereszteződésében, ahol szintén nagyon gyakoriak balesetek. –  mondta el bevezetőjében Kovács Norbert, a Ceglédi Rendőrkapitányság Közlekedésrendészeti osztályának vezetője.

Az összes út túlterhelt – szólt hozzá Petrezselyem Gábor az önkormányzati közútkezelő képviselője – és a forgalom az M4 megnyitásával növekedni fog a városban. Nagyobb beruházás vált szükségessé a parkoló járművek elhelyezésére, mert a város ebben a tekintetben a határait feszegeti.

Fülöp Sándor szakoktató szerint a felfestések karakteresebb használata kis költséggel adhatna nagy segítséget a közlekedőknek, erre a Kossuth téri körforgalmat hozta fel példaként, ahol a városon kívülről érkezőknek nem egyértelmű, hogy körforgalomról van szó.

Györe Szabolcs, kerékpárbolt tulajdonos a kerékpárosok nevében szólt: a túlszabályozás (táblák) már nem oldja meg a problémát, túl sok az autó a városban, erre kell radikális megoldást találni.

Tóth Ildikó a 150 autós Ceglédért mozgalom alapítója szerint a prevenció, közlekedéssel kapcsolatos ismeretterjesztés a sajtón keresztül sokat segítene, a túl sok autó a kerékpárosok számára használhatatlanná teszi az utakat. A város közlekedési rendjén kéne változtatni, hogy ne kelljen minden autónak átmenni a városon.

Fodor Gábor tankerületi igazgató elmondta: az oktatásban is megjelenhet osztályfőnöki órán a közlekedésbiztonság témája, illetve figyelemfelhívó akciók szervezésében szívesen közreműködik a tankerületi központ.

A nagyobb utak mentén a parkolók felfestése, illetve a kereszteződések környékén a beláthatóságot javítani, ha a kereszteződéstől távolabb kerülnének – ezek az intézkedések sokat jelentenének a közlekedésbiztonság szempontjából – tette hozzá Milián Anna a Magyar Közút osztályvezetője, – de hiába van kitáblázva minden, ha a szankciók nem határozottak.

Elhangzott az is, hogy előnyben kellene részesíteni a gyalogosokat, kerékpárosokat a közlekedésben, ahol jelenleg életveszélyes az autóforgalomban részt venni, ezért motiválni kéne a város lakosságát az autók kerékpárra cserélésére. Motivációs kampányokkal, akciókkal  népszerűsíteni a kerékpáros közlekedést. Szóba került még a hangtalan elektromos járművek egyre gyakoribb jelenléte is a kerékpárutakon és közutakon, mely szintén sok veszélyt rejt magában.

Hasonló hírek

1 hozzászólás

  1. Tóth Ildikónak üzenem, hogy a kerékpárosnak nem az autóúton kellene kerékpározni! Mi az, hogy a sok autó miatt, nincs hely a kerékpárosnak!? Kezdjük ott, hogy a Kossuth Ferenc, Rákóczi és nem sorolom utcákon nem is engednék kerékpározni senkit.Még nézni is rossz, ahogy ott idős emberek kerékpároznak. Az út egyik oldalán kerékpárútnak kellene lenni, már évtizedek óta, egy ilyen kerékpáros mezővárosban!

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

spot_img

Friss híreink

Mit nyerhetnek az építészek és mérnökök a 3D lézerszkenneléssel?

Az építőipar és a mérnöki tervezés folyamatosan fejlődő megoldásai...

Ezek a legjobb hordozható hegesztőgépek!

    A hegesztés ma már nem csupán az ipari és...

Feszesebb arcbőr hialuronsavas feltöltéssel – a fiatalos megjelenés titka

A hialuronsavas arcfeltöltések napjainkban az egyik legnépszerűbb esztétikai beavatkozások...

Túlélőcsomag különféle rendezvények megszervezéséhez 

Céges rendezvényt szervezni egyben örvendetes, egyben pedig komplikált és...

Miért kiváló immunerősítő a méz és minden méhészeti termék?

Az senki számára nem lehet kérdés, hogy a hagyományos...