A koronavírus miatt több kiállítás online kerül megtartásra Cegléden. A Ceglédi Kossuth Lajos Gimnázium nagy hagyományú, Rónai Gábor művésztanár által szervezett házi tárlatát az intézmény Facebook oldalán osztották meg. A két tehetséges diák kiállítását így ajánlotta Rónai Gábor a művészetbarátok figyelmébe:
„Bognár Eliza 9. d osztályos tanuló harmadik éve vesz részt plusz tehetséggondozásban a Minősített Tehetséggondozó Műhely állami támogatásával. Ez heti egy óra vizuális kultúra szakmai alkalmat jelent számára, de nem úgy kell elképzelni, hogy leülünk és feladatlapokat oldunk, vagy – Kiteszek egy kancsót virágokkal. Rajzold le! -, hanem sokszor csak beszélgetünk, vagy sakkozunk és közben olyan témák kerülnek szóba, mint a kedvenc filmjei, vagy előadók a Youtube-ról (pl. a kanadai Shawn Mendes). Esetleg sorozat karakterek: Thomas Shelby a Peaky Blindersből, vagy Damon Salvatore a Vámpírnaplókból. Eliza szeret portrét rajzolni, és hát valljuk meg helyes srácok arcképére talál, a szépségeszmény keresése hagyományos művészeti téma. Én mire megjegyezném az újabb hősök nevét, már újak is jöhetnek. És persze el is felejtem őket, de Eliza segítségével betekintést kapok a szórakoztató filmipar rejtelmeibe.
A másik szívügye az állatok: minden nap lovagol és gondozza is a pacit, saját kutyájuk mellé örökbe fogadott egy kölyök németjuhászt, aki cukiságával szint visz a tanulós-hajtós tanévvégi napokba. Róla még „csak” fényképeket, kedvenc kutyafajáról – a dobermannról – viszont több eb-portrét is készített, melyek aprólékos megmunkálásukkal hívják fel magukra a figyelmet. Nyáron remélhetőleg még többet alkothat, mert az MTM támogatásával festőszereket, vásznakat, ecseteket vásárolhat, aminek azért örülök, mert a festés költséges mulatság és miben is lenne Eliza extra tehetség, ha nem ebben!
Pál Csenge 12. évfolyamos tanuló ebben az évben már egy pesti középiskola levelező tagozatára járt munka mellett, de elhatározta, hogy vendégtanulóként vizuális kultúrából érettségizik nálunk. Erre felkészülni nem volt egyszerű Pestről bejárva, de legtöbbször hegedűóráival egybekötve az esti alkalmakon tanultuk a „művtörit”, aminek hatékonyságát a karantén-helyzet tovább rontotta. Szerencsére a videotelefon és Péter, Csenge barátja segített. Előbbi képpel is, utóbbi velős kommentekkel tartotta fenn az ébrenléti állapotot. Csenge vizuális kultúra érettségije összeszorított foggal 60% körülire sikerült, ami a sok bizonytalanság miatt remek eredmény! A Benedek Péter Rajzkört így természetesen csak márciusig látogathatta, ahol a perspektivikus szobatervén át a perspektíva rejtelmeibe tekintett, majd portrék és kéztanulmányok következtek, melyeket hol a Schiele-i érzékenység, hol a brutális kreativitás, hol az egyszerű akadémizmus fémjelzett, míg végül olyan remek mozdulat festmény is készült, mint a metszőollót fogó kéz! Lábtanulmányok után szép egészalakos tanulmány, környezettel, illetve a művészi erejű vándor figurája került ki a keze alól, mintegy saját maga szimbólumaként!
A mítosz gyakran tárgya a festészetnek, szobrászatnak: záró sorozata a lovecraft-i Chtulu elképzelt világának alakjait formálta meg sorozatában, melynek a végtelen fantázia örvénylése ugyanúgy sajátja, mint az originális kortárs humor. Ez azért is különös, mert Csengét nem biztos, hogy felveszik. Egyetemre, munkahelyre! Mégsincs sirám, panasz! Optimistán figyeli jelenét és jövőjét! Minden segítőjével együtt őszintén szorítunk a sikeres életkezdéséhez!”