A most futó legújabb S-osztály elődmodellje 1999-ben jelent meg a kínálatban. Ez hasonlít külsőleg legjobban az újhoz, a mostanihoz. Ebben már megjelent a légrugózás és az összkerékhajtás új generációja (4MATIC). A szóösszetétel a négykerékmeghajtás és az automataváltó párosításából fakad. Eljutottunk a jelenhez, mert egy S 500-as itt „él és mozog” – és persze amerre visz az útja – városunkban. Ráadásul nem egy „mezei” változat, hanem belsőleg fényűző módon felszerelt, külsőleg pedig a Mercedes házi tunningcége (AMG) által átszabott. Erre minden túlzás nélkül igaz a fullextrás jelző és azt hiszem, aki ennél ma többre vágyik, az jelentkezzen egy űrutazásra. Motorja V8-as, 435 lóerős, biturbós változat, állandó összkerékmeghajtással, a már említett 4MATIC kivitellel, végsebessége 250km/óra gyárilag korlátozva, fogyasztása átlagosan 18 liter, de inkább ennél több a tempótól függően. Tulajdonosa 4 hónappal ezelőtt vásárolta, visszatért a márkához, ugyanis korábban már volt ilyen típusú autója.
Az volt a most futó széria közvetlen elődje, így a szokásos „gyermekbetegségekkel” rendelkezett, emiatt gazdája kicsit kiábrándult belőle és átpártolt a japán Lexus-h
Majdnem igaz, ugyanis fullextrás multimédiás rendszer található belül. A méltán világhírű Bang & Olufsen technika teszi tökéletessé a kép és hangélményt. Sajnos nem tudtam összeszámolni a beltérben jelen lévő valamennyi hangszórót… A hátsó ülésekről oldalanként más és más műsor nézhető, az első középső képernyő pedig igazi technikai csemege. A megoldással eltérő információk jeleníthetők meg a vezető és az első utas számára a rendszer hatalmas kijelzőjén. Például filmet nézhet, vagy keresgélhet a rádióadók között az utas, miközben a vezető a navigációs üzemmódot használja. A műszerfal alkalmas az éjjellátó berendezés képének megjelenítésére, ami éjszakai vezetésnél segít megelőzni a baleseteket. A ma már egyes középkategóriás modellekben is elérhető sávtartó, holttérfigyelő elektronika továbbfejlesztett változatával rendelkezik. Itt többféle módon, gyorsítással, fékezéssel, hangjelzéssel vagy akár kormánymozdulattal segíti a vezető munkáját. Az aktív ülés kanyarodáskor – az ergonómia mellett – jobban tartja a bennülőt azzal, hogy légpárna fújódik fel a kellő oldalon. Sajnos az újság terjedelme nem teszi lehetővé, hogy mindent felsoroljak, de azt hiszem kellőképpen megismerhettük a csillagos márka típusát. Persze ez ma a felsőkategória csúcsa, az ára is ehhez mérten 30 milliós nagyságrendekkel bír, de a kényelmet és luxust mindig meg kell/ett fizetni. (Köszönet H. A.-nak, aki gépkocsiját rendelkezésre bocsájtotta a cikk elkészítéséhez.)