Az okostelefon-gyártókat több kategóriába is sorolhatjuk a kínálatuk szerint. Vannak olyanok, melyek csak és kifejezetten prémium készülékeket dobnak piacra, míg mások kínálata egy nagyon széles skálán mozog, lefedve a legtöbb ember igényeit.
Nézzük is, hogy hogyan viszonyulnak a gyártók a széles kínálathoz.
Az okostelefon-gyártók stratégiái
Ma már olyan sok okostelefon márka jön velünk szembe, hogy felsorolni is képtelenség lenne őket. Azonban sokan nem is tudják, hogy egyes gyártók almárkákat hoznak létre, így céloznak meg újabb piacokat, újabb kategóriákat. Ezt azok a gyártók szokták alkalmazni, amelyek egyébként sem egy vevőkört céloznak meg.
Ott vannak például a Xiaomi okostelefonok, melyek lefedik a teljes spektrumot. Ennek a gyártónak a kínálatában (ahogy egyébként a legtöbb egyéb gyártóéban is) megtalálhatóak az alsó-közép,- a közép,- a felső-közép,- és a csúcskategóriás készülékek is. Ha valaki szereti, amit és ahogy egy adott cég csinál, akkor biztos megtalálja a számára megfelelő okostelefont a választékban.
Ezekkel ellentétben például egy Apple csak a prémium szegmenst célozza meg, évente négy csúcstelefonnal megörvendeztetve a lelkes rajongóit. De egyáltalán nem gyárt okostelefonokat az alsóbb kategóriákba, így nincsenek kiváló ár-érték arányú olcsóbb készülékeik.
Több szériából is válogathatunk
A gyártók különböző szériákat szoktak létrehozni. A Samsungnál például vannak az M, A, S és a Z szériás telefonok. Mindegyik kategóriánál meg van határozva, hogy milyen típusú készülékek vannak benne. Az M a legelső szint, utána jönnek az A kategóriás telefonok, és az élvonalat az S jelzéssel ellátottak jelentik.
A már említett Xiaomi okostelefonok esetén is ugyanígy megfigyelhető a szériákba sorolás, hogy könnyebben el tudjuk dönteni, mely telefonok közül válasszunk. Náluk korábban volt a Mi széria, ahol a trendkövető csúcskészülékeik voltak. Van Redmi nevű szériájuk is, mely 2019-ig igazi budget telefonokat tartalmazott. Azóta viszont már a középkategória tetejét célozzák a Redmi készülékek. És vannak a kiváló ár-érték arányú Pocophone készülékek is.
Teljes ökoszisztéma
Maradva a Xiaominál, a gyártó nem csak az okostelefonok területén van a piacon. Sőt, igazából a termékeiknek csak egy töredékét jelentik a különböző mobiltelefonok. És ez még jól is jöhet az ilyen cégeknek, ugyanis nagyon szerteágazó tapasztalatot gyűjthetnek más szegmensekből is.
A Xiaomi egy hatalmas technológiai cég. Jelen vannak a laptopok, a TV-k, az audioeszközök, az okoseszközök és az okosotthonok piacán is. De további lifestyle eszközöket is gyártanak, melyekkel belopták magukat a fiatalok szívébe.
Mint látható, ha csak felületesen is, de szinte minden terület kapcsolódik az okostelefonokhoz, vagy legalább hasznosíthatók a készülékeik tervezése és gyártása nyomán szerzett tapasztalatok. Az pedig egyértelmű, hogy a fiatalabb korosztályt célozzák meg, sikerrel.
A nagy választék azért ideális nekünk, azaz a vásárlók számára is, mert biztos megtaláljuk a saját igényeinknek megfelelő okostelefont.